דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסדר הבראה לדואר ישראל: המדינה תקצה 1.7 מיליארד שקלים; עובדים יפרשו בתנאים משופרים

לפי ההסדר שנחתם בין ההסתדרות, ההנהלה, העובדים והאוצר, החברה תמכור למדינה נדל"ן בשווי של 800 מיליון שקלים | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הסכם חשוב שמשקף את האיזון הראוי בין דאגה למעמד העובדים וביטחונם התעסוקתי לבין הבטחת חוסנה של חברת דואר ישראל מול אתגרי העתיד"

סניף דואר בתל אביב (צילום ארכיון: יוסי אלוני / פלאש90)
סניף דואר בתל אביב. יו"ר הוועד: "דאגנו לאופק תעסוקתי לעובדים, ולתנאי פרישה מהטובים במשק לעובדים הפורשים" (צילום: יוסי אלוני / פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר, הנהלת דואר ישראל, ההסתדרות ונציגי העובדים חתמו על הסדר הבראה לחברה בהיקף של כ-1.7 מיליארד שקלים. במסגרת ההסכמות שעוגנו מול החשב הכללי באוצר ובהסכם קיבוצי מול נציגות העובדים וההסתדרות, נקבע שהמדינה תבטיח לחברה מימון לפרישת 1,050 עובדים בתמורה למכירת נדל"ן למדינה בשווי מוערך של כ-800 מיליון שקלים.ההסדר הוסכם בעקבות המצב הכספי הקשה שאליו נקלעה חברת דואר ישראל, שהתבטא בהפסדים כספיים של מאות מיליוני שקלים בשנה ובאתגרים תזרימיים משמעותיים. במסגרתו נחתם הסכם עם החשב הכללי על הסכם מימון שנועד לייצב את מצבה הכלכלי של החברה שמצויה בחדלות פרעון.

