דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

עשרות הרוגים מהוריקן 'איאן' בארה"ב וקובה: "המים הגיעו מעל הגג"

הסופה העוצמתית הטילה אימה על עשרות מיליונים בשבוע האחרון | לפחות 45 בני אדם נהרגו בפלורידה, ממשלת קובה הגישה בקשה נדירה לסיוע חירום מהממשל האמריקאי | הערכות מדברות על נזק של מעל 100 מיליארד דולר

  • הסופה העוצמתית הטילה אימה על עשרות מיליונים בשבוע האחרון | לפחות 45 בני אדם נהרגו בפלורידה, ממשלת קובה הגישה בקשה נדירה לסיוע חירום מהממשל האמריקאי | הערכות מדברות על נזק של מעל 100 מיליארד דולר

הסופה העוצמתית שקיבלה את הכינוי הוריקן 'איאן', הטילה אימה על עשרות מיליוני אנשים בשבוע האחרון. תחילה פגעה במערב קובה לפני שעשתה נזק רב בפלורידה ועברה להתקפה סופית על דרום קרוליינה. מאז נחלשה לסופת ציקלון פוסט-טרופית עדיין מסוכנת, וחצתה את צפון קרולינה לכיוון וירג'יניה.

לפחות 45 בני אדם נהרגו בפלורידה, רובם מטביעה, אך אחרים מהשלכות הלוואי הטרגיות של הסופה. זוג קשישים מת לאחר שמכונות החמצן שלהם כבו כשאיבדו את החשמל, אמרו הרשויות. בינתיים, תושבים מבולבלים השתכשכו במים עד הברכיים ביום שישי, הצילו את הרכוש שיכלו מבתיהם המוצפים והעמיסו אותם על רפסודות וסירות גומי.

כוחות הצלה מחלצים תושבים בפלורידה, בעקבות ההצפות (צילום: AP/Adriana Gomez Licon)
כוחות הצלה מחלצים תושבים בפלורידה, בעקבות ההצפות (צילום: AP/Adriana Gomez Licon)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר אתמול כי הממשל יעמוד לצד פלורידה ותושביה "בכל צעד ושעל", בעת שהמדינה מתחילה להתאושש מפגיעת איאן. בנאום בבית הלבן אמר ביידן כי "הלב של אמריקה נשבר" אל מול התמונות האפוקליפטיות.

"אנחנו רק מתחילים לראות את ממדי ההרס, מהגדולים ביותר שחוותה האומה. כולנו ראינו בטלוויזיה בתים נמחקים. ייקח חודשים ושנים לבנות מחדש. הלבבות שלנו עם אלו שחייהם נהרסו על ידי הסופה", אמר ביידן.

ממשלת קובה הגישה בקשה נדירה לסיוע חירום מהממשל האמריקאי לאחר שהוריקן איאן הפיל את רשת החשמל לכל האי, המונה 11 מיליון בני אדם. כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל ביום שישי.

הרס בפינאר דל ריו שקובה (צילום: AP/Ramon Espinosa)
הרס בפינאר דל ריו שקובה (צילום: AP/Ramon Espinosa)

"אני רוצה לשבת בפינה ולבכות. אני לא יודעת מה עוד לעשות", אמרה סטיבי סקודרי לאחר שדשדשה בדירתה ההרוסה ברובה בפורט מאיירס, כשהבוץ במטבח שלה נצמד לסנדלים הסגולים שלה.

בדרום קרוליינה, המרכז של איאן הגיע לחוף ליד ג'ורג'טאון, קהילה קטנה לאורך מפרץ וויניה כ-60 מייל (95 ק"מ) צפונית לצ'רלסטון ההיסטורית. הסופה שטפה חלקים מארבעה מזחים לאורך החוף, כולל שניים הקשורים לעיירת התיירות הפופולרית מירטל ביץ'.

הרוחות של הסופה היו חלשות בהרבה ביום שישי מאשר במהלך הנפילה של איאן בחוף המפרץ של פלורידה מוקדם יותר השבוע. שם הרשויות והמתנדבים עדיין העריכו את הנזק.

אנתוני ריברה, בן 25, אמר ל-AP שהוא נאלץ לטפס דרך חלון דירתו בקומה הראשונה במהלך הסופה כדי לשאת את סבתו וחברתו לקומה השנייה. כשהם מיהרו להימלט מהמים העולים, גל הסערה שטף סירה ממש ליד דירתו. "זה הדבר הכי מפחיד בעולם כי אני לא יכול לעצור אף סירה", אמר. "אני לא סופרמן".

למרות שאיאן עבר מזמן את פלורידה, בעיות חדשות המשיכו לצוץ. קטע של 14 מייל (22 ק"מ) של הכביש המהיר 75 הראשי נסגר ביום שישי מאוחר בשני הכיוונים באזור פורט שרלוט בגלל כמות המים העצומה.

נזק מהוריקן איאן לכביש המוביל לאי סאניבל מפורט מאיירס, פלורידה (צילום: AP/Gerald Herbert)
נזק מהוריקן איאן לכביש המוביל לאי סאניבל מפורט מאיירס, פלורידה (צילום: AP/Gerald Herbert)

מניין ההרוגים הרשמי טיפס במהלך היום ביום שישי, כשהרשויות הזהירו כי הוא ככל הנראה יעלה הרבה יותר ברגע שהצוותים יבצעו בדיקה מקיפה יותר של הנזק. החיפושים ביום שישי כוונו לחילוץ חירום והערכות ראשוניות, אמר מנהל חטיבת החירום של פלורידה, קווין גאת'רי. הוא תיאר בית שקוע אחד כדוגמה.

"המים הגיעו כבר מעל הגג, נכון, אבל היה לנו שחיין חילוץ של משמר החופים ששחה לתוכם והוא יכול לזהות שזה נראה כשרידים אנושיים. אנחנו לא יודעים בדיוק כמה", אמר גאת'רי.

ההרוגים כללו אישה בת 68 שנסחפה לים בגל וגבר בן 67 שנפל למים עולים בתוך ביתו בזמן שהמתין לחילוץ. הרשויות אמרו גם כי אישה בת 22 מתה לאחר התהפכות טרקטורון משטיפת כביש וגבר בן 71 סבל מנפילה קטלנית מגג בזמן שהציב תריסי גשם. שלושה בני אדם נוספים מתו בקובה מוקדם יותר השבוע.

הוריקן איאן גרם ככל הנראה לנזק של "הרבה יותר מ-100 מיליארד דולר", כולל הפסדים של 63 מיליארד דולר מבוטחים פרטיים, על פי חברת Karen Clark & ​​Company, המפרסמת הערכות נזקים בעקבות אסונות. אם המספרים הללו יתבררו, זה יהפוך את איאן להוריקן הרביעי היקר ביותר בהיסטוריה של ארה"ב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!