דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת ישראל העפילה לפלייאוף ליגת האומות לאחר ניצחון 1:2 על אלבניה

ישראל רחוקה שני משחקים מיורו 2024 לאחר ניצחון בבלומפילד משערים של שון וייסמן (46) ותאי בריבו בדקה ה-92, אוזוני השווה (88) | חזן ושחקניו עלו לדרג א' בליגת האומות ויוגרלו מהדרג השני במוקדמות

שחקני נבחרת ישראל חוגגים ניצחון על אלבניה בליגת האומות (צילום: REUTERS/Amar Awad)
שחקני נבחרת ישראל חוגגים ניצחון על אלבניה בליגת האומות (צילום: REUTERS/Amar Awad)
אור גואטה
צור רוזנצוויג

נבחרת ישראל ניצחה הערב (שבת) את אלבניה במשחקה האחרון בבית 2 של דרג ב' בליגת האומות, בתוצאה 1:2 משערים של שון וייסמן ותאי בריבו, ששלחו את האוהדים בכחול-לבן לפתוח את השנה החדשה עם טעם מתוק בפה.

המקום הראשון בבית מציב את ישראל בקבוצת הדירוג השנייה לקראת הגרלת מוקדמות היורו בעוד כשבועיים וחצי וכן יעלה אותה לדרג הבכיר בליגת האומות.

מהלך המשחק

ישראל פתחה את המשחק עם לחץ על השער האלבני אבל לא הגיעה למצבים של ממש, פרט לקרן אחת שהסתיימה בהרחקה מראש אלבני.

בדקה השישית נרשמה עצירה נהדרת של האיש החדש בין הקורות, שוער הפועל באר שבע עמרי גלזר, לאחר שחלוץ צ'לסי, ארמנדו ברוחה האלבני קיבל כדור עומק שחתך את ההגנה והגיע ל-1 על 1 מול גלזר, אך הכדור נשאר אצל השוער.

אלי דסה עובר בין מספר שחקנים אלבניים (צילום: עודד קרני ההתאחדות לכדורגל)
אלי דסה עובר בין מספר שחקנים אלבניים (צילום: עודד קרני ההתאחדות לכדורגל)

בדקה ה-9 ישראל קיבלה בעיטה חופשית, אך לא הצליחה לחדור את ההגנה האלבנית. 10 דקות לאחר מכן נרשם איום ישראלי ראשון  כשאלי דסה בעט מ-25 מטרים מעל המשקוף של השוער האלבני.

בדקה ה-30 קניקובסקי הכניס כדור לרחבה, ומתוך הערבוביה שנוצרה שם, ויסמן השתחרר ובעט סנטימטרים ספורים מהקורה החוצה. לא עברה דקה והתקפה ישראלית נוספת הסתיימה אצל חזיזה שבעט מ-20 מטרים אל מעל המשקוף..

בדקה ה-36 חזיזה השתחרר ברחבה וקיבל מסירת עומר נהדרת מדסה, אבל הבעיטה שלו נתקלה בחקן הגנה אלבני והגיעה בקושי אל השוער. דקה לאחר מכן כדור רוחב של קנירובסקי חצה את כל ההגנה האלבנית, טייל על רחבת ה-5, אבל שלושה שחקנים בכחול לא הצליחו לדחוק את הכדור פנימה. בדקה ה-38 דסה קיבל כדור עומק גבוה ונגח אותו לידיים של השוער האלבני. שתי דקות לאחר מכן חזיזה בעט מ-20 מטרים מעט מעל השער.

דולב חזיזה במדי הנבחרת, במהלך משחק ליגת האומות מול אלבניה (צילום: עודד קרני ההתאחדות לכדורגל)
דולב חזיזה במדי הנבחרת, במהלך משחק ליגת האומות מול אלבניה (צילום: עודד קרני ההתאחדות לכדורגל)

בדקהה-44 דווקא אלבניה הייתה זו שכמעט עלתה ליתרון כשברוחה ניצל ישנוניות של ההגנה, אבל בעט חלש לידיים של גלזר. דקה לאחר מכן התקפה ישראלית הסתיימה בבעיטה חופשית לאחר עבירה על חזיזה, אך דסה הגביה מ-30 מטרים אל ההגנה האלבנית והנבחרות ירדו לחדרי ההלבשה בתוצאה מאופסת.

