דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
22.5°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 20.9°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.9°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

משבר באסם: המשא ומתן תקוע והעובדים מאיימים בשביתה

נציגי העובדים וההסתדרות דורשים העלאת שכר המינימום בחברה ל-6,000 שקלים | יו"ר הסתדרות עובדי המזון: "בחברה שמחזור המכירות השנתי שלה עומד על 4.17 מיליארד שקלים, מאות עובדים משתכרים שכר מינימום"

משרדי חברת אסם (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
משרדי חברת אסם (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי אסם התריעו היום (רביעי) שיחריפו את  הצעדים הארגוניים עד כדי שביתה מלאה בשל המבוי הסתום במשא ומתן להסכם קיבוצי, ודורשים העלאת שכר המינימום בחברה ל-6,000 שקלים.

"כבר למעלה מחצי שנה שאנו נמצאים במשא ומתן להסכם קיבוצי כללי באסם", כתב יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו במכתב למנכ"ל אסם אבי בן אסאייג. "בשעה שהחברה מקשיחה עמדות ומערימה קשיים, שכרם של העובדים ממשיך להישחק וחלקם מתקשים לסגור את החודש" .

"לא יעלה על הדעת כי בחברה שמחזור המכירות השנתי שלה עומד על 4.17 מיליארד שקל והרווח התפעולי הוא מעל חצי מיליארד, מאות מעובדי אסם משתכרים שכר בסיס העומד על שכר מינימום בלבד".

אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה (צילום ארכיון: אלבום פרטי)
אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה (צילום ארכיון: אלבום פרטי)

לדברי בלו, מאבק העובדים ודרישותיהם מגובות על ידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. "אני קורא לך להעלות באופן מידי את שכר המינימום המפעלי בחברת אסם ל-6,000 שקלים בחודש. ככל שתבחר הנהלת החברה שלא להתקדם במשא ומתן ולהגיע להסכמות בעניין כמו גם בשאר הנושאים, ההסתדרות תפעל להחרפת הצעדים הארגוניים, לרבות השבתה אפשרית מלאה של כל פעילות אסם-נסטלה בישראל".

בלו הזכיר שלאורך עשרות שנים נשענת מערכת יחסי העבודה בין ההסתדרות לאסם על אמון הדדי והכרה בכך שעובדי החברה הם המשאב העיקרי להצלחתה. "במהלך הזמן האחרון, ההסתדרות עדה להתנהלותה הכוחנית והלעומתית של התאחדות התעשיינים בהנהגתו של ד"ר רון תומר ומקווה שרוח רעה זו לא תחלחל גם למסדרונות החברה ותחבל במערכת יחסי העבודה בה, שכן לא זו דרכה של אסם, ולא זו דרכה של התעשייה בישראל.

"כולי תקווה כי ההנהלה בראשותך תשתף פעולה לקידום מטרות חשובות אלו לרבות להעלאה מידית של שכר היסוד המינימלי בחברה ולצמצום הפערים בה".

סכסוך העבודה באסם שחל על 3,500 עובדים הוכרז לפני למעלה כחודש. מאז תחילת השבוע שעבר הושבת מערך ההפצה של החברה לסירוגין וכן קוצרו במסגרת הצעדים הארגוניים משמרות של מערך הלוגיסטיקה בחברה. אתמול, הושבתו מפעלי הייצור של החברה בשדרות, יקנעם, מפעל סלטי צבר בקריית גת ומפעל טבעול.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!