דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בהשתתפות מנהיגי העולם ועובדי מערכת הבריאות: המלכה אליזבת הובאה למנוחות

לצד מנהיגים מהעולם, בהם הנשיא הרצוג, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויורש העצר הסעודי מוחמד בן-סלמן, השתתפו בטקס גם עובדי מערכת הבריאות ומתנדבים מרחבי הממלכה | המלך צ'רלס התקבל בתשואות כשעבר בהייד פארק בדרך ללוויה

  • לצד מנהיגים מהעולם, בהם הנשיא הרצוג, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויורש העצר הסעודי מוחמד בן-סלמן, השתתפו בטקס גם עובדי מערכת הבריאות ומתנדבים מרחבי הממלכה | המלך צ'רלס התקבל בתשואות כשעבר בהייד פארק בדרך ללוויה
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"הפרידה האחרונה" מהמלכה אליזבת' השנייה התקיימה היום (שני) בהשתתפות אלפי דיפלומטים, מנהיגים ואנשי ציבור מרחבי העולם, שיגיעו לחלוק כבוד אחרון למי שהנהיגה את בריטניה ב-70 השנים האחרונות, והלכה לעולמה לפני 11 ימים בגיל 96.

הלוויה נערכה במנזר ווסטמיניסטר, בהשתתפות מאות אנשי צבא, בהם חיילי הצי המלכותי, חייילי חיל האוויר המלכותי וחיילי המשמר המלכותי, שקיבלו את הארון מידי חיילי הצי וחיל האוויר, והעבירו אותו למנזר, כשכתר היהלומים מונח על הארון, לצד שרביטה של המלכה.

המלך צ'רלס השלישי, כשאחותו, הנסיכה אן, הולכים אחרי ארונה של אמם (צילום: AP Photo/Petr David Josek, Pool)
המלך צ'רלס השלישי, כשאחותו, הנסיכה אן, הולכים אחרי ארונה של אמם (צילום: AP Photo/Petr David Josek, Pool)

לצדם של המלך צ'רלס השלישי, יורש העצר הנסיך פיליפ ויתר קרוביה של המלכה ומנהיגי העולם, בלוויה משתתפים גם עובדי שירותי הבריאות ומתנדבים מרחבי האומה. שעון הביג בן האייקוני של לונדון, שאינו פועל בשנים האחרונות, יצלצל 96 פעמים, לציון כל שנה בה המלכה חיה.

בהתאם לרוח הנשית שהציגה המלכה, מרבית קטעי התפילה בטקס האשכבה הוקראו על ידי נשים, המשמשות כבישופיות בבריטניה.

בסיום טקס האשכבה החלו שתי דקות דומייה ברחבי הממלכה. לאחר מכן מועבר הארון בכרכרה לקשת וולינגטון בקרבת הייד פארק כשהוא חולף על פני ארמון בקינגהאם. משם יעבור ארונה של המלכה למכונית ויגיע בשיירה מלכותית לטירת ווינזדור, שם יתקיים טקס נוסף.

יורש העצר, הנסיך וויליאם, בלוויית המלכה אליזבת' (צילום: James Manning/Pool Photo via AP)
יורש העצר, הנסיך וויליאם, בלוויית המלכה אליזבת' (צילום: James Manning/Pool Photo via AP)

"היא ייצגה ממדים של נצח", אמר עליה נשיא צרפת, עמנואל מקרון, "היא הייתה מעל הפוליטיקה ואיחדה את האומה הבריטית ומדינות חבר העמים". "המלכה אליזבת' חיה את חייה למען האנשים", כתבה בספר התנחומים ג'יל ביידן, רעייתו של נשיא ארצות הברית, שכתב אף הוא כי המלכה הייתה "הגונה, מכובדת ומסורה לשירות העם".

מאות מנהיגים מרחבי העולם הגיעו אתמול ללונדון כדי להביע כבוד למלכה, הם עברו על פני ארונה וחתמו בספר ניחומים מיוחד. בין המנהיגים הרבים המשתתפים בטקס הלוויה יהיו גם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, יורש העצר הסעודי, מוחמן בן-סלמן, וכן נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי.

לפי הערכות מומחים, בשידור הלוויה צופים כ-4.1 מיליארד איש, שהם מחצית מאוכלוסיית העולם. בבריטניה הוכרז "יום חג ציבורי" שבו רוב העסקים, משרדי הממשלה, הבנקים והבורסה לא נפתחו וההמונים יוכלו לצפות בשידור הלוויה שמוקרנת בפארקים ציבוריים ובאולמות קולנוע.

המלך צ'רלס ביקר אתמול במטה המשטרה של לונדון והודה לשוטרים על פעילותם בימים האחרונים. את הלוויה מאבטחים מעל ל-10,000 שוטרים ואלפי חיילים שנשלחו מרחבי הממלכה וייפרשו לאורך צירי הלוויה ומקומות אסטרטגיים ברחבי הבירה הבריטית.

"העם הבריטי והעם הישראלי קרובים מאי פעם"

הנשיא הרצוג גם הביע את תנחומיו במסר מוקלט: "אני רוצה להביע את תנחומי העמוקים לעם הבריטי מטעם העם בישראל והעם היהודי ברחבי העולם על מותה של המלכה אליזבת השנייה. היא הייתה מנהיגה שעמדה מעבר לזמן. היא ראתה איפה העולם היה לפני 70 שנה ואיפה הוא היום. השלטון שלה היה באמת מלכותי. היא הראתה חוכמה, יציבות, חוזק שהשפיעו על כלל העולם.

נשיא המדינה ורעייתו חותמים בספר הניחומים של המלכה אליזבת (צילום: Rory Arnold / No 10 Downing Street)
נשיא המדינה ורעייתו חותמים בספר הניחומים של המלכה אליזבת (צילום: Rory Arnold / No 10 Downing Street)

הרצוג הוסיף: "לעולם לא נשכח את התמונות המדהימות שאנו רואים בחוץ של המספידים הרבים. בנימה אישית, אני רוצה להגיד ששני רבי סבי היו רבנים שחיו במדינה הזאת, שכתבו הספדים על המלכה ויקטוריה והמלך אדוארד, ואבי חיים הרצוג נשיא המדינה ביקר את המלכה 3 פעמים והוא תמיד היה גאה ביחסים עם משפחת המלוכה כאשר שירת כמפקד במלחמת העולם השנייה בצבא הבריטי. העם הבריטי והעם הישראלי קרובים מאי פעם, בואו נשמור על כך. ולבסוף אצטט מהתנ"ך: "מלך במשפט יעמיד ארץ", אני רוצה לאחל למלך צ'ארלס השלישי שלטון ארוך ויציב".

משמר כבוד ואנשים שבאו לחלוק כבוד אחרון מול ארונה של המלכה אליזבת' השנייה באולם ווסטמינסטר בלונדון (Danny Lawson/Pool Photo via AP)
משמר כבוד ואנשים שבאו לחלוק כבוד אחרון מול ארונה של המלכה אליזבת' השנייה באולם ווסטמינסטר בלונדון (Danny Lawson/Pool Photo via AP)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!