דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספת של 160 ש"ח לחודש, וביטול דור ב': הסכם קיבוצי חדש לעובדי המרכזים הקהילתיים בפתח תקווה

לפי ההסכם יוגדל חלקה של העמותה בתשלום שי לחג, שיעמוד על 600 ש"ח | יו"ר חטיבת התאגידים העירוניים בהסתדרות המעו"ף, עו"ד רן קידר: "קורא לשלטון המקומי לעודד חתימה על הסכמים קיבוציים לטובת שיפור שכרם של העובדים בתאגידים העירוניים"

חתימת הסכם קיבוצי לעובדי עמותת מרכזים קהילתיים פתח תקווה (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי לעובדי עמותת מרכזים קהילתיים פתח תקווה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי חדש לעובדי עמותת מרכזים קהילתיים בפתח תקווה (מקפ"ת) יבטל את האבחנה בין עובד ותיק לעובד חדש, ויעניק לעובדים תוספות שכר ושי לחג.

ההסכם המיוחד נחתם היום (חמישי) על ידי הסתדרות המעו"ף, ההסתדרות במרחב פתח תקווה, עמותת מרכזים קהילתיים פתח תקווה, שמנוהלת על ידי עיריית פתח תקווה, ועד העובדים. הוא יהיה בתוקף לחמש שנים.

לפי ההסכם, תבוטל האבחנה בין עובד ותיק לעובד חדש (דור ב') כך שתנאיהם יושוו. עד כה הייתה תקופת ניסיון של שנתיים לעובד חדש, וזו תבוטל במסגרת ההסכם. עוד נקבע בהסכם שתינתן תוספת שחיקה לכלל העובדים בהסכם הקיבוצי, שתעמוד על כ-160 שקלים (ברוטו) בחודש. העובדים יהיו זכאים למתנות בראש השנה ובפסח בסך של 600 שקלים עבור כל חג. ההסכם קובע כי תבוטל השתתפות העובדים, בהיקף של 35 שקלים, עבור המתנות לחגים.

רשויות מקומיות רבות מקימות תאגידים עירוניים בבעלותן, שמספקים לציבור חלק משירותי העירייה כמו צהרונים, חוגים, קייטנות, פעילויות תרבות, ספורט, פנאי ועוד. בתאגידים אלו לא חלים ההסכמים הקיבוציים שתקפים לעובדי הרשות המקומית עצמה, וכך מתאפשר להעסיק עובדים בתנאים וברמות שכר נמוכות יותר מההסכם הקיבוצי. עמותת מקפ"ת היא אחד התאגידים העירוניים הראשונים שנחתם בהם הסכם קיבוצי, ואחריה הלכו גם תאגידים נוספים בדרך זו, אם כי בתאגידים רבים עדיין לא נחתם הסכם קיבוצי.

במשא ומתן היו מעורבים מטעם ההסתדרות: מזכיר איגוד מקצועי במרחב פתח תקווה שרון יעקב קרופרו וראש חטיבת עובדי התאגידים העירוניים במעו"ף, עו"ד רן קידר. מטעם ועד העובדים: היו"ר שמעון קביליו.

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג: "ההסכם מעיד על הערכה כלפי העובדים והעשייה האינטנסיבית שלהם במתן השירות לתושבים במסגרות המגוונות שמקפ״ת מנהלת".

יו"ר מרחב פתח תקווה בהסתדרות, גיורא נחום: "אני שמח לבשר על ההסכם שמשפר את תנאי שכרם של עובדי העמותה באמצעות ביטול דור ב', מביא להעלאת שכר צמוד מדד לכלל עובדי העמותה, שם דגש על העובדים בעלי השכר הנמוך ומשפר את השתתפות העמותה בגובה השי המוענק לעובדים".

ראש חטיבת עובדי התאגידים העירוניים במעו"ף, עו"ד רן קידר: "מקפ"ת היא מהחלוצים מבין התאגידים העירוניים אשר חתמו על הסכם קיבוצי – עוד בשנת 2017. הסכם קיבוצי זה נותן גושפנקה נוספת להסכם הקיבוצי הקיים ומבטל את האבחנה בין עובד ותיק לעובד חדש. כראש חטיבה אני קורא לשלטון המקומי לעודד חתימה על הסכמים קיבוציים, כדוגמת ההסכם של מקפ"ת, לטובת שיפור וקידום שכרם של העובדים בתאגידים העירוניים".

יו"ר ועד עובדי מקפ"ת, שמעון קביליו: "לאחר תקופה מורכבת וחוסר ודאות אנו חותמים היום על הסכם קיבוצי שמשפר את תנאיהם של עובדי מקפ"ת. גולת הכותרת שלו היא ביטול המושג של דור ב' ודאגה לכלל העובדים, בין היתר באמצעות מתן תוספת שחיקה. מקפ"ת, שמרכזת את פעילות תרבות הפנאי בפתח תקווה, היא הארגון הראשון בארץ שחתם על הסכם קיבוצי".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!