דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יש דין: מכבי חיפה נכנעה 3:1 ליובנטוס בליגת האלופות

הירוקים מהכרמל נכנעו ל"גברת הזקנה" בטורינו, לאחר צאת יום הכיפורים, אותו העבירו באיטליה | דין דוד רק צימק, אך צמד של ראביו ושער של ולאחוביץ' קבעו את תוצאת המשחק

מוחמד אבו פאני מנסה למנוע מאנחל די מריה לבעוט (קרדיט: Photo by Live Media/Sipa USA)
מוחמד אבו פאני מנסה למנוע מאנחל די מריה לבעוט (קרדיט: Photo by Live Media/Sipa USA)
אור גואטה

מכבי חיפה נכנעה הערב (רביעי) 3:1 ליובנטוס בטורינו בתום יום הכיפורים שהקבוצה העבירה בטורינו. את השער לירוקים כבש דין דוד, והמשחק הבא של הירוקים יתקיים מול אותה יובנטוס, אך הפעם באצטדיון הביתי בחיפה.

הניצחון של יובנטוס מציב אותה במקום השלישי בבית, עם 3 נקודות בלבד, ואת מכבי חיפה במקום הרביעי עם 0 נקודות. במקום הראשון ניצבת פריס סן ז'רמן עם 7 נקודות, ואחריה בנפיקה עם מספר נקודות זהה.

מכבי חיפה עשתה הכנות רבות למשחק בצאת יום הכיפורים בניכר, אך קיוותה שהדבר לא יהווה תירוץ עבורה. היא החלה את ההתמודדות עם 9 שחקנים שאינם יהודים בהרכב הפותח, כלומר לכל היותר שני שחקנים בהרכב הפותח ציינו את יום הכיפורים, וההרכב שעלה מעולם לא שיחק יחד.

יובנטוס מצדה הגיעה בתקופה רעה, כאשר לא ניצחה בשלושת משחקיה האחרונים, והיא ניצבת במקום השביעי בטבלה ולפני משחק חשוב מול מילאן החזקה.

המחצית הראשונה

יובנטוס פתחה את המשחק בהסתערות על השער של ג'וש כהן עם הזדמנויות של אנחל די מריה ושל דושאן ולאחוביץ' הסרבי, שבדקה ה-11 כמעט הבקיע בבעיטה שטוחה מקצה הרחבה , אך כהן הגיע לכדור בקצות האצבעות. שתי דקות לאחר מכן, הסרבי הגיע להזדמנות נוספת, אך בעט סמוך לקורה.

מכבי חיפה התקשתה ללחוץ על השער של האיטלקים, אך בדקות  25 ו-34הצליחה לחצות את קו ההגנה של יובה והגיעה לשני מצבים של מאוויס צ'יבוטה ושל צ'ארון שרי, שלא סיכנו ממש את השער של שצ'סני.

בדקה ה-35 הגיע היתרון של יובנטוס לאחר יציאה לא טובה מההגנה של עבדולאי סק. אדריאן ראביו ניצל את החור בהגנה, קיבל כדור עומק מצוין מדי מריה ושלח את הכדור לרשת 0:1 ליובנטוס.

מחצית שנייה

המצב הראשון במחצית היה דווקא של חיפה, כאשר בדקה ה-48 צ'יבוטה מצא את שרי ברחבה, אך ההולנדי בעט מעל השער. התקפה חיפאית נוספת שנתקלה בהגנה האיטלקית הובילה למתפרצת של יובנטוס, כאשר בדקה ה-50 די מריה שלח כדור עומק על פני 40 מטרים לדושאן ולאחוביץ', שלא התקשה מול כהן והכפיל את התוצאה. 0:2 ליובנטוס.

בדקה ה-59 ולאחוביץ' שוב הגיע למצב של אחד על אחד מול כהן, אך השוער עצר מצוין את הבעיטה של הסרבי. דקה לאחר מכן חיפה ביצעה חילוף כפול כשהכניסה את