דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

המל"ג אישרה את ההכרה במכללת תל חי כאוניברסיטה הראשונה בגליל

המוסד יורכב גם ממכון המחקר מיג"ל, ובמקביל תוקם ועדה לתכנון פעילות האוניברסיטה בהיבטים תקציביים ופדגוגיים | שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: ״בשורה גדולה שתקדם את האזור כולו״

הקמפוס המזרחי במכללת תל חי (צילום: גיל בר און / ויקימדיה)
הקמפוס המזרחי במכללת תל חי (צילום: גיל בר און / ויקימדיה)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

המועצה להשכלה גבוהה אישרה היום (רביעי) כי האוניברסיטה שתוקם בגליל תהיה מורכבת ממכללת תל חי ומכון המחקר מיג"ל 

עוד הוחלט כי המועצה להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ותקצוב יקימו ועדת היגוי שתפקידה יהיה תכנון האוניברסיטה בהיבטים הפדגוגיים והמעשיים, והן את העלות התוספתית המתוכננת למהלך זה.

תוכנית של ועדת ההיגוי לא תפגע במכללות הנוספות בצפון או באוניברסיטאות אחרות. זוהי האוניברסיטה הראשונה שתוקם באזור הגליל, וה-11 בישראל.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

יו״ר המל״ג ושרת החינוך, יפעת שאשא ביטון: ״המלצות ועדת גייגר להקמת האוניברסיטה בגליל מהווה יעד לאומי שדובר עליו רבות. מדובר בבשורה גדולה שתקדם את האזור כולו, בתחומי החינוך, הכלכלה, התעסוקה ועוד, ותחזק את התושבים. יחד עם המכללות באזור והפקולטה לרפואה, היא תרחיב את מגוון האפשרויות האקדמיות במרחב הגלילי״.

הוועדה שדנה והחליטה על התהליך הייתה הוועדה בראשות פרופ׳ בני גייגר ממכון ויצמן, לשעבר יו״ר הקרן הלאומית למדע, שהתבקשה על ידי ועדת התכנון והתקצוב והמועצה להשכלה גבוהה להמליץ על המודל המתאים להקמת אוניברסיטה בגליל. 

מכון המחקר מיג"ל למחקר מדעי יישומי בגליל הוקם ב-1979 בתמיכת משרד המדע. המכון נמצא בבעלות החברה לפיתוח הגליל ומנהל קשרים הדוקים עם מכללת תל חי. המכון ממוקם בשלושה מבנים שנמצאים בקרית שמונה ובפארק התעשייה תל חי ומפעיל מספר תחנות מחקר חקלאי ברחבי הגליל. הפעילות של מיגל מתרכזת בנושאים מדעיים, יזמיים, כלכליים וחברתיים לרווחתם של תושבי הגליל בפרט וכפועל יוצא גם של כלל תושבי ישראל.

בין תחומי המחקר העיקריים של המכון נמנים ביוטכנולוגיה רפואית, ביוכימיה ומיקרוביולוגיה; תזונה וחומרי טבע; מדעי הצמח סביבה ואקולוגיה; חקלאות מדייקת, קרקע, מים וסביבה. עבודת המחקר מתבצעת בשילוב עם ראייה כלכלית ובהובלה מקצועית צמודה של צוות המונה אנשי מו"פ ופיתוח עסקי מנוסים. בנוסף, מתבצעת פעילות אינטנסיבית להנגשת הטכנולוגיות והידע מפותחים במכון.

המכללה האקדמית תל חי פועלת כמכללה אקדמית עצמאית מ-1997, ומקיימת מסלולי לימוד מגוונים לתואר ראשון ושני בהם ביוטכנולוגיה ומדעי הסביבה, מדעי המחשב, חינוך, כלכלה וניהול, עבודה סוציאלית ולימודים רב-תחומיים, וכן מכללה להכשרת מורים. במקום פעל מרכז הכשרה ולימוד לתושבי האזור כבר משנות השישים, שהתפתח במהלך השנים למרכז אקדמי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!