דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת ישראל בכדורסל הפסידה לצ'כיה והודחה מהיורובאסקט

חניכיו של גיא גודס נכנעו 88:77 לצ'כיה המארחת ומאמנה הישראלי ננו גיזנבורג, שעלו לשמינית הגמר | אבדיה, מדר וגינת הצטיינו במדי ישראל | גיא גודס: "אנחנו מאוכזבים כי רציתי וכולנו רצינו לעלות, אבל יש רצון ויש מציאות"

דני אבדיה במדי נבחרת ישראל מול צ'כיה ביורובאסקט (צילום: FIBA)
דני אבדיה במדי נבחרת ישראל מול צ'כיה ביורובאסקט (צילום: FIBA)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל הודחה הערב (חמישי) מהיורובאסקט אחרי שהפסידה 88:77 לצ'כיה. מחצית ראשונה לא טובה של ישראל הייתה בעוכריה ולמרות מחצית שניה טובה יותר, ישראל לא הצליחה לסגור את היתרון הצ'כי. אבדיה, מדר וגינת הצטיינו במדי ישראל.

גודס הפתיעה בחמישייה שונה ממה ששיחקה עד עכשיו באליפות, פניני, מקל ומדר עלו לצד אבדיה וסורקין, פניני עם שתי שלשות היה חם בפתיחה ונתן לישראל יתרון 4:6 אחרי 3 וחצי דקות.

ישראל היתה מצוינת מחוץ לקשת, ים מדר הוסיף שלשה אבל ההגנה היתה חדירה והצ'כים עלו ליתרון 14:19. גודס לקח פסק זמן אבל צ'כיה עלתה ל-10 הפרש ורק שלשה של מנקו הורידה את ישראל בפיגור 17:26 בסיום הרבע הראשון.

הרובן פתח את הרבע השני עם שלשה והיתרון שוב עלה ל-12 נקודות הפרש. דני אבדיה בדקות התקפיות טובות ניסה לשמור את ישראל במשחק אבל מבול שלשות של הצ'כים שמר על היתרון שלהם, 25:37, שש דקות להפסקה.

ים מדר (מימין) וגיא פניני במדי נבחרת ישראל מול צ'כיה ביורובאסקט (צילום: FIBA)
ים מדר (מימין) וגיא פניני במדי נבחרת ישראל מול צ'כיה ביורובאסקט (צילום: FIBA)

ישראל נכנסה לדקות לא טובות וסטורנסקי את וסלי הגדילו את היתרון עד 27:46 אבל סורקין ומדר הקטינו עד 33:46, 2 דקות לסיום המחצית הראשונה. קיזלינק עם שלשה נוספת הוריד את צ'כיה ביתרון 37:53 להפסקה.

מנקו עם שלשה הקטין את ההפרש בפתיחת המחצית השניה אבל הרובן החזיר שלשה מהירה. אבדיה ניהל את המשחק של ישראל וחילק 3 אסיסטים לגינת ולוי כדי להוריד עד 50:58 אחרי 4 וחצי דקות אבל וסלי עצר את הריצה עם נקודות.

ישראל המשיכה לרוץ, שמרה הגנה טובה ונקודות של מדר ואבדיה הורידו עד 55:60, המשחק נפתח. תומר גינת היה ברבע מושלם עם 12 נקודות ויחד עם ים מדר היתרון של הצ'כים עמד רק על 62:67 בסיום הרבע.

אבדיה עם שלשה הוריד את היתרון ל-2 נקודות בלבד אבל סטורנסקי החזיר שלשה משלו עם פתיחת הרבע האחרון ושלשה נוספת של הרובן קבעה 65:75 לצ'כיה. הריצה הסתיימה אחרי 0-13 צ'כי ויתרון 15 נקודות כשגינת עם שלשה עצר את הסחף.

אבדיה בסל גדול הוריד את היתרון ל-10 ונתן תקווה לצד הישראלי כשגינזבורג הזעיק פסק זמן, מיד לאחר מכן מדר הוריד עד 75:83 עם 4 דקות לסיום. אבדיה הוריד ל-6 אבל ישראל לא ניצלה את המצבים שיאפשרו לה לקזז עוד בהפסד וצ'כיה השלימה ניצחון 77:88. צ'כיה תיסע לברלין לשמינית הגמר, ישראל תחזור הביתה.

קלעו לישראל: מדר 16, גינת 15, אבדיה 12 (11 אס', 8 ריב'), מנקו 12, פניני 9, סורקין 9, נמרוד לוי 4.

"הפסדנו בדברים הקטנים, למרות שחזרנו למשחק בצורה מצוינת", סיכם המאמן גיא גודס. "אחר כך עשינו כמה טעויות קטנות, הם קלעו באחוזים מדהימים מהשלוש. אני גאה בשחקנים שלי, המשחק שפספסנו בו זה פולין, לשחק נגד צ'כיה בבית שלה, עם כל הלחץ מסביב. צריך להיות מרוצים".

תומר גינת: "צ'כיה קבוצה מצוינת וצריך לתת לה קרדיט, במחצית הראשונה איבדנו ריכוז בכמה דקות שנתנו להם את המומנטום, הם נכנסו לקצב טוב, קיבלו ביטחון וזה עלה לנו במשחק. זה הרבה מדי מוקדם להתחיל לסכם ולהגיד מה בסדר ומה לא. התחלנו את המשחקים לא מספיק טוב בכל המשחקים, נתנו לקבוצות לצבור עלינו יתרון, ומאוחר יותר לא תמיד קל לחזור. יש לנו המון כישרון בדור הזה, אבל זה פחות הסתדר לנו. לא היינו מספיק 'רעים', לא באנו לנשוך, וכשאתה ברמה הזאת ובא בלי הרעב הזה – זה עלינו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!