דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"שבענו מהבטחות, דורשים תיקון": מאות השתתפו בצעדת השוויון בירושלים שהגיעה לכנסת

יומה האחרון של הצעדה הסתיים באירוע מרכזי, בו זעקו הפעילים את מצוקותיהם מול המשכן, שנמצא כעת בפגרת בחירות | עומר ברט, דובר דרור ישראל: ״נהיה בכל מקום בו יקראו לשוויון״

צעדת השוויון בירושלים מול משכן הכנסת (צילום: אור גואטה)
צעדת השוויון בירושלים מול משכן הכנסת (צילום: אור גואטה)
אור גואטה

מאות פעילי תנועות חברתיות ליוו את חברי תנועת הפריפריות ביומה האחרון של צעדת השוויון לכנסת היום (חמישי) בירושלים.

בצעדה השתתפו פעילים מתנועות הנוער הצופים, השומר הצעיר, הנוער העובד והלומד, תנועת תרבות, מכינות, שנות שירות וכפרי סטודנטים, וכן התנועות החברתיות דרור ישראל, מרכזים לצדק חברתי, במעגלי צדק ותנועות ירושלמיות נוספות.

"אנחנו בתחילת הדרך, ומתכוונים לעשות היסטוריה. הצעדה הזו היא ההתחלה מבחינתנו״, אמר אבי דבוש, מפורום רבנים למען זכויות אדם וממארגני הצעדה. ״אנחנו מתכוונים לבנות כוח שישים את הפריפריה על שולחן קובעי המדיניות וידרוש מהם תשובות".

השר אלעזר שטרן לצד אבי דבוש במהלך צעדת השוויון בירושלים מול משכן הכנסת (צילום: אור גואטה)
השר אלעזר שטרן לצד אבי דבוש במהלך צעדת השוויון בירושלים מול משכן הכנסת (צילום: אור גואטה)

ח״כ נעמה לזימי, שהצטרפה למפגינים: "יש לי חדשות בשבילכם – ישראל היא מדינה עשירה, אבל היא לא משקיעה בנו. הכסף לא מגיע אלינו. אנחנו רואים זקנים מחפשים אוכל בפחים וחולים שנאלצים להתלבט בין תרופות לעוף לשבת. פערים בין הפריפריה למרכז שמתעצמים בבריאות, חינוך, רווחה, תחבורה ציבורית, תעסוקה – בעניינים הכי חשובים, של החיים עצמם. את הפערים האלה חייבים לצמצם. הממשלה הבאה לא תתקפל לגחמות של ליברמן ממשיכו של נתניהו במשרד האוצר, שנה שלמה הוא התקמצן עלינו, למרות עודפי גביה של עשרות מיליארדים וגרם לנו להיחנק תחת יוקר המחיה כשמנגד היה הרבה לעשות עבור מי שזקוקים לסיוע במיוחד בפריפריה. אני מבטיחה לכם שבממשלה הבאה אנחנו נרחיב את התקציב, נדאג לצמצם את הפערים החברתיים ונתחיל לייצר שוויון״.

דינה דיין, ממקימי תנועת הפריפריות: "שבענו מהבטחות. אנחנו דורשים תיקון ודורשים אותו עכשיו. כשנלך לבחור בנובמבר, אנחנו נדרוש שינוי, ולא נצביע למי שלא יתחייב למדיניות ברורה עם תקציבים".

"לצערנו, כל 5 ימים בממוצע נהרג עובד בענף הבניין״, אמרו יובל סעדון ודביר ורשבסקי, מראשי תנועת "במעגלי צדק", הנאבקת בשנים האחרונות בתאונות בניין. ״מרבית העובדים הללו הם מהשכבות המוחלשות בחברה: מהחברה הערבית, עובדים זרים, תושבי הפריפריה הכלכלית והחברתית בישראל, שנאלצים לעבוד בענף שהוא לא מספיק בטוח כיום, ושמי שעובד בו נמצא בסיכון גבוה יותר מאשר בכל ענף אחר".

עומר ברט, דובר תנועת דרור-ישראל: ״בסופו של דבר יש קו אחד שעובר בין המאבקים השונים. ממאבק המורים למען מערכת חינוך ציבורית, דרך המאבק ביוקר המחייה ועד צעדת הפריפריות. איפה שתהיה קריאה לשוויון, אנחנו כתנועה נהיה שם כדי להיאבק למען מציאות צודקת יותר. כולנו תקווה שהפוליטיקאים ישמעו את הקריאה החשובה של הצעדה הזו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!