דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

סכסוך עבודה / עובדי המרכזים הקהילתיים בפתח תקווה צפויים לפתוח בעיצומים

לטענת עובדי מקפ"ת, העמותה המעסיקה את כלל עובדי המתנ"סים בעיר, מסרבת ההנהלה ליישם הסכם קיבוצי משנת 2013 המצמיד את שכרם לזה של עובדי המגזר הציבורי. "לא ששים להשבית, אבל מרגישים שאין לנו דרך אחרת"

עיריית פתח תקווה (צילום: ד"ר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי)
עיריית פתח תקווה (צילום: ד"ר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מקפ"ת – מרכזים קהילתיים פתח תקווה צפויים לפתוח מחר (שלישי) בעיצומים על רקע הפרה מתמשכת של ההסכם הקיבוצי בחברה. זאת לאחר כישלון מו"מ ליישום ההסכם, ובמקביל לצעדים משפטיים אותם נוקטים ההסתדרות וועד העובדים. מקפ"ת היא העמותה המעסיקה את כלל עובדי המתנ"סים ועובדים נוספים עיר.

ההסכם הקיבוצי, שהצמיד את שכר עובדי העמותה להעלאות השכר במגזר הציבורי, נחתם בין עיריית פתח תקווה והנהלת העמותה בשנת 2013, בתקופת ראש העיר אורי אוהד. אך באותה שנה הפסיד אוהד בבחירות, ולטענת העובדים, ראש העיר הנוכחי יצחק ברוורמן, שהחליף אותו, לא מקיים את ההסכם.

"עד שלא יכירו בהסכם הקיבוצי מ-2013, על כל השלכותיו כולל ההצמדה למגזר הציבורי, לא נרפה" אמר ל'דבר ראשון' יו"ר ההסתדרות במרחב פתח תקווה, גיורא נחום, "מחר תתקיים פגישת משא ומתן נוספת. אנחנו לא ששים להשבית, אבל מרגישים שאין לנו דרך אחרת".

לדברי יו"ר ועד עובדי מקפ"ת, שמעון קביליו, לאורך השנים דחתה העירייה את יישום ההסכם בטענות שונות – כמו היעדר מנכ"ל, ועלות ההסכם. "אמרו לנו בכל פעם שכשימונה מנכ"ל ההסכם ייושם, כעת הגיע מנכ"לית מהחברה למתנ"סים, והם הציבו וטו שאנחנו לא נהיה צמודים למגזר הציבורי" אמר, "עד היום תוספות השכר שלנו היו על פי המגזר הציבורי. אבל הם אמרו שלא מקובל עליהם ההסכם והם מוכנים לדון בו מחדש בתנאי שלא תוזכר המילה מגזר ציבורי. אנחנו עובדי ציבור, נותנים שירות לתושבים ויושבים בתוך מבנים של העירייה". עוד הוסיף קביליו כי ועד העובדים הראה נכונות גם לדון בצמצום עלות היישום של ההסכם.

"אנחנו שוקלים צעדינו היטב, גם השופטת קרן כהן אמרה בעבר שנהגנו ביתר אחריות והיינו סבלניים" אמר. קביליו ציין כי בכוונת העובדים לנקוט צעדים ארגוניים באופן מדורג, כשבשלב הראשון יעצרו שירותי המנהלה – מענה לטלפונים, קבלת קהל, גביית כספים ומכירת כרטיסים. "במקביל להתקדמות או לאי ההתקדמות במו"מ נחליט על המשך הצעדים", הסביר.

ייתכן שההתנגדות החברה למתנ"סים להצמדת שכרם של עובדי המתנ"סים בפתח תקווה לשכר במגזר הציבורי, נובעת מהחשש שהדבר עשוי לעודד התאגדויות עובדים ומאבקי שכר מתנ"סים בכל רחבי הארץ.

מהחברה למתנ"סים הארצית נמסר כי "לפני כשנתיים גובש הסכם קיבוצי בין עובדי מקפ"ת שיוצגו על ידי ההסתדרות לבין עיריית פתח תקווה. עם זאת מבחינה רטרואקטיבית של ההסכם שגובש התברר לכל הצדדים שהוא נעדר בסיס כלכלי ויישומו יוביל לקריסת רשת מקפ"ת ועקב כך גם לפיטורי כלל העובדים. עקב כך נדחה שוב ושוב יישום ההסכם במשך יותר משנתיים. לפני חודשים ספורים ועל רקע רצון עיריית פתח תקווה להבריא את הרשת ולהחזיר אותה לגדולתה, נחתם הסכם עם החברה למתנ"סים הארצית על כניסתה לניהול הרשת, ומינוי מנהלת מטעמה ובמימונה המלא; וזאת מבלי שהובא לידיעת החברה למתנ"סים שקיים הסכם זה. לאחר כניסתה, ועם התוודעות החברה למתנ"סים להסכם שגובש, בחנו נציגיה בדירקטוריון הרשת ומנהלת הרשת החדשה את ההסכם ואשררו את ההערכה שבמצב הכלכלי הנוכחי נדרש לגבש הסכם חדש אשר ייקח בחשבון את האילוצים והיכולות הכלכליות של רשת המרכזים הקהילתיים. על הסכם זה להידון עם ועד העובדים, שאת התארגנותו אנו רואים בחיוב ואנו קוראים לעובדים לשוב לשולחן המו"מ על מנת שניתן יהיה להגיע להסכמות".

תגובת עיריית פתח תקווה, ןמקפ"ת לא נתקבלה נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!