דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

פחות טפסים: משרד הכלכלה מקל על הגשת הבקשות לסבסוד מסגרות לגיל הרך

הורה המבקש סבסוד יוכל לאשר לביטוח הלאומי לשתף פרטים לגביו, במקום לספק אישורים שמעידים על מצבו | הקלות נוספות בוצעו לטובת אמהות שחוזרות מחופשת לידה והורים עובדים ולומדים

מעון יום של ארגון ויצ"ו (צילום: דבר)
מעון יום של ארגון ויצ"ו (צילום: דבר)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

זרוע העבודה של משרד הכלכלה הודיעה אתמול (רביעי) על הקלות משמעותיות בתהליך הבקשה לסבסוד המעונות המפוקחים. לפי הנוהל החדש, הורה המבקש סבסוד יוכל להיכנס לאתר של זרוע העבודה, ולאחר הזנת מספר תעודת הזהות ומתן הסכמה לשיתוף מידע של פרטים כמו הכנסות, גמלאות ואחוזי נכות ומידע נוסף אודותיו המצוי בביטוח הלאומי, יקבל את דרגת הסבסוד לה הוא זכאי, במקום לספק את ההוכחות בעצמו.

הקלה נוספת היא שהורה המבקש סבסוד, יוכל להביא תלוש שכר אחד המכיל שלושה חודשי עבודה מאותה שנת מס, במקום שלושה תלושים נפרדים. בשנת תשפ"ד יבוטל טופס הצהרה על הכנסות, מכיוון שגם המידע על הכנסות המצוי בביטוח לאומי, ישותף עם זרוע העבודה בהסכמת ההורה.

המהלך הוא חלק משורת מהלכים שביצע האגף לעידוד תעסוקת הורים בזרוע העבודה בשנה החולפת, בשיתוף פעולה עם רשות התקשוב והביטוח הלאומי, להקלת הבירוקרטיה. כך למשל לאמהות שחוזרות מחופשת לידה התייתר הצורך להביא תלושי שכר, אלא רק אישורים שלא חל שינוי בהיקף המשרה; ולהורים שלומדים ועובדים, בוצעה הקלה במספר השעות המצטבר.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "במדינת הסטארטאפ של שנת 2022 ראוי שהמדינה תאפשר שירות מהיר פשוט להורים, המתבסס תהליך דיגיטאלי ומקוון, ועל מידע הקיים בביטוח הלאומי. השינוי יבטיח שיפור משמעותי באיכות המענה, וקיצור במתן האישור להורים לשבועיים בממוצע, תוך צמצום מקרים של קביעת זכאות לא תואמת הדורשת עדכון תוך כדי השנה.

תאיר איפרגן, מנכ״לית זרוע העבודה: ״אנו משלימים כעת מהלך חשוב ומתבקש עבור ההורים. מדובר במהפכה בשירות, שתקל על מאות אלפי הורים ותהפוך את חווית הלקוח לטובה, מהירה ויעילה הרבה יותר. אנחנו מחויבים לתת את השירות הטוב ביותר כדי לעודד הורים להשתלב בתעסוקה, ולתת את מירב הסיוע במינימום בירוקרטיה.״

למרות ההודעה על הסבסוד להורים, סוגיית מחיר מעונות היום עדיין עומדת בעינה. לפני ארבעה ימים פורום הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים שלח מכתב אזהרה לפני תביעה למשרד האוצר ולמשרד החינוך, בדרישה לממש את מסקנות וועדת המחירים ולהעלות את המחיר שנגבה מההורים, כדי שהארגונים יוכלו להעלות את שכר הסייעות. במכתב נטען כי בתום 48 שעות לא תאושר וועדת המחירים, הם יפנו להליכים משפטיים. התביעה עדיין לא הוגשה, אך האיום נותר בתוקף.

במעונות המפוקחים מטופלים כ-120,000 פעוטות, ובמשפחתונים כ-40,000 פעוטות, מתוך כחצי מיליון תינוקות ופעוטות בגיל לידה עד 3. המחיר במסגרות אלו מפוקח על ידי המדינה, והקבלה אליהם מתבצעת לפי קריטריונים של עידוד תעסוקת נשים ומצב כלכלי, ולפי קריטריונים אלו מוענקים גם סבסודים לשכר הלימוד במעונות.

את הבקשה לסבסוד ניתן להגיש בדף ייעודי באתר זרוע העבודה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!