במקביל נחתם מול ההסתדרות וארגון העובדים הסכם קיבוצי שנועד לאפשר את פרישתם של 1,050 עובדים, ולהבטיח את הגמישות הניהולית שנדרשת לחברה שמצויה בסביבה תחרותית ועומדת לקראת הפרטה של 100% ממניותיה, על פי המתווה שעליו סיכמו שרי האוצר והתקשורת.
עוד הוסכם מול המדינה שתממן פרישת 150 משרות נוספות שעליהם סיכמה החברה כבר ב-2020. המדינה תעמיד לחברה גם מסגרת הלוואה תזרימית בסך של עד 400 מיליון שקלים, ותאפשר לחברה אפשרות מימון נוספת, במידת הצורך, בסך של עד 180 מיליון שקלים נוספים בתמורה למכירת נכסים נוספים למדינה.על פי ההסכם הקיבוצי שנחתם מול ההסתדרות, יפרשו 650 עובדים ותיקים לפנסיה, ו-400 עובדים יפרשו במסלול עם פיצויים מוגדלים. מחצית מהפורשים יסיימו את עבודתם עד סוף 2022, המחצית השנייה עד אמצע 2023. לרוכש העתידי של החברה תהיה אופציה לפרישת 500 עובדים נוספים בתנאים זהים.עוד הוסכם שמאות דוורים יהפכו לשליחים, כדי לתמוך במערך החבילות המתפתח מול הירידה בפעילות חלוקת המכתבים. בוטלה מכסת העובדים המינימלית שהחברה מחויבת להעסיק. נוסף על כך, נקבעה שורה של שינויים ארגוניים ותפעוליים שייכנסו לתוקף בחודשים הקרובים, כדי לאפשר לחברה לפעול בסביבה תחרותית, ומנגנון ניוד העובדים בחברה יעודכן החל מינואר 2025.עוד הוסכם שהעובדים יהיו זכאים למענק הפרטה בשיעור של 3% מתמורת המכירה בהתאם לנוהל רשות החברות בעניין, ולאחר ההפרטה לבונוס מבוסס רווחיות של 10% מהרווח התפעולי של החברה מדי שנה.מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב: "הסכם ההבראה יפתח את הדרך ליציאת חברת הדואר לדרך חדשה ובריאה ויאפשר להנהלת החברה להביאה לאיזון לקראת הפרטתה המלאה במהירות המרבית. אני גאה בעבודת המטה המקיפה והמקצועית שנעשתה במשרד האוצר ושמח במיוחד על שיתוף הפעולה שנעשה בין אגפי המשרד".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מדובר בהסכם חשוב שמשקף את האיזון הראוי בין דאגה למעמד העובדים וביטחונם התעסוקתי לבין הבטחת חוסנה של חברת דואר ישראל מול אתגרי העתיד. עובדי הדואר היו ויישארו שותפים חשובים להתייעלות החברה ולשיפור השירות שניתן לכלל אזרחי המדינה. אני רוצה להודות לכל המעורבים בהליך המשא ומתן שעזרו להגיע להסכמות והתגברו על המשוכות בדרך. תודה ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, ולכל ארגון העובדים בדואר ישראל בראשות שמעון פרג'ון על כך שהפגינו מנהיגות אחראית. ההסתדרות תמשיך להיות שם לכל אורך הדרך, הן למען העובדים הפורשים והן למען העובדים שממשיכים להצעיד את דואר ישראל קדימה".
הממונה על השכר קובי בר נתן: "ההסכם יאפשר לחברה לצאת לדרך חדשה לקראת הפרטתה, וייתן יציבות לעובדים. בתקופה הקרובה החברה צפויה להחיל מודלי שכר מתקדמים שישפרו את השירות לציבור, ייעלו את החברה ויאפשרו את צמיחתה כחברה עסקית".
החשב הכללי במשרד האוצר יהלי רוטנברג: "אנחנו חותמים היום על הסכמים משמעותיים עם חברת הדואר – הסכם מימון, הסכם נכסים ובמקביל החברה סיכמה על הסכם שכר חדש בליווי ההסתדרות. הסכמים אלה יאפשרו לחברת הדואר לשפר את איתנותה הכלכלית וכן להתייעל ולשפר את השירות ללקוחותיה בצורה משמעותית, כהכנה למכירת 100% ממניות החברה. מימוש ההסכמים מול החברה יחל באופן מיידי במקביל להתקדמות הליכי מכירת החברה. ברצוני להודות לכל השותפים – להנהלת החברה ולעובדי כלל אגפי האוצר, על תרומתם בתהליך מורכב זה".
הממונה על התקציבים יוגב גרדוס: "הסכם ההבראה שנחתם היום עם חברת דואר ישראל יוציא את החברה לדרך חדשה שסופה בהפיכת החברה לחברה פרטית ומשגשגת. אנחנו סומכים על הנהלת החברה שתדע לנצל ולמנף את המשאבים המשמעותיים שהושקעו בחברה במסגרת ההסכם לטובת ייצוב החברה והכנתה להליך ההפרטה".
מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים: "רשות החברות הממשלתיות תמשיך לפעול לטובת מכירת 100% מחברת דואר ישראל למשקיע אסטרטגי. בכוונת הרשות לפעול כדי למכור את החברה במהירות האפשרית, תוך מקסום הערך והתמורה שתתקבל ממכירת החברה לטובת בעלי המניות – הציבור במדינת ישראל, תוך שיפור השירות שיינתן לאזרחי מדינת ישראל".
מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין: "חברת דואר ישראל יוצאת היום לדרך חדשה והיסטורית. אנחנו מבריאים ומפריטים את הדואר בנחישות וברגישות, זו חובתנו לציבור. משרד התקשורת מוביל בימים אלו, יחד עם החברה, מהפכה דיגיטלית שתאפשר לציבור לקבל שירותי דואר בנייד בלי להגיע בכלל לסניפים, ותנגיש לו באופן יעיל ומיטבי את השירותים שיש להם ביקוש כמו איסוף חבילות. אנחנו בעיצומו של תהליך שבסופו הציבור הישראלי ייהנה משירותי דואר מתקדמים, יעילים וטובים".
מנכ"ל דואר ישראל דוד לרון: "היום השלמנו הסדר היסטורי שיאפשר להבריא את דואר ישראל, וישנה את פני החברה. זהו הסדר הבראה פורץ דרך שכולל הסכם קיבוצי שיוצר את התשתית להגעת החברה ליציבות פיננסית ומאפשר לה להיערך כנדרש להפרטה המתוכננת. נציגות העובדים מבינה את גודל השעה, ולאור זאת הגענו ביחד, לראשונה, להסכם קיבוצי שכולל גם גמישות ניהולית לביצוע שינויים מהותיים במבנה ובפעילות הארגון. בכך יתאפשר לנו להתאים את החברה לפעולה בסביבה התחרותית המשתנה, ולהפוך אותה ליעד אטרקטיבי למשקיעים במסגרת תהליך ההפרטה שאליו אנחנו נכנסים".
יו"ר דירקטוריון דואר ישראל מישאל וקנין: "תוכנית החירום לייצוב דואר ישראל, רגע לפני קריסה, היא משימה לאומית. ערב השנה החדשה, הגענו להסכם הבראה מקיף וחסר תקדים, שמעניק לדואר הזדמנות לפעול כחברה עסקית, יציבה, עם בעלים פרטיים. ההסכמים הם תוצאה של מאמץ אינטנסיבי בחודשים האחרונים של הנהלת החברה, הדירקטוריון והעובדים יחד עם אגפי האוצר – החשב הכללי, אגף התקציבים ואגף השכר, בשיתוף עם אנשי רשות החברות ומשרד התקשורת. כעת, החברה תתמקד – במקביל למימוש תוכנית הפרישה וההבראה – בהשלמת גיבוש התוכנית העסקית החדשה, שתתאים את החברה לעידן של תחרות תחת בעלות פרטית. התוכנית העסקית החדשה, שאותה מגבש המנכ"ל החדש דוד לרון, תוצג במהלך החודש הקרוב, והיא תהיה העוגן שעליו יתבסס תהליך ההפרטה".
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי: "לצערנו, חברת הדואר הגיעה עם קשיים מרובים, עד כדי איום ודאגה לפרנסתם העובדים. אני גאה בכל מי שטרח ועשה, ובמיוחד בארגון עובדי הדואר, שהגיעו לסיכום שמאפשר את קיום חברת הדואר בצורה הוגנת".
יו"ר ועד עובדי הדואר שמעון פרג'ון: "עובדי הדואר, בהובלת הוועד ובראשותי, גילו אחריות ואומץ רב, ובחרו במהלך שיצעיד את החברה קדימה. בהסכם זה דאגנו לאופק תעסוקתי לעובדים, ולתנאי פרישה מהטובים במשק לעובדים הפורשים. נמשיך ללוות את העובדים ולוודא שזכויותיהם יישמרו ונפעל לשימור השירות ולשיפורו, למען ציבור לקוחותינו. תודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הרוח הגבית".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!