דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

לאחר ההצלחה בחרקיב, צבא אוקראינה נערך לכיבוש חבל דונבאס

הכוחות מתבססים בצפון מזרח עם טנקים שננטשו על ידי צבא רוסיה בנסיגה | הבדלנים בדונייצק קוראים למשאל עם על הצטרפות לרוסיה | אוקראינה טוענת: "רוסיה הפציצה 300 מטר מתחנת כוח גרעינית"

טנק אוקראיני בחרקיב (צילום: Presidential Press Service/Handout via REUTERS)
טנק אוקראיני בחרקיב (צילום: Presidential Press Service/Handout via REUTERS)

הצבא האוקראיני התקדם אתמול (שני) בלילה מזרחה, בשטחים שננטשו על ידי הרוסים, ונערך למתקפה אפשרית בשטחים הכבושים בחבל דונבאס, לפי דיווח רשמי של הממשלה. מושל הבדלנים בחבל קרא למשאל עם על הצטרפות לרוסיה. הצבא האוקראיני השתלט על טנקים רוסיים שננטשו בשטח.

"הכובשים שרויים בפאניקה", אמר נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בנאום מוקלט אמש. "ככל שכוחותינו יתקדמו מהר יותר, כך יחזרו לשגרה באזורים המשוחררים".

הנשיא התייחס גם לוועידת האו"ם, שצפויה להתכנס מחר, ואמר שידרוש למדינות העולם להמשיך לתמוך במאמצי המלחמה האוקראיניים. "אנחנו עושים הכול כדי לוודא שצרכיה של אוקראינה מבחינה הגנתית, כלכלית ודיפלומטית ייענו".

צבא אוקראינה נערך לכיבוש דונבאס, הבדלנים קוראים למשאל עם

"הצבא אוקראיני התמקם 10 ק"מ מהעיר ליסיקאנסק, ומתכונן לכבוש את שטח לואנסק", אמר סרהי חיידאי, מושל דונבאס מטעם האוקראינים. ליסיקאנסק נכבשה על ידי הרוסים ביולי האחרון לאחר קרבות קשים. "תהיה לחימה על כל סנטימטר, האויב מוכן, לא פשוט נצעד פנימה".

האזורים של לוהאנסק ודונייצק הם מרכזי התעשייה של חבל דונבאס, ומהווים מבחינת מוסקבה את המרכז של מה שמכונה שם "מבצע צבאי מיוחד". לוהאנסק ודונייצק נמצאים בשליטת בדלנים פרו-רוסים מאז כיבושם.

טנק אוקראיני באיזיום (צילום: PresidentialREUTERS/Gleb Garanich)
טנק אוקראיני באיזיום (צילום: PresidentialREUTERS/Gleb Garanich)

התקדמות הכוחות האוקראינים לאזור הובילה את מנהיגי הבדלנים לקרוא למשאל עם דחוף על הצטרפות לרוסיה. דניס פושילין, ראש הרפובליקה של דונייצק, הפציר במנהיגי לוהאנסק לאחד מאמצים לטובת משאל העם.

צבא רוסיה נטש טנקים

הנסיגה החפוזה של הרוסים הותירה ציוד צבאי רב ערך מאחור. טנקים רוסיים שנפלו בידי הצבא האוקראיני, נפרשים בימים האחרונים באזור חרקיב, צפונית לחבל דונבאס, כדי לבסס את הישגי האוקראינים בצפון-מזרח המדינה במתקפת הנגד שלהם, שנמשכת כבר יותר משבועיים, לפי המכון לחקר המלחמה, צוות חשיבה אמריקני שממוקם בוושינגטון.

לדברי המכון, הרוסים מדווחים שאוקראינה השתמשה בטנקים רוסיים מסוג T-72, שנשארו מאחור במהלך הנסיגה הרוסית לאזור לוהאנסק. "הבהלה הראשונית של מתקפת הנגד הביאה את החיילים הרוסים לנטוש ציוד איכותי יותר במצב תקין, במקום את הציוד הפגוע יותר שהשאירו מאחור כוחות רוסיים שנסוגו מקייב באפריל, מה שמעיד עוד יותר על חומרת הניתוק הרוסי".

חלוקת מזון וציוד הומניטרי באיזיום לאחר שחרורה על ידי צבא אוקראינה (צילום: PresidentialREUTERS/Gleb Garanich)
חלוקת מזון וציוד הומניטרי באיזיום לאחר שחרורה על ידי צבא אוקראינה (צילום: PresidentialREUTERS/Gleb Garanich)

רוסיה הפציצה 300 מטר מתחנת כח גרעינית

אוקראינה טוענת שרוסיה הפציצה בלילה את התחנת הכוח הגרעינית פיבדנואוקראינסק, דרומית לעיר מיקולאייב. לטענתם, ההפגזה פגעה 300 מטר מכורי ההיתוך. לפי חברת אנרגואטום שמפעילה את התחנה, לא נגרם נזק לכורי ההיתוך ואף אדם לא נפגע במתקפה.

"רוסיה מסכנת את העולם כולו. חייבים לעצור את זה לפני שיהיה מאוחר", כתב זלנסקי בפוסט ברשתות החברתיות עם תיעוד ההפצצה והנזק שנגרם לתחנת הכוח. התקיפה מגבירה את החשש לאסון גרעיני סביב המתיחות בתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!