דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"מגיע לו כבוד גדול": יוני ארליך פרש מטורניר ה-ATP והודיע על סיום הקריירה

טניסאי הזוגות המעוטר בן ה-45, סבל מכאבים שעות ספורות לפני שהיה אמור לשתף פעולה עם נובאק ג'וקוביץ' בטורניר שנערך בתל אביב | ארליך: "עשיתי הכל בשביל להשתתף, לא חושב שנשארו לי דמעות"

יוני ארליך בגביע דיוויס מול דרום אפריקה (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הטניס בישראל)
יוני ארליך בגביע דיוויס מול דרום אפריקה (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הטניס בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יוני ארליך נאלץ לוותר היום (רביעי) על השתתפותו בטורניר ה-ATP בתל אביב בשל כאבים בגבו והודיע על פרישה מטניס בגיל 45. טניסאי הזוגות המעוטר התכוון לחתום את הקריירה הארוכה שלו עם שיתוף פעולה עם נובאק ג'וקוביץ' בטורניר הזוגות של התחרות היוקרתית שנערכת בישראל. שעות ספורות לפני המשחק המיועד שלו ושל הסרבי מול הצמד ההולנדי סנדר ארנדס ובארט סטיבנס, הודיע שאינו כשיר לשחק.

ארליך, שמשמש בשנתיים וחצי האחרונות כקפטן נבחרת הדיוויס של ישראל, דורג בשיאו במקום החמישי בעולם בזוגות, ונהנה מקריירה נפלאה בצוותא עם אנדי רם. בסך הכל זכה ב-19 תארי זוגות, כולל גרנד סלאם אחד (אוסטרליה, 2008).

יוני ארליך (מימין) ואנדי רם חוגגים ניצחון במשחק טניס זוגות בגביע דיוויס מול צ'ילה (צילום AP/Max Montachinos)
יוני ארליך (מימין) ואנדי רם חוגגים ניצחון במשחק טניס זוגות בגביע דיוויס מול צ'ילה (צילום AP/Max Montachinos)

"התפרקתי בחדר ההלבשה, לא חושב שנשארו לי דמעות. עשיתי הכל בשביל להשתתף", סיפר ארליך, שניגש יחד עם ג'וקוביץ' להיפרד מהקהל שהגיע למחתם אקספו בת"א.

ג'וקוביץ', עימו זכה ארליך בטורניר הזוגות היחיד בקריירה שלו בקווינס ב-2010, פירגן לחברו הטוב: "לא נשכח את כל הרגעים היפים שיוני הביא לספורט ולטניס הישראלי, מגיע לו כבוד גדול. בפעם היחידה ששיחקנו יחד זכינו בתואר, ככה ששמרנו על 100% הצלחה ביחד. מאחל לו הצלחה בפרק הבא בחייו".

"אני רוצה להודות לנולה (ג'וקוביץ'), תודה רבה על שהסכמת להגיע לפה, אתה מרגיש פה בבית, אני לא יודע איכשהו תמיד הקשר בין הסרבים לישראלים הוא מיוחד, כולם יודעים כמה אתה שחקן מדהים, האישיות המדהימה שלך, האדם שאתה, זה יותר חשוב לי כמה אדיב אתה לאנשים", המשיך ארליך.

יוני ארליך ונובאק ג'וקוביץ' זוכים בטורניר קווינס בלונדון. בחודש יוני 2010 (צילום: AP/Sang Tan)
יוני ארליך ונובאק ג'וקוביץ' זוכים בטורניר קווינס בלונדון. בחודש יוני 2010 (צילום: AP/Sang Tan)

"להיות שחקן טניס זה דבר אחד להיות בנאדם זה רמה אחרת, אני מודה על הזמן איתך ואני קורא לך חבר שלי, יש לנו קשר מדהים מ-2010. אנחנו שומרים על 100% הצלחה. אני אוהב אותך ומקווה שיהיה לך שבוע טוב פה, אני מקווה לראות אותך על המסך עוד הרבה פעמים ושתשבור את השיא אתה יותר מראוי לכך".

ארליך בנה לעצמו קריירה מפוארת עם מי שהיה שותפו לדרך לאורך רוב השנים, אנדי רם. רשימת ההישגים שלו בזוגות מרשימה מאוד: זכייה באליפות אוסטרליה ב-2008, פעמיים חצי גמר ווימבלדון (2003 עם רם, 2015 עם פיליפ פצשנר הגרמני), ושורה של ניצחונות גדולים במדי נבחרת ישראל במסגרת גביע דייויס – שם היה לו מאזן 5:19 יחד עם רם.

תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!