דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ועד עובדי חברת החשמל: גם עובדים ארעיים ממשיכים יזכו להגנה מפיטורים

המעמד המיוחד של העובדים נוצר בהסכם הקיבוצי, בעקבות המגבלה על מספר העובדים הקבועים בחברה | יו"ר הוועד, מיקו צרפתי: "לא ניתן יהיה לסיים את העסקתם ללא הסכמת וועד העובדים"

מיקו צרפתי, יו"ר ועד עובדי חברת החשמל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מיקו צרפתי, יו"ר ועד עובדי חברת החשמל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

גם עובדים ארעיים ממשיכים בחברת החשמל יהיו מוגנים על ידי ועד העובדים מפני פיטורים שרירותיים, ומעמד העובדים הקבועים בחברה לא ייפגע, כך הבהיר יו"ר ארגון עובדי חברת החשמל מיקו צרפתי באיגרת לעובדים, בעקבות ההסכם הקיבוצי שנחתם ערב ראש השנה."אין שינוי כלשהו במוסד הקביעות בחברה", כתב צרפתי, "נהפוך הוא, מצבת העובדים הקבועים נשארה בדיוק כפי שהיא. תנאי העבודה, הפנסיה וסיום העבודה של העובדים הקבועים נשארו בדיוק כפי שהם, האופן שבו ניתן לסיים העסקת עובד קבוע נשאר בדיוק כפי שהוא, וכל תקן קביעות שיתפנה בחברה – יאויש באופן מידי".ההסכם הקיבוצי כזכור, הסדיר מעמד חדש של עובדים בחברה: עובדים ארעיים ממשיכים, זאת לאחר שעד היום עובדים ארעיים פוטרו כעבור 5 שנים על מנת שלא לתת להם קביעות. בניגוד למעמד עובד ארעי רגיל, מעמד זה לא הוגבל בזמן טרם קבלת הקביעות.

לדברי צרפתי, הסיבה לחתימת ההסכם הקיבוצי היא קיום מגבלה על מספר העובדים הקבועים בחברה, בעוד שלאור היקף העבודה הרב, החברה זקוקה למאות עובדים נוספים. "במסגרת ההסכם הקיבוצי השווינו את תנאי השכר, הפנסיה וסיום העבודה של עובדים ארעיים ממשיכים לאלו של העובדים הקבועים, ופתחנו בפניהם את אותן אפשרויות לקידום לתפקידי ניהול ולהתמודדות במכרזים", כתב צרפתי, "בנוסף, דאגנו לביטחון התעסוקתי של עובדים אלה, כך שלא ניתן יהיה לסיים את העסקתם ללא הסכמת וועד העובדים, בדיוק כמו העובדים הקבועים".לדבריו, לכלל האמור ישנם שני חריגים מצומצמים: סיום העסקה עקב אי התאמה לתפקיד, שיבוצע בהליך מורכב וארוך שוועד העובדים יהיה שותף בו (עובדים בני 62 ומעלה יזכו להגנה כעובדים קבועים), והתייתרות תפקידים או מקצועות כתוצאה משינויים חיצוניים, לעובד בעלי וותק של פחות מ-12 שנים. גם במקרי פיטורים מסיבות אלו, הבהיר צרפתי, יהיו עובדים אלו זכאים לפיצויים מוגדלים מאוד. עוד הוסיף כי להערכתו, רבים מבין העובדים שיגדרו כ'ארעיים ממשיכים' ימשיכו לעבוד בחברה עד הגיעם לגיל פרישת חובה, "ורוב הסיכויים שרובם יהיו קבועים עם התקדמות שנותיהם בחברה"."ההסכם הקיבוצי הביא עמו בשורה למאות עובדים שעם חתימתו עברו למעמד של עובד ארעי ממשיך והבטיחו את המשך העסקתם בחברת החשמל עד גיל פרישת חובה – למעשה עובד קבוע בפועל" סיכם צרפתי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!