דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

עשרות פעילים ואזרחים בצעדת השוויון בטבריה: "צריך להראות את הפערים ולהיאבק על השוויון"

בצעדה שיזמה תנועת הפריפריות השתתפו חבר הכנסת עלי סלאלחה (מרצ), יחד עם חברי ארגונים, תנועות נוער ומכינות קדם צבאיות | רונית אביב, מיוזמות הצעדה: "הדרכתי סדנת מנהיגות ואחד הנערים אמר לי 'אני מטבריה, שום דבר לא ייצא ממני'"

  • בצעדה שיזמה תנועת הפריפריות השתתפו חבר הכנסת עלי סלאלחה (מרצ), יחד עם חברי ארגונים, תנועות נוער ומכינות קדם צבאיות | רונית אביב, מיוזמות הצעדה: "הדרכתי סדנת מנהיגות ואחד הנערים אמר לי 'אני מטבריה, שום דבר לא ייצא ממני'"
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

עשרות צועדים השתתפו אתמול (שלישי) בצעדת השוויון בטבריה, תחת הסיסמה "אם הכנסת לא באה לפריפריה, הפריפריה באה לכנסת". הצעדה בהובלת 'תנועת הפריפריות' החלה בראשון בבאר שבע בקרית שמונה בהשתתפות ארגונים חברתיים ותנועות נוער, ומתקיימת במהלך השבוע ביישובי פריפריה ברחבי הארץ, עד לסיומה בחמישי באירוע מול הכנסת בירושלים.

רונית אביב, פעילה חברתית בטבריה ואחת מיוזמות הצעדה אמרה בנאום בסוף הצעדה: "במסגרת העבודה שלי אני מעבירה סדנאות מנהיגות, וכשהעברתי סדנה לתלמידים בני 15-16 מטבריה ושאלתי מה החלום שלהם, אחד מהם אמר לי 'אני מטבריה, שום דבר לא ייצא ממני'. לעומת זאת, כשהעברתי סיור בטבריה לתלמידים מבית הספר הריאלי בחיפה והראנו להם את הפרויקטים שאנחנו עושים, בין היתר הדרכת מועדונית, הוא אמר לי 'אני חשבתי שעוני כזה יש רק באפריקה'.

רונית אביב (במרכז) בצעדת השוויון בטבריה (צילום: מיכל מרנץ)
רונית אביב (במרכז) בצעדת השוויון בטבריה (צילום: מיכל מרנץ)

"הפער הזה הוא מה שחשוב לי להראות, כי אדם שיושב בחושך יכול לראות אדם שיושב באור, אבל אדם שיושב באור לא יכול לראות אדם שיושב בחושך. צריך להמשיך להיאבק על השוויון".

המפגינים, לבושים חולצות וכובעים צהובים, הניפו דגלים וצעקו 'עוד יבוא שוויון עלינו' ו'צאו מהמרפסת המדינה קורסת'. הצעדה, שהחלה בחוף דקל בעיר ונגמרה בגן הארכיאולוגי, משכה צפירות של כלי רכב רבים וקריאות עידוד מעוברי אורח. אחת מהן הצטרפה לכמה רגעים וצעקה 'המדינה חרא! אין מה לאכול'.

חניכי מכינת מעשה בצעדת השוויון בטבריה (צילום: מיכל מרנץ)
חניכי מכינת מעשה בצעדת השוויון בטבריה (צילום: מיכל מרנץ)
עדן (שלישית מימין) ושירי (שנייה משמאל), עם חברי גרעין שנת השירות של תנועת תרבות בצפת (צילום: מיכל מרנץ)
עדן (שלישית מימין) ושירי (שנייה משמאל), עם חברי גרעין שנת השירות של תנועת תרבות בצפת (צילום: מיכל מרנץ)

עדן ושירי (19) חניכות שנת שירות של תנועת תרבות בצפת, סיפרו ש"המטרה של שנת השירות שלנו היא לצמצם את הפערים בין מרכז לפריפריה בתחום התרבות. בגלל זה חשוב לנו להיות פה".

צעדת השוויון בטבריה (צילום: מיכל מרנץ)
צעדת השוויון בטבריה (צילום: מיכל מרנץ)

הצועדים הגיעו מארגונים שונים – תנועת דרור ישראל, תנועת תרבות, מכינת מיצר ומכינת מעשה. דניאל, חניכה במכינת מיצר, תיארה את הפערים בבריאות בין מרכז לפריפריה: "אנחנו גרים במיצר שברמת הגולן, ולאמבולנס ייקח ארבעים דקות להגיע אלינו". שחר, גם היא חניכה במכינה, הוסיפה: "שוויון הוא חלק מהיותנו מדינה דמוקרטית. ובכלל, לכל אדם צריך שיהיה טוב".

משתתפים בצעדת השוויון בטבריה (צילום: צעדת השוויון)
משתתפים בצעדת השוויון בטבריה (צילום: צעדת השוויון)

בסיום הצעידה נערך אירוע מסכם בו נאמו חבר הכנסת עלי סלאלחה ממרצ, דרור ללוש, מנכ"ל אשכול הרשויות המקומיות כנרת והעמקים, רפאל טרבלסי האחראי על מתנס"ים בטבריה, רונית אביב ממארגנות הצעדה, וגל בן צבי, חברת תנועת דרור ישראל.

הצעדה היא פרי שיתוף פעולה של עשרות ארגונים אזרחיים מימין ומשמאל שמציגים דרישות קונקרטיות לשילוב הפריפריות במצעי המפלגות בבחירות הקרובות. היא תימשך היום (רביעי) בבית שמש בצעדה ממחלף הר טוב לרחבת העירייה שם ייערך כינוס מחאה. בחמישי יתקיים אירוע מחאה מול הכנסת.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!