דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אבו מאזן

אבו מאזן משיב ללפיד: ״ישראל הרסה את פתרון 2 המדינות, היא לא שותפה לשלום״

יושב ראש הרשות הפלסטינית נשא דברים על בימת עצרת האו״ם, פחות מיממה אחרי נאום רה״מ הישראלי שהצהיר על תמיכה בשתי מדינות: ״שמח על ההתפתחות, אבל צריך לחזור לשולחן המשא ומתן מיד״ | מנגד, טען שוב: ״50 מעשי טבח בוצעו על ידי הישראלים מאז 1948״

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) נואם בעצרת האו"ם (AP Photo/Julia Nikhinson)
יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) נואם בעצרת האו"ם (AP Photo/Julia Nikhinson)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף היום (שישי) את מדינת ישראל בנאומו בעצרת האו"ם וטען כי היא "חתרה תחת הסכמי אוסלו, באמצעות המדיניות המכוונת שלה היא הורסת את פתרון שתי המדינות". הוא הוסיף כי "אין לנו פרטנר ישראלי יותר שעמו אנחנו יכולים לדבר".

"אין לנו פרטנר ישראלי. אני אומר לכם בשם הפלסטינים שהתקווה שלנו לשלום כבר כמעט ולא קיימת בגלל הכיבוש״, אמר בפתח דבריו. אתם רוצים לחנוק כל תקווה שיש לנו? ישראל לא פרטנר לשלום. זה ברור שישראל, שמתעלמת מהחלטות הקהילה הבינ"ל החליטה ולא להיות שותפה בתהליך השלום, פועלת להרס פתרון שתי המדינות".

אבו מאזן טען כי "האו"ם והמדינה החזקה ביותר באו"ם מגנות על ישראל ולא מטפלות בהפרת החוק הבינלאומי מצידה. מאז הקמתה ישראל ביצעה פשעים נוראיים נגד העם הפלסטיני. הם הרסו יותר מ-500 כפרים פלסטיניים מאז 1948. הם גירשו 950 אלף פליטים פלסטינים – מחצית מהעם הפלסטיני באותה עת. ישראל ביצעה יותר מ-50 מעשי טבח נגד הפלסטינים מאז 1948 ועד היום".

״ארה״ב עושה עצמה כאילו היא מגינה על זכויות אדם, ובאותו זמן תומכת בישראל ללא הגבלה, מגנה עליה ומאפשרת לה להמשיך במדיניותה העויינת כלפי הפלסטינים״, המשיך אבו מאזן. ״ישראל לא היתה מסוגלת לעשות את מה שהיא עושה בלי ההגנה האמריקנית. אם יש מי שלא רוצה לומר זאת כי זה לא פוליטיקלי קורקט – אני אומר זאת".

לדבריו, "הקשבתי לנשיא ארה"ב ביידן ולראש ממשלת ישראל לפיד ולאחרים שאמרו שהם תומכים בפתרון שתי המדינות. אנחנו מודים על כך. זו התפתחות חיובית. אבל המבחן האמיתי לרצינות ולכנות העמדה הזו היא שממשלת ישראל תחזור מיד לשולחן המו"מ. כבר מחר. כדי ליישם את פתרון שתי המדינות".

בסיום ציין כי הרשות הפלסטינית תבקש "להתקבל כמדינה חברה בשלוש סוכנות של האו"ם – כולל ארגון הבריאות העולמי. אנחנו מבקשים ומתחננים שתתנו לנו עכשיו חברות מלאה באו"ם למדינת פלסטין. למה הסטנדרט הכפול נגדנו?".

שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, אמר בתגובה לנאום אבו מאזן: ״המהלך הפלשתיני לכפות חברות מלאה באו״ם ייכשל. נפעל נגדו בכל הכח ונוודא שהוא ייעצר כבר במועצת הבטחון. אבו מאזן בנאום הזוי, רצוף שקרים ומנותק מהמציאות הוכיח שוב שעבר זמנו. פעם אחר פעם הוא מנצל את במת האו״ם כדי להסית נגד ישראל ולתמוך במחבלים שאותם הוא מממן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!