דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלאור אזריה

משפט אזריה / התביעה: "המסקנה היא שהנאשם שינה את גרסאותיו ושיקר"

אמש הגישה התביעה במשפט אזריה את סיכומיה, לפיהם היא קובעת באופן חד משמעית כי החייל שיקר, שינה גרסאות, וירה במחבל בכוונה פלילית. ההגנה: "על פי חומר החקירות אין כאן עבירת הריגה"

אלאור אזריה במשפטו (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90).
אלאור אזריה במשפטו (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

שמונה חודשים לאחר שאלאור אזריה ירה במחבל שכוב על הארץ, לאחר שלכאורה היה מנוטרל, והואשם בסעיף הריגה וסעיף התנהגות בלתי הולמת, מתחילים לראות את הסוף. אתמול (שני) הגיש התובע הצבאי במשפט, סא"ל נדב וייסמן את סיכומיו לבית הדין הצבאי ביפו. בסיכומים נטען כי אזריה שיקר במהלך עדותו מספר פעמים וכי החליף את גרסתו חמש פעמים.

ב-145 העמודים שהוגשו לשופטים אל"מ מאיה הלר נשיאת בית הדין הצבאי, סא"ל כרמל ווהבי וסא"ל יוגב יפרח, מנסה התביעה להוכיח כי הירי בוצע ממניע של הריגה ולא מהצלת חיים, כפי שטענו בהגנה.

סיכום התביעה לא מפתיע והוא מדגיש את הנקודות שהתובע טווה לכל אורך המשפט, ביניהן בולטת במיוחד הטענה כי אזריה לא חשש ממטען ולא ראה סכין מונחת במרחק סביר מהמחבל. לטענת התביעה, דברים אלו נאמרו רק לאחר שדיבר עם עורכי דינו ולמעשה "הושתלו" כסיבה לירי.

"הנאשם מבין היטב ששינוי הגרסה התכופים ביום האירוע, מלמדים בבירור על חוסר אמינותו", ציינו הפרקליטים. "המסקנה היא שהנאשם שינה את גרסאותיו ושיקר. המסקנה היא שהנאשם לובש גרסה ופושט גרסה, סותר את גרסאותיו שלו ומתנגש חזיתית עם גרסאותיהם של כל יתר העדים".

התובע הוסיף כי, "גרסת הנאשם סותרת ממצאים אובייקטיביים בזירה – מיקום הסכין שהוזזה ולא הייתה במרחק נגיעה". כמו כן, שני האנשים הראשונים שאיתם דיבר אזריה לאחר המיקרה, המ"פ תום נעמן וחברו לגדוד תומר מסיקה שללו את טענתו כאילו ירה בשל חשש לחייו , יתרה מכך, תומר מסיקה העיד כי אזריה אמר לו "הוא דקר חבר שלי, מגיע לו למות" ותם נעמן שהעיד כי אזריה אמר לו לאחר הירי "המחבל צריך למות".

"הנאשם ירה במחשבה פלילית, לעבר מחבל שנוטרל דקות ארוכות לפני הירי, כתגובה על מעשי המחבל בעבר ולא כדי להסיר סכנה עתידית. הוא פעל באופן חריג, שלא על פי פקודות הצבא". לשון דברי הסיכום.

חשוב לציין שמטעם ההגנה העידו מספר עדים, שהיו נוכחים בזמן המיקרה, כי חשו סכנה וחששו ממטען וכן שמעו צעקות שהזהירו ממטען. גם בסירטון שצולם על ידי "בצלם", נשמעות צעקות אלו.

"הצעקה נשמעה שתי דקות לפני הירי, המעיל לא היה עבה ומזג האוויר לא היה חם, כל צורת ההתנהגות שלו על פי הסרטון, לא מצביעה על ביצוע ירי אינסטינקטיבי דחוף", סיכמו התובעים. "אופן התנהגותו של הנאשם בשלב זה מוכיח, שהוא לא חשש לרגע שיש על המחבל מטען."

הליך הסיכומים צפוי להביא את המשפט לסיומו, ובעוד שבוע וחצי ייפגשו הצדדים בפעם האחרונה בבית הדין ויטענו את סיכומיהם בעל פה. מיד לאחר מכן ייצא בית הדין לדון בהכרעה בתיק ואם החייל יורשע, חודש לאחר מכן ייגזר דינו. בהגנה מכינים את הקרקע להגשת ערעור. "כבר בהליך המעצר קבעו השופטים שיש לתיק הזה פנים לכאן ולכאן", אומר עו"ד אייל בסרגליק, עורך דינו של אזריה. "על פי חומר החקירות אין כאן עבירת הריגה. גם שופט בית הדין למעצרים קבע זאת בתחילת הדרך. והיום אני אומר שלא מתקיימת בכלל העבירה של הריגה בתיק הזה. וזאת לאחר שמיעת כל העדויות. אנחנו נצטרך לשכנע את בית הדין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!