דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"אנחנו רוצים לתת לאומנים מקום ולפתח סצנה תרבותית במזרח ירושלים"

מרכז אינאר הוקם בשועפאט לפני שנה וחצי כדי לעודד אקטיביזם לשיפור איכות החיים במזרח ירושלים | לונא אשתי, ממקימות המרכז, ארגנה לאחרונה יריד אמנות: "הצעירים הולכים לרמאללה או לתל אביב, כאן תחום התרבות כמעט לא קיים"

מרכז הצעירים אינאר בשכונת שועפאט בירושלים (צילום: רשות הצעירים עיריית ירושלים)
מרכז הצעירים אינאר בשכונת שועפאט בירושלים. "המטרה שלנו היא לקדם שיתופי פעולה" (צילום: רשות הצעירים עיריית ירושלים)
יניב שרון

המלאכות שמאפיינות בתים ערביים נהפכו לאחרונה לתערוכת אמנות, בהשתתפות 15 אומנים מקומיים – רובם צעירים, 30% מהם נשים – מתחומי הצורפות, הרקמה, הציור בחינה ועוד. "כל פעולה שאנחנו עושים היא בראייה של שינוי חברתי", אומרת ל'דבר' לונא אשתי, אחת ממארגנות היריד במרכז אינאר, שמעודד אקטיביזם חברתי לשיפור איכות החיים במזרח ירושלים.

פעילות המרכז מתקיימת ברחבי מזרח ירושלים. "בתקופת המבחנים אנחנו מקיימים מרכזי למידה ועבודה בשכונות מזרח ירושלים", מספרת אשתי. "במהלך הרמדאן קיימנו ערבי מוזיקה בבתי קפה בעיר. המטרה שלנו היא לקדם שיתופי פעולה".

על יריד האמנות אמרה אשתי: "אנחנו רוצים לתת לאומנים מקום, ליצור תשתית ולפתח סצנה תרבותית במזרח העיר. זה מקום שמאפשר לאומנים להיחשף וליצור שיתופי פעולה".

ממוצגי תערוכת האמנות במרכז הצעירים אינאר. "כל פעולה שאנחנו עושים היא בראייה של שינוי חברתי" (צילום: רשות הצעירים בעיריית ירושלים)
ממוצגי תערוכת האמנות במרכז הצעירים אינאר. "כל פעולה שאנחנו עושים היא בראייה של שינוי חברתי" (צילום: רשות הצעירים בעיריית ירושלים)

מרכז אינאר, שהוקם לפני כשנה וחצי בשועפאט, יוזם פעילויות, לצד אירועי תוכן ייחודיים לצעירי מזרח העיר, שכוללים פעילות לנוער, סדנאות מנהיגות, התנדבות, פיתוח קריירה, בניית קהילה, תרבות, אקטיביזם חברתי ועוד. כמו כן, במרכז מתקיימות הדרכות בתחומי אוריינות דיגיטלית.

"יש 100 אלף בני 18 עד 35, שאליהם אנחנו פונים", אומרת אשתי, ממקימות המרכז. "זה כולל את הצעירים במחנה הפליטים שועפאט ובכפר עקב שנמצאים מעבר לגדר. הגענו ל-4,000 איש עד עכשיו. אנחנו פתוחים לכולם".

יש חיי תרבות במזרח ירושלים?
"תחום התרבות כמעט לא קיים. אם אני רוצה לצאת עם חברים, אין לאן. אין מחשבה כזאת. הצעירים הולכים לרמאללה או לתל אביב. לתערוכה הגיעו כ-100 אנשים, לאירוע הראשון שעשינו הגיעו 300 אנשים. זה היה למשפחות צעירות. זה משהו שהקהל צריך אותו".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "יריד האומנים הוא רק תחום אחד מבין רבים שבהם פועל מרכז אינאר למען צעירי מזרח העיר. המרכז נועד לחזק את שכונות מזרח העיר, באמצעות תוכנית רחבה שתסייע ותקדם אותם בתחומי ליבה רבים. עיריית ירושלים תמשיך לקדם יוזמות חדשניות כאלה בכל רחבי הבירה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!