דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

ארמון המלוכה הבריטי הודיע: המלכה אליזבת' השנייה הלכה לעולמה

מוקפת בבני משפחתה, המלכה נפטרה בגיל 96 בטירת בלמורל בסקוטלנד | עם מותה, בנה צ'ארלס הפך למלך צ'ארלס השלישי

המלכה אליזבת' השנייה (צילום: Buckingham Palace via AP)
המלכה אליזבת' השנייה (צילום: Buckingham Palace via AP)

מלכת בריטניה אליזבת' השנייה נפטרה הערב (חמישי) בגיל 96, כך הודיע ארמון המלוכה באופן רשמי. היא נפטרה כשהיא מוקפת בבני משפחתה בטירת בלמורל בסקוטלנד.

בנה של המלכה, הנסיך צ'ארלס בן ה-73, מונה עם מות המלכה למלך במקומה וקיבל את התואר 'המלך צ'ארלס השלישי'. הוא ספד לאמו ואמר:

"מותה של אמי האהובה, הוד מלכותה המלכה, הוא הרגע העצוב ביותר עבורי ועבור כל בני משפחתי. אנחנו מבכים מעומק הלב את לכתה של שליטה מוערכת, ואם אהובה במיוחד. אני יודע שאובדנה יורגש עמוקות לאורך ארצנו, שטחי הממלכה וחבר העמים הבריטי, ועל ידי המוני אנשים ברחבי העולם".

ראשת ממשלת בריטניה ליז טראס ספדה למלכה: "המלכה אליזבת' השנייה היתה הסלע עליו בנינו את בריטניה המודרנית. ארצנו גדלה ושגשגה תחת מלוכתה. בימים הקשים שלפנינו, נתאחד עם חברינו בממלכה המאוחדת, בחבר העמים הבריטי ובעולם כולו כדי להוקיר את השירות היוצא מן הכלל שלה לאורך כל חייה. זה יום של אובדן גדול, אבל המלכה אליזבת' השנייה משאירה אחריה גם מורשת גדולה. אלוהים, נצור את המלך".

היום בשעות הצהריים עדכן ארמון המלוכה בהודעה חריגה שהמלכה נמצאת בפיקוח רפואי מכיוון שהרופאים "מודאגים לבריאותה של הוד מלכותה". ההודעה הגיעה יום לאחר שהמלכה ביטלה את ישיבת המועצה שלה והרופאים המטפלים בה הורו לה לנוח.

מלך בריטניה צ'רלס השלישי. בתמונה, שצולמה במאי 2022, הנסיך צ'ארלס מקריא בשם אמו את נאום המלכה לאומה. בפועל הנאום נכתב בידי ממשלת בריטניה ומתאר את סדר היום של הממשלה לתקופה הקרובה (צילום ארכיון: House of Lords 2022 / Photography by Annabel Moeller)
מלך בריטניה צ'רלס השלישי. בתמונה, שצולמה במאי 2022, הנסיך צ'ארלס מקריא בשם אמו את נאום המלכה לאומה. בפועל הנאום נכתב בידי ממשלת בריטניה ומתאר את סדר היום של הממשלה לתקופה הקרובה (צילום ארכיון: House of Lords 2022 / Photography by Annabel Moeller)

הנסיך צ'ארלס ואשתו קמילה הגיעו לטירה, ואיתם הנסיך ויליאם, הדוכס מקיימברידג'; הנסיכה אן ובעלה; הנסיך אנדרו, הדוכס מיורק; הנסיך אדוארד ואשתו, הדוכס והדוכסית מקנט, והדוכס והדוכסית מסאסקס, הנסיך הארי ואשתו מייגן.

קרייני ערוצי החדשות הגדולים בבריטניה, כולל סקי ניוז ובי.בי.סי, לבשו ז'קטים שחורים ועניבות שחורות במהלך השידור המיוחד, לאחר שלוח השידורים הרגיל בוטל.

עם פרסום ההידרדרות במצבה הרפואי של המלכה אמרה ראש ממשלת בריטניה, ליז טראס, שהמדינה כולה מודאגת מהחדשות. "מחשבותיי – והמחשבות של העם ברחבי בריטניה – עם המלכה ומשפחתה בזמן זה".

בארמון אומרים שהמלכה "נחה" והיא נשארת בטירת בלמורל בסקוטלנד, שם בילתה את הקיץ. ראש הממשלה ליז טרוס: "כל המדינה תהיה מודאגת מאוד מהחדשות מארמון בקינגהאם בצהריים. המחשבות שלי – והמחשבות של אנשים ברחבי הממלכה המאוחדת שלנו – נמצאות עם הוד מלכותה המלכה ומשפחתה בשלב זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!