דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

״תמיד שאף להוביל״: רס"ן בר פלח מובא למנוחות בנתניה

פלח, סגן מפקד סיירת הנח״ל, נהרג בהיתקלות סמוך למעבר ג'למה צפונית לג'נין | מאות חברים ומכרים ליוו אותו בדרכו האחרונה וסיפרו על אהבתו לצבא ולמדינה | מתחקיר הצבא עולה כי המחבלים זוהו כשעתיים לפני התקרית, אך הספיקו לירות ראשונים לעבר חיילי צה״ל

רב-סרן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל. הקצין שנהרג הלילה כתוצאה מחילופי ירי, במהלך התקלות עם מחבלים בקו התפר (צילום: דובר צה"ל)
רב-סרן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל. הקצין שנהרג הלילה כתוצאה מחילופי ירי, במהלך התקלות עם מחבלים בקו התפר (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מאות מלווים הערב (חמישי) למנוחות את סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, רס"ן בר פלח, שנהרג בהיתקלות סמוך למעבר ג'למה שצפונית לג'נין.

רבים מחבריו של פלח סיפרו על גבורתו ועל אהבתו לצבא. לפני שנהרג בהיתקלות עם המחבלים, הוא הספיק לירות עליהם בעצמו – ואז התמוטט. הוא פיקד על חולייה שהסתערה על המחבלים לצד חוליה מקבילה שהסתערה עליהם בפיקוד מח"ט מנשה, אל"מ אריק מויאל.

פלח (31), סגן מפקד סיירת הנח"ל מנתניה נהרג הלילה (בין שלישי לרביעי) בחילופי אש עם מחבלים מצפון לג'נין, סמוך למעבר גלבוע שבחטיבה המרחבית מנשה. שני המחבלים חוסלו על ידי כוח צה"ל.

ראש הממשלה, יאיר לפיד ספד לו: "רב-סרן בר פלח, לוחם ומפקד, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, נהרג הלילה בפעילות מבצעית ואין מילים לנחם את המשפחה, בת הזוג והחברים על אובדן של היקר מכל. בר לוחם בכל רמ"ח אבריו נלחם בטרור והוביל את לוחמיו עד שעתו האחרונה. הפעילות המבצעית שבה נהרג סיכלה פיגוע גדול והצילה חיי אדם. אנחנו כואבים יחד איתכם את נופלו. יהי זכרו של בר ברוך".

המחבלים ירו ראשונים, הרגו את רס״ן פלח, וחוסלו

תצפיתנית מחטיבה מרחבית מנשה זיהתה שתי דמויות חשודות שהגיעו עד לכ-15 מטרים מהגדר, קרוב לעמדת לוחמים ממוגנת בבטון ונשכבו במקום כשעתיים לאחר הזיהוי הראשוני. כוח הוקפץ לנקודה והחל בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי באוויר.

במהלך המעצר החשודים ירו לעבר הלוחמים, כתוצאה מהירי נהרג רס"ן בר פלח. הכוח המשיך להסתער לעבר המחבלים וחיסל אותם. שני המחבלים שחוסלו הם אחמד איימן אברהים עאבד, תושב כפר דאן בן 21, ועבד אלרחמן האני עאבד.

הרמטכ״ל אביב כוכבי התייחס לתקרית: ״לצערי אתמול בלילה איבדנו קצין צה״ל בפעילות מבצעית נגד פעילי טרור פלסטינים. אני משתתף בצער המשפחה ובת זוגו של הקצין, מחזק ומחבק אותם״.

מפקד אוגדת איו"ש תת אלוף אבי בלוט: "אחד המחבלים איש מנגנוני הבטחון הפלסטינים. חולייה של שני מחבלים מאזור ג׳נין חמושים בנשקים אוטומטיים. היו בדרך להניח מארב לסיור צהל על הגדר". תת אלוף בלוט שיבח את ערנות התצפיתנית ואת גבורת לוחמי סיירת הנח"ל.

על פי כלי התקשורת הפלסטיניים, שני המחבלים שחוסלו בעימות הם אחמד איימן איברהים עבד, שהיה איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, ועבדול רחמן האני סובהי עבד. מחשש לירי הצירים שמסביב למעבר ג'למה נסגרו הבוקר לתנועת כלי רכב. כוחות נפרסו באזור ומונעים מאזרחים וחיילים להגיע לצירים הסמוכים לגדר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!