דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקלאות

חקלאי ענף הדבש הפגינו מול ביתו של השר פורר: ״הורס את החקלאות״

במהלך המחאה חילקו המשתתפים דבש לתושבי היישוב והניפו שלטים עליהם נכתב ״פורר וליברמן אחראיים ליוקר המחייה״, ״ייבוא פרוע מעשיר את היבואנים ופוגע בחקלאים״ | מזכ"ל התאחדות החקלאים: ״מנסים לקבור את הענף״

הפגנה של חקלאי ענף הדבש ביישוב משמר דוד מול ביתו של השר עודד פורר (צילום: מאיה רונן)
הפגנה של חקלאי ענף הדבש ביישוב משמר דוד מול ביתו של השר עודד פורר (צילום: מאיה רונן)
מאיה רונן

עשרות חקלאים קיימו היום (שלישי) עצרת מחאה מול ביתו של שר החקלאות, ובכניסה ליישוב משמר דוד בו מתגורר השר עודד פורר.

החקלאים מחו על פתיחת הייבוא בענפי החקלאות השונים, ועל הצעדים שמבצעים שרי האוצר והחקלאות שלא יסייעו לצרכנים, אבל הורסים לדבריהם את החקלאות הישראלית.

במהלך המחאה חילקו המשתתפים דבש לתושבי היישוב, והניפו שלטים עליהם נכתב ״פורר וליברמן אחראיים ליוקר המחייה״, ״ייבוא פרוע מעשיר את היבואנים ופוגע בחקלאים״, ו״יאושר ייבוא שר חקלאות מטורקיה״.

הפגנה של חקלאי ענף הדבש ביישוב משמר דוד מול ביתו של השר עודד פורר (צילום: מאיה רונן)
הפגנה של חקלאי ענף הדבש ביישוב משמר דוד מול ביתו של השר עודד פורר (צילום: מאיה רונן)

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אמר בהפגנה: "חשוב לזכור שענף הדבש היה לפני ליברמן ויהיה גם אחריו. אנחנו רואים איך הוא פוגע בכמעט כל הענפים – היום דבש, אתמול ביטולי המכס על הדגים, לפני כן הפירות והירקות. כל הטריקים ותעמולת הבחירות לא יסתירו את האמת הפשוטה: ליברמן הורס את החקלאות במדינת ישראל. ואם הוא לא רוצה להיזכר בתור הקברן של החקלאות כחול לבן, כדאי שיפסיק להתעמר בחקלאים".

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״שר החקלאות ממשיך להתעמר בחקלאים, בעודו מוריד באופן חד צדדי וחסר אחריות את המכסים בענף המדגה והדבורים. ההשלכות על הענפים הללו והייצור המקומי הן חמורות, ויגרמו לסגירת בריכות דגים שלמות בצפון הארץ ומכוורות דבורים בכל רחבי המדינה, לצד העובדה שזה לא יפחית, ולא במעט, את המחיר עבור הצרכן. בכך ממשיכים שר האוצר ושר החקלאות כפי שעשו בענפי הצומח לזרוע הרס וחורבן גם עבור שני ענפים חקלאיים משמעותיים, ומחזקים את היבואנים אשר ישלטו בענף ופוגעים בצרכן ובייצור המקומי״.

תחום הדבוראות בארץ מתמודד בימים אלה עם איום היבוא. שר החקלאות, עודד פורר, הודיע השבוע על פתיחת מכסות ללא מכס ליבוא דבש באריזות עד 1.5 ק"ג. זאת על אף שהייצור המקומי השנה עומד על כמות שיא של כ-4,400 טון. ברשתות השיווק מדווחים על כמות מספקת של דבש מייצור מקומי במלאי לקראת חגי תשרי וגם לאחריהם.

החשש הגדול עליו מדברים מומחים לדבוראות בארץ הוא כפול: תחילה תגרום הורדת מחירי הדבש לחוסר כדאיות כלכלית, לצמצום רעיית הדבורים ברחבי הארץ ותרסק את הייצור המקומי. ההשפעה הנלווית קשה אף יותר: גידולי השדה והמטעים בארץ מבוססים כולם על האבקה על ידיד דבורים ובעיקר דבורי דבש. צמצום ענף הדבוראות יקטין באופן דראסטי את כמות התוצרת החקלאית בארץ מה שימוטט משקים חקלאיים ויחסל את יכולת הייצור העצמי של מזון בישראל. במקרה כזה, יוקר המחייה שאותו לכאורה מנסה הייבוא להקטין, ירקיע שחקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!