דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חרדים

הפלג הירושלמי / מאות חסמו אמש כבישים במרכז הארץ במחאה על מעצר בחור ישיבה

לאחר שאברהם שטרן הואשם בעריקה ונעצר, התארגנו חרדים מ'הפלג הירושלמי' על מנת למחות כנגד כפיית הגיוס. שלושה שוטרים נפצעו קל

הפגנת החרדים בירושלים אמש (צילום: יונתן זינדל  פלאש 90)
הפגנת החרדים בירושלים אמש (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
יהל פרג'

אם עמדתם אתמול בערב בפקקים בכביש 4 לכיון דרום, בצומת בר אילן בירושלים, בצומת שילת ובבית שמש, רוב הסיכויים שזה היה קשור להפגנת החרדים מ'הפלג הירושלמי', אשר מחו על מעצר של בחור ישיבה שנחשב לעריק.

במהלך פיזור ההפגנה בצומת בר אילן בירושלים, ספגו השוטרים חפצים שהושלכו לעברם על ידי המפגינים. 2 שוטרים נפגעו באורח קל, וטופלו במקום. 2 מהמפגינים שהפרו את הסדר נעצרו. בבית שמש נפגע שוטר נוסף באורח קל.

הרקע למהומות הוא מעצרו של תלמיד הישיבה אברהם שטרן. שטרן, צעיר הלומד בירושלים, הגיע בשבוע שעבר להגיש תלונה במשטרה בנושא אישי, אך כשהתברר כי הוא אינו התייצב ללשכת הגיוס לצה"ל, נעצר ונכלא בכלא 4 הצבאי.

"אנחנו נגד גיוס, זו כפייה" אמר אמש ל'דבר ראשון' שעייה ויין, סגן עורך היומון החרדי-ליטאי 'הפלס'. "אנחנו מאמינים שגיוס זה לא טוב. גיוס חובה זה כמו ברוסיה של שנות ה-20, ובישראל רוצים להיות כמו אמריקה, אז שיהיו עד הסוף – מדינה מתוקנת משלמת כסף לחיילים ודואגת להם."

'הפלג הירושלמי' בהנהגת הרב שמואל אוירבך, נחשב לזרם קיצוני בהתנגדותו להשתלבות בני התורה בחברה הישראלית, והשירות הצבאי לצד ההשתלבות בעולם העבודה, הינם הקטליזטורים המרכזיים להשתלבות זו, ולכן ההתנגדות להם רבה, ולעיתים אלימה.

"היו בשנה האחרונה כמה עצורים, אני מעריך שבשנתיים האחרונות היו כ-20. כולם שוחררו לאחר מספר ימים. בצבא לא מעוניינים בחייל שלא רוצה לשרת. על הבחור גזרו 10 ימים, וכנראה ששוטר זוטר עשה טעות ועכשיו הם עלו על עץ גבוהה, או מישהו חיפש אקשן בלשכת הגיוס או במשטרה. ולכן אזרחי ישראל נאלצים לעמוד בפקקים."

באוגוסט האחרון פורסם כי סגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי) יוצא למאבק בתופעת ההסתה כנגד חיילים שמשרתים, ומקורות המימון שלהם. 'הפלס', העיתון אותו עורך ויין, היה גם הוא על המוקד.  "אני מזמין את סגן שר הביטחון לחפש את הכסף, ואשמח אם ימצא משהו." אמר ויין ל'ישראל היום'.

"אם בחור רוצה להתגייס, אנחנו לא מונעים ממנו גישה," אמר ויין. "אבל אם מישהו לא רוצה להתגייס, אנחנו מגבים אותו. יש אצלנו אלפים כאלו."

לשאלתנו האם המאבק יחריף, השיב ויין כי "זה תלוי בהתנהגות של הצד השני."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!