דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הדרישות של הסתדרות הגמלאים מהמפלגות: העלאת קצבת הזקנה, הגדלת ההנחות והשלמת רפורמת הסיעוד

יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי פרסם רשימת דרישות לכלל המפלגות המתמודדות בבחירות, ודרש לקבל את התייחסותן | מזרחי: "בישראל יש למעלה ממיליון קשישים השווים כ-20 מנדטים, הם זכאים לדעת את עמדתכם"

שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים (צילום ארכיון: יונתן בלום)
יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, בהפגנת מחאה על יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי הציג את דרישות הגמלאים לקראת הבחירות הקרובות. במכתב ששלח לראשי המפלגות המתמודדות, הדגיש כי כוחה האלקטורלי של אוכלוסיית הגמלאים בישראל עומד על כ-20 מנדטים, ודרש לקבל התייחסות מהמפלגות לדרישות אלו.

הדרישה המרכזית שהציגה הסתדרות הגמלאים היא העלאת קצבת הזקנה באופן הדרגתי מ-17% ל-25% מהשכר הממוצע במשק, בדומה לממוצע ה-OECD, ובדומה למצב שהיה עם חקיקת חוק הביטוח הלאומי בשנת 1954. הקצבה הבסיסית עומדת כיום על 1,686-1,596 שקלים בחודש, וקשישים שאין להם הכנסות נוספות זכאים גם לתוספת הבטחת הכנסה.

בהסתדרות הגמלאים דורשים גם להצמיד הן את הפנסיות והן את קצבאות הזקנה לשכר הממוצע במשק או למדד המחירים לצרכן – הגבוה בין שניהם. מזרחי הדגיש ששינוי ההצמדה נדרש לנוכח שחיקת הפנסיות וקצבאות הזקנה בכ-20% בעשור האחרון, בו הן הוצמדו למדד המחירים לצרכן, שעלה בשיעור מועט ביחס לשכר.

דרישה נוספת של הסתדרות הגמלאים היא להבטיח את שמירת עקרון האוניברסליות של קצבאות הזקנה, כפי שנקבע בחוק הביטוח הלאומי. זאת, בהתייחסות מרומזת לתכנית שקידמה סיעת יש עתיד ופורסמה בישראל היום, לפיה קצבאות הזקנה יוגדלו באופן דיפרנציאלי.

בהסתדרות הגמלאים דורשים להגדיל את ההנחות לקבוצות מוחלשות שהכנסתן עד שכר המינימום במים, חשמל, ארנונה ותרופות ומאבק בתופעת הגילנות.

עוד דורשים בהסתדרות הגמלאים להשלים את רפורמת הסיעוד לכלל הציבור ללא מבחני הכנסה, והתחייבות להשלמת תכנית אב לאזרחים הוותיקים בתחומים שונים, מתוך כוונה לתת מענה כולל לצרכים החדשים והמשתנים של ציבור הגמלאים.

בהסתדרות הגמלאים דורשים גם לבטל את גיל פרישה חובה, המאפשר לפטר עובד על רקע גילו מגיל 67 ואילך, והמרתו בפרישה הדרגתית בהתאם לרצונו ויכולתו של הגמלאי והמעסיק.

"בישראל יש למעלה ממיליון קשישים 'השווים' כ-20 מנדטים", כתב מזרחי לראשי המפלגות. "הם זכאים לדעת את עמדתכם בשאלות המוצגות מעלה. בשמם אנו מבקשים להודיענו במייל חוזר על התייחסויותיכם לסוגיות הנ"ל, ומה מבין הדרישות האלה תדרשו לכלול גם בהסכמים קואליציוניים אם ממשלתכם תצטרף לממשלה הבאה. יש בדעתנו לפרסם את התשובות שנקבל עוד לפני הבחירות, ולהפיצן בקרב ציבור הגמלאים והתקשורת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!