דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

החלטה תקדימית: הקצאת זמני מגרש שוויונית בין קבוצות הנשים והגברים בנתניה

בית המשפט המחוזי אישר את הסדרת זמני האימון מול מחלקות הנוער בעיר | מי שהובילה את המהלך הייתה קבוצת בנות נתניה, שהגישה עתירה, בדרישה להבטיח לקבוצות מחלקות הנערות והילדות זמני אימון קבועים

בנות נתניה (צילום: מתן ליברמן, באדיבות בנות נתניה)
בנות נתניה (צילום: מתן ליברמן, באדיבות בנות נתניה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי אישר היום (שני) הסכם שמסדיר הקצאת זמני מגרש שוויונית יותר בין קבוצות הנשים לגברים בעיר נתניה. ההסכם הוא למעשה הראשון מסוגו, שקובע תיעדוף לקבוצות כדורגל נשים בעיר בישראל.

מי שהוביל את המהלך הייתה קבוצת בנות נתניה, שהגישה עתירה לביה"ש בעזרת עו"ד אורי כהנא, בדרישה להבטיח לקבוצות השונות של במחלקות הנערות והילדות זמני אימון קבועים ומעוגנים בהחלטת בית משפט.

תחילה, עיריית נתניה החליטה לאשר את פניית המועדון, בנוסף להגדלת תקציב לטובת קבוצות הנערות והילדות בעיר, והיום התקבלה ההחלטה הסופית בערכאה משפטית. כתוצאה מההסכם צפוי סכום התמיכה המיועד לקבוצת כדורגל הנשים של בנות נתניה לגדול לסך של כ-450,000 ש"ח בשנה, כאשר התקציב יוכל לגדול בהמשך בהתאם להתפתחות הקבוצה ולמחזור הפעילות השנתית שלה.

כמו כן, ההסדר מבטיח הקמה של עמדת שידור למשחקי ליגת העל לנשים בכדורגל בהתאם לדרישת ההתאחדות לכדורגל. בנות נתניה אף בוחנת אפשרות להעברת חלק ממשחקי הקבוצה לאצטדיון העירוני, כך שישוחקו ב"הצגה מוקדמת" לפני משחקי קבוצת הגברים של מכבי נתניה.

אס"א תל אביב מול בנות נתניה (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
אס"א תל אביב מול בנות נתניה (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר התייחסה להסכם: "אני מברכת על ההסכם שמעגן את מטרות העירייה שבאות לידי ביטוי בתבחיני התמיכות שעיריית נתניה מעניקה לעמותות. היה חשוב לנו לתרום לקידום ספורט הנשים, אך יחד עם זאת לדרוש מאותם המועדונים השקעה בנוער, ובאופן כללי לרתום אותם למינוף המועדון למען תושבי העיר".

מנכ"לית בנות נתניה שלי ישראל: "אנחנו שמחות מאד על ההסדר שהושג מתוך רצון טוב של כל הצדדים. מדובר בהישג גדול לספורט הנשים ולכדורגל הנשים בעיר. ההסדר יבטיח תקצוב ראוי לקבוצת כדורגל הנשים וזכות שווה לבנות ולבנים בעיר נתניה לשחק כדורגל בכל הגילאים, במתקנים ראויים ובשעות המתאימות לגיל השחקניות".

מנכ"ל מכבי נתניה, טל שגב: "מועדון הכדורגל של מכבי נתניה מברך על ההסכם החדש שאושר מוקדם יותר על ידי בית המשפט. אנו שמחים על העצמת שיתוף הפעולה עם הספורט הנשי והנגשת הספורט בכלל לכלל האוכלוסיות והקהילות בעיר. אנו מאמינים כי יש להגדיל את התמיכה בספורט הנשים ומזמינים את כל תושבי ותושבות העיר לקחת חלק בפעילויות הספורט המגוונות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!