דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

גיא ניב, הישראלי הראשון שהתחרה בטור דה פראנס, הודיע על פרישה: "משהו בי כבה"

הרוכב של קבוצת ישראל פרמייר-טק, שעשה היסטוריה במירוץ האופניים החשוב בעולם, החליט לסיים את דרכו בענף בגיל 28 | בפוסט שכתב הסביר: "אין בי יותר את הדרייב והמוטיבציה בשביל להגיע לשיאים שרציתי להשיג"

גיא ניב רוכב בטור דב פראנס (צילום: reuters/Frederic  Chambert Panoramic)
גיא ניב רוכב בטור דב פראנס (צילום: reuters/Frederic Chambert Panoramic)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רוכב האופניים גיא ניב, הישראלי הראשון שהתחרה בטור דה פראנס, החליט לפרוש בגיל 28. הרוכב הישראלי שמחזיק בשיא ההופעות של ישראלי במרוצים הגדולים בעולם, כתב היום (שני) בפוסט: "זו ההחלטה הקשה ביותר שקיבלתי בחיי, משהי בי כבה".

"מתקשה למצוא את המילים הנכונות, ולא משוכנע מאיפה להתחיל", כתב ניב. "אני בוחר לסיים את הפרק הזה של חיי, ולפרוש מרכיבה תחרותית מקצוענית. אני יודע שזה כנראה יתפוס לא מעט אנשים בתור הפתעה מוחלטת, אבל האנשים הקרובים אליי יודעים שזה מתבשל אצלי כבר תקופה ארוכה".

גיא ניב בסיום הטור דה פראנס בפריז (צילום: נועה ארנון. באדיבות Israel Start-Up Nation)
גיא ניב בסיום הטור דה פראנס בפריז (צילום: נועה ארנון. באדיבות Israel Start-Up Nation)

ניב החל את דרכו כרוכב אופני הרים הצטרף לקבוצת ישראל סייקלינג אקדמי (היום פרמייר טק) לפני חמש שנים והתחרה יחד עם טובי הרוכבים בעולם בדרגים הפרוקונטיננטל והוורלד טור, כשהוא משלים במהלך הקריירה הקצרה על הכביש את שלושת הגרנד טורים: הטור דה פראנס, הג'ירו ד'איטליה והוואלטה אספניה.

רוכב קבוצת פרמייר טק היה הישראלי הראשון שהשלים את הג'ירו ד'איטליה, כאשר סיים במקום ה-113 ב-2019, בעוד ששנה קודם לכן הופיע במרוץ שהוזנק מירושלים לראשונה יחד עם גיא שגיב. ניב גם הראשון שהופיע בטור דה פראנס והשלים אותו בשתי מהדורות שונות ב-2020 ו-2022, ורכב בוואלטה הספרדי ב-2021.

עוד הישגים בולטים בקריירה של הרוכב: מקום שישי בטור של טאיוואן ומקום שביעי בטור של פורטוגל ב-2019. ניב גם סיים 12 בשלב בג'ירו ד'איטליה ב-2021 ומקום 14 במרוץ הר ונטו בשנה האחרונה. בישראל, זכה באליפות הארצית נגד השעון ב-2019 והשנה גם היה אלוף ישראל במרתון אופני הרים.

גיא ניב (משמאל) מטפס באחד הקטעים בטור דה פראנס (צילום: Israel Start-Up Nation)
גיא ניב (משמאל) מטפס באחד הקטעים בטור דה פראנס (צילום: Israel Start-Up Nation)

"ההחלטה הזו מגיעה בעקבות שילוב של מספר סיבות (שאת חלקן אני בוחר להשאיר אצלי), אבל המרכזית שבהן היא העובדה שאין בי יותר את הדרייב והמוטיבציה הנחוצים בשביל להגיע לשיאים הבאים שרציתי להשיג בקריירה שלי", הוסיף ניב. "אני מודה שתמיד חשבתי שאחליט לפרוש כשארגיש שהגעתי למיצוי מוחלט ושאין לי יותר לאן להתקדם, וברור לי שזה לא המצב היום. גרף ההתקדמות שלי עדיין בעלייה, ורק לפני חודשיים התחרתי בטור דה פראנס את הגראנד טור אולי הכי טוב שעשיתי עד כה. ובכל זאת, אני מאמין שזה הזמן שלי לעזוב".

"מתחילת הדרך ידעתי שאני רוצה להגיע אל הרמות הגבוהות, ולהרגיש שייך לשם. זכיתי להגשים הרבה מחלומות הילדות שלי, כשכמובן שהשיא שלהם היה להפוך לישראלי הראשון שפורץ את תקרת הזכוכית ומגיע להתחרות בטור דה פראנס", המשיך ניב.

"אני רוצה להגיד תודה ענקית לקבוצה שהייתה הבית שלי בשש שנים האחרונות, וכמובן לעומדים בראשה- סילבן אדמס ורון בראון. הקבוצה הזו אפשרה לי לחלום בענק, ויחד שברנו שיאים רבים וזכינו לרגעים משותפים נפלאים. בלי התמיכה שלכם ושל כל אחד ואחת בקבוצה זה ללא ספק היה נראה אחרת. תודה גם לכל מי שעודד ועקב. זה חימם לי את הלב להרגיש את האהבה והתמיכה שלכם, ולקבל מכם הודעות ומחוות מרגשות לאורך הדרך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!