דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

הבחירות באיטליה: הימין ניצח בפער גדול, ג'ורג'יה מלוני תרכיב את הממשלה הבאה

מלוני הביעה בעבר תמכה באספקת נשק סדירה לאוקראינה, אך גם נחשבת לממשיכת דרכו של מוסוליני, ולמבקרת חריפה של האיחוד האירופי | רק 64% מהאיטלקים מימשו את זכותם והצביעו, שפל של כל הזמנים | מרין לה פן: ״התוצאות הן שיעור בענווה למוסדות האיחוד״

ראש מפלגת ״איטליה אחים״, ג'ורג'יה מלוני, שניצחה בבחירות במדינה ותנסה להרכיב את הממשלה הבאה (צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
ראש מפלגת ״איטליה אחים״, ג'ורג'יה מלוני, שניצחה בבחירות במדינה ותנסה להרכיב את הממשלה הבאה (צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)

הבחירות בארץ המגף: ג'ורג'יה מלוני, מנהיגת מפלגים "האחים של איטליה" אמרה היום (שני) בעקבות תוצאות המדגמים המצביעים על ניצחונה כי המצביעים האיטליקים העניקו לה מנדט להקמת ממשלה.

מלוני, ראשת הממשלה הבאה (45), קראה לאחדות העם על מנת להתמודד עם האתגרים העומדים בפני איטליה: "אם ניקרא למשול באומה זו, נעשה זאת עבור כל האיטלקים, במטרה לאחד את העם, ונדגיש את מה שמאחד בינינו במקום את מה שמפריד", אמרה והוסיפה: "לא נבגוד באמונכם".

תוצאת הסקר, ששודר בטלוויזיה האיטליקית, העניק לקואליציית הימין 41%-45% לעומת 25.5%-29.5% לגוש השמאל. תנועת "חמשת הכוכבים" עמדה על 13.5%-17.5%. מלוני בדרך להיות ראש הממשלת איטליה הראשונה אי פעם בראש קואליציה ימנית, הכוללת את מתאו סלביני, מתנגד חריף להגירה, וראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני.

כעת, למרות הרוב לו זכה הימין, עלולה מלאכת הרכבת הממשלה משימה לא פשוטה עבור מלוני. בינתיים, ראש הבנק המרכזי האירופי לשעבר, מריו דראגי, שממשלתו קרסה לפני חודשיים, נשאר בתפקיד כראש ממשלת המעבר.

מלוני הביעה בעבר תמכה באספקת נשק סדירה לאוקראינה כדי להגן על עצמה מפני פלישת רוסיה. לעומת זאת, מנהיג הליגה הימנית מתאו סאלוויני, שלפני המלחמה היה מעריץ מושבע של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הביע חשש שהסנקציות המערביות עלולות לפגוע באינטרסים הכלכליים של איטליה יותר מאשר להעניש את רוסיה. ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני, מעריץ ותיק נוסף של פוטין, אמר כי הכללתו בקואליציה של גוש מרכז-ימין תבטיח שאיטליה תישאר מעוגנת היטב באיחוד האירופי ואחת החברות האמינות ביותר בו.

לאחרונה היא הגנה על ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, לאחר שהנציבות האירופית המליצה להשעות מימון של מיליארדי אירו להונגריה בשל חששות לגבי נסיגה דמוקרטית וניהול כושל אפשרי של כספי האיחוד האירופי.

לאחר שסקרי דעת קהל לקראת ההצבעה הראו שהיא בדרך לניצחון, מלוני החלה למתן את המסר שלה, "אלוהים, מולדת ומשפחה", בניסיון להרגיע את האיחוד האירופי ושותפים בינלאומיים אחרים שחששו מעלייתה לשלטון.

מפלגת "אחים לאיטליה" של מלוני תזכה בכ-25.7% מהקולות, לעומת 4.4% בלבד בבחירות הקודמות ב-2018. המפלגה מהגוש המתחרה, הדמוקרטית המרכז-שמאלית של ראש הממשלה לשעבר אנריקו לטה, קיבלה כ-19.3%.

שיעור ההצבעה, על פי נתוני משרד הפנים, עמד על 64%, דבר המסמל נטישה מסיבית של המצביעים, ונמוך בהרבה מהשיא הקודם של אחוז הצבעה נמוך, שעמד על 73% בסיבוב הבחירות הקודם.

פוליטיקאים מהימין האירופי מיהרו לברך את ניצחון הימין ומלוני. גם מפלגתה של הפוליטיקאית הצרפתית מרין לה פן שיבחה את התוצאה כ"שיעור בענווה" לאיחוד האירופי. סנטיאגו אבסקאל, מנהיג מפלגת האופוזיציה הימין הקיצוני ווקס בספרד, צייץ בטוויטר כי "מיליוני אירופאים תולים תקוות באיטליה", וכי מלוני "הראתה את הדרך לאירופה גאה וחופשית, של מדינות ריבוניות אשר יכולות לשתף פעולה למען הביטחון והשגשוג".

לעומתם, ראש ממשלת צרפת, אליזבת בורן, אמרה על הבחירות באיטליה כי "לאיחוד האירופי יש ערכים מסויימים שעליהם להתקיים", בהם דאגה לזכויות אדם והזכות לבצע הפלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!