דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

פרוייקטור הקורונה: ״גל תחלואה חדש בפתח, כדאי לעטות מסכות במקומות צפופים״

פרופסור סלמן זרקא קיים תדרוך לעיתונאים בעקבות העלייה האחרונה בתחלואה, והפציר בציבור ״להתאים את החיים למצב, לבצע בדיקות לפני החג ולא לצאת מהבית אם חולים״ | לדבריו, במשרד הבריאות נערכים לעומס כפול בחולי קורונה ושפעת

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

פרוייקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, קיים היום (רביעי) תדרוך מיוחד, ברקע עליית מקדם ההדבקה עלה ל-1.05 והזינוק במספרי התחלואה היומיים.

זרקא אמר בפתח דבריו כי "מקדם ההדבקה ממשיך לעלות. זה אומר שיש תהליך של התפשטות תחלואה ואני אומר את זה בזהירות נדרשת – ייתכן ואנו בגל תחלואה חדש של קורונה. הדבר לא מפתיע. התחלואה כאן כל הזמן, לפעמים בהיקף גבוה מה שאנו קוראים לו גל תחלואה. העלייה שהתחלנו לראות איננה גדולה נכון לעכשיו, אנו עוקבים ונוכל לומר בשבוע הקרוב יותר בוודאות. בכל מקרה חשוב להדגיש שאנחנו מזה תקופה ארוכה נערכים לחורף הקרוב ומסתכלים על האפשרות שיהיו גלי תחלואה של קורונה ושפעת".

״החגים בפתח, ולא תהיה ברירה, נצטרך להתאים את חיינו לתחלואה. נראה שנצטרך לבצע בדיקות אנטיגן לפני הארוחות״, התריע הפרוייקטור. ״נראה לי שכולם מתורגלים. עם עליית הגל נשוב ונמליץ לכולם על עטיית מסכות, בעיקר במקומות צפופים והומי אדם. אני רוצה להקדים ולאחל לכולם – שנה של בריאות. לצערי הקורונה היא חלק מחיינו ואנחנו כולנו נעשה כדי להמשיך את החיים ולעשות את הדברים שאנו רוצים ואוהבים".

"במערכת הבריאות אנו נערכים לתת מענה מיטיבי לחולים כדי שכולנו נשמור על עצמנו ובעיקר על אוכלוסיות הסיכון. בחורף הקרוב אנחנו ממליצים לאוכלוסיה בסיכון לקבל חיסון נוסף נגד קורונה וחיסון לשפעת. שני החיסונים יכולים להתקבל ביחד, אחד בכל זרוע. רכשנו את החיסונים החדשים שעברו התאמה לזן האומיקרון האחרון. הם כבר בארץ. בימים הקרובים הם יגיעו לקופות החולים ונוכל להתחיל לחסן".

כשנשאל מה התחזית לחורף הקרוב מבחינת שפעת וקורונה, השיב: "צפויה עלייה בתחלואה בתקופה הקרובה. כיום אנחנו סביב 1,000 מאומתים בכל יום, לא כולם נבדקים. בחורף הקרוב יהיו גלי תחלואה גם של שפעת וגם של קורונה. נערכנו לזה, גם בעזרת פיקוד העורף. השילוב של שני הנגיפים יביא לעומס בבתי החולים ובמחלקות לטיפול נמרץ. חשוב להיערך לחורף הקרוב בעזרת החיסונים. אנחנו פועלים זמן רב כדי להגיע למצב שהקורונה תיראה לכולנו כמו שפעת, שנמשיך את חיינו. אנחנו מסוגלים להמשיך. אם הגל יגיע, נוכל להגן על עצמנו״.

"כמו בשפעת, גם בקורונה הגורמים המקצועים ממליצים לכל אדם לקבל את החיסון כדי להקטין את הסיכון שיחלה. ההמלצה לקבוצות הסיכון היא מאוד ברורה. ילדים שחזרו ללימודים, אנחנו כבר רואים עליה בחולי בקרב קבוצות גיל של תלמידי בית ספר. אנו מבקשים – לא לשלוח ילד חולה ללימודים. גם מבוגר עם מחלה נשימתית נכון שישאר בבית ולא יסכן אחרים. הבדיקות זמינות בקופות החולים וגם במתחמים השונים שמפעיל פיקוד העורף. ניתן להיבדק גם בבית בצורה מפוקחת עם הסמארטפון".

בעדכון הבוקר עלה כי מאז אתמול אובחנו 1,188 מאומתים חדשים. 98 חולים מוגדרים במצב קשה, מתוכם 44 מונשמים. אחוז הנבדקים החיוביים עומד על 10.97%.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!