בפתיחת המחצית השנייה ישראל עלתה ליתרון תוך דקה, לאחר שכדור רוחב שטוח של גבי קניקובסקי הגיע לרגליו של שון וייסמן, שדחק את הכדור פנימה. 0:1 לישראל.

בדקה ה-57 אלבניה כמעט השוותה את התוצאה, לאחר דקות של לחץ ישראלי, כאשר ווסלי הגביה כדור לרחבה של גלזר, וצ'יקלאשי התרומם מעל כולם, אך נגח אל מעל לשער.

בדקה ה-63 קניקובסקי שוב הכניס כדור מצויין לוייסמן, שהעביר אותו בגובה לליאל עבדה, אך האחרון נגח מעל לשער. בדקה ה-70 האלבנים כמעט השוו לאחר שרמדאני קיבל כדור עומק ובעט חזק מקרוב, אך גלזר הדף את הכדור לקרן.

המשחק האגרסיבי של האלבנים נמשךך, כאשר בדקה ה-74 ליאל עבדה הוכשל ברחבה, אך במקום לזכות לשריקה, הוא קיבל כרטיס צהוב. הוא נותר על הדשא והוחלף לאחר שהתברר שנפצע במהלך, ובמקומו נכנס עומר אצילי, שזכה לעידוד לצד קריאות בוז מהקהל.

בדקהה-88, לאחר לחץ אלבני מתמשך, הגיע השוויון מרגלי מיטרו אוזוני, שבעט לפינה הימנית בסיומו של מהלך אלבני מוצלח. 1:1. בדקהה-91 ישראל כמעט עלתה ליתרון נוסף, כשאושר דוידה קיבל כדור מדולב חזיזה, אח נגח מעט מעל השער. בדקה ה-93 הר הגעש בבלומפילד התפוצץ, כאשר תאי בריבו קיבל כדור עומק מצוין מדולב חזיזה, ניצל טעות של ההגנה וכבש. 1:2 לישראל.

בהרכב חסר, עם תקוות חדשות

הנבחרת הגיעה למשחק ללא  ערן זהבי שלא זומן בעקבות מחלוקת עם הצוות המקצועי על רצונו להיות בחדר לבד, ללא מנור סולומון הפצוע וגם ללא מואנס דאבור שפרש מהמדים הלאומיים.

במפגש הקודם בטיראנה לפני כשלושה חודשים, היה זה סולומון שכבש צמד ב-1:2. הפעם אלון חזן ייסתמך בחלק הקדמי על דולב חזיזה בהופעת בכורה בהרכב, ליאל עבדה ושון וייסמן.

ההרכב הפותח בנבחרת ישראל למשחק מול אלבניה בליגת האומות (צילום: עודד קרני ההתאחדות לכדורגל)
ההרכב הפותח בנבחרת ישראל למשחק מול אלבניה בליגת האומות (צילום: עודד קרני ההתאחדות לכדורגל)

עומרי גלזר קיבל את המקום בין הקורות לראשונה זה חמש שנים, מאז הטעות בהופעת הבכורה שעלתה בהפסד 1:0 למקדוניה. נטע לביא חוזר לשחק בנבחרת אחרי כ-15 חודשים וגבי קניקובסקי בהרכב בפעם השנייה בסך הכול. עדן קארצב הועדף על פני ביברס נאתכו.

הרכב נבחרת ישראל: עומרי גלזר, אלי דסה, מיגל ויטור (רז שלמה, 87), שון גולדברג, דורון ליידנר (דן גלזר, 73), נטע לביא, עדן קארצב (דני גרופר, 73), גבי קניקובסקי, דולב חזיזה, ליאל עבדה, שון וייסמן.

הרכב נבחרת אלבניה: אטריט ברישה, איבן באליו, ארדיאן איסמעילי, ארלינד אייטי, אלסעיד הוסאי, קלאוס ג'אסולה, קאזים לאצ'י, כריסטיאן אסלאני, אמיר אברשי, סוקול ציקאלשי, ארמנדו ברויה.

שר התרבות והספורט חילי טרופר: ״ברכות לנבחרת ישראל על הישג גדול הערב ועליה לשלב הפלייאוף. הוכחתם את עצמכם על המגרש והבאתם גאווה גדולה לישראל הערב״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!