דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חולדאי מאיים להפסיק את פעילות וולט בתל אביב: "לשליחים יש חלק לא מבוטל בהשחתת תרבות הנהיגה בעיר"

ראש עיריית תל אביב איים להפסיק את פעילות החברה בעיר: "לא נוכל להמשיך ולהרשות את פעילותה בכל מחיר" | לדבריו, שליחים רבים נוסעים ללא תג מזהה ולא ניתן להעמיד אותם לדין על עבירות תנועה

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
הדס יום טוב

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי מאיים להפסיק את פעילות חברת וולט בעיר תל אביב, עקב תרבות נהיגה פרועה של שליחיה.

חולדאי כתב היום (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו שנפגש בשבוע האחרון עם מנכ"לית החברה, ליאור אשכול, והבהיר לה כי הוא דורש מהחברה לקחת אחריות על התנהגות השליחים שלה בכבישי העיר, ללא כל קשר לכך שהשליחים אינם מועסקים פורמלית על ידי החברה.

"נכון להיום לשליחי וולט יש חלק לא מובטל בהשחתת תרבות הנהיגה בעיר", כתב חולדאי, "זה חייב להיפסק. מובן לי שתושבות ותושבים רבים נהנים משירותי החברה, אך לא נוכל להמשיך ולהרשות את פעילותה בכל מחיר".

לדברי חולדאי, "האמת היא ששיטת הזיהוי הנוכחית של שליחי וולט פשוט לא עובדת". כיום, שליחים חדשים נושאים תיקי סבל למזון עם לוגו החברה עליהם מודפס מספר סידורי, אך השליחים בפועל, מכיוון שאינם מועסקים בחברה, אינם מחויבים לשאת את התיק. רבים מהם גם מסתירים או מוחקים את המספר, ואין כל דרך לאכוף עליהם את חוקי התנועה או להעמיד אותם לדין אם ביצעו עבירה.

חולדאי הצהיר שהנחה את החברה "לשנות מן היסוד את מבנה מספרי הזיהוי של השליחים", על מנת, לדבריו, ש"הפיקוח העירוני, משטרת התנועה והחברה עצמה יוכלו לסגור מעגל מהיר בכל במקרה של עבירות תנועה על ידי שליחים, כך ששליח שיעלה המדרכה ייצטרך מהר מאוד לחפש עבודה חדשה".

חולדאי הבהיר שלתפיסתו, האחריות על הנהיגה המסוכנת רשומה על שמה של החברה המפעילה. "אותי לא מעניין המודל העסקי, לא מעניין אם השליחים עובדי החברה או פרילנסרים. זה פשוט לא מעניין". חולדאי מתייחס להתנערות של החברה מהתנהגויות שליחיה ומחובותיה כלפיהם, היות והשליחים אינם מועסקים בחברה ועובדים עמה בהסדר של "עצמאיים" במסגרת מה שמכונה "תעסוקת חלטורה".

"זה עולה לנו בדם, וחיי אדם חשובים יותר מכל ארוחת צהריים", כתב חולדאי, ורמז כי יחיל חוקי עזר עירוניים כנגד רכיבתם הפרועה של השליחים גם לפני הסדרה של המדינה. "איני מתכוון לשבת בחיבוק ידיים ולהמתין שהחקיקה תיכנס לתוקף. זה עשוי לקחת עוד זמן רב. בנתיים אנו פועלים בערוצים מקבילים בכל מקום שניתן".

"לא יהיו עוד אזהרות", הבהיר חולדאי, "זאת ההזדמנות האחרונה לתקן את הדרך. הכרטיס הבא יהיה כרטיס אדום".

וולט: "החברה דוגלת במדיניות אפס סובלנות לנהיגה פרועה"

בוולט אמרו בתגובה: "השבוע נפגשה מנכ״לית וולט ישראל ליאור אשכול עם ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי, והציגה לו את מדיניות החברה לבטיחות בדרכים: תיקי שליחים עם מספר זיהוי גדול יותר, צוות שמטפל בפניות הנוגעות להתנהלות שליחים העובדים באופן יומיומי עם הפיקוח העירוני של עיריית תל אביב, וסיום התקשרות עם שליחים שביצעו עבירות תנועה. בפגישה סוכם על המשך חיזוק שיתוף הפעולה שכבר קיים עם אגף התחבורה בעיר, האמון על התשתיות, ועם הפיקוח העירוני.

"בטיחות בדרכים נמצאת בראש סדר העדיפויות של וולט, והחברה דוגלת במדיניות אפס סובלנות לנהיגה פרועה. שליחי וולט עוברים הדרכות עם תכני בטיחות בדרכים החל משלב ההדרכה הראשונית ולכל אורך תקופת ההתקשרות השוטפת. כחלק ממדיניות ׳אפס סובלנות לנהיגה פרועה׳, מאז תחילת 2022 נחסמו 400 שליחים מביצוע משלוחים עבור וולט בשל תלונות על בטיחות בדרכים.

"בנוסף לטיפול במקרים נקודתיים, וולט פועלת כל הזמן באפיקים שונים: יצירת תכני הסברה בשיתוף עם עיריית תל אביב יפו והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. קיום שולחנות עגולים עם השליחים ברחבי הארץ ועמדות בטיחות בדרכים ברחבי הערים. זאת בנוסף למגוון פיתוחים טכנולוגיים ואופרטיביים, בין היתר בשיתוף משטרת ישראל, עיריית תל אביב יפו והרלב״ד.

"בוולט פועלת מחלקה ייעודית שאחראית על איכות השירות של השליחים ומטפלת בכל פנייה או תלונה בנושא נהיגה של שליח. המחלקה מבררת מול המתלונן ומול השליח את פרטי המקרה, ובמידת הצורך אף מסיימת את ההתקשרות עם השליח וחוסמת אותו מביצוע משלוחים בוולט. אדם שהיה עד למקרה בו שליח וולט נהג בצורה לא בטוחה או נגד חוקי התנועה יכול בנוסף לפניה למוקד הפיקוח העירוני והמשטרה, לפנות עם פרטי המקרה ותיעוד לשירות הלקוחות של וולט בצ׳אט באפליקציה, והתלונה תעבור לטיפול הצוות הייעודי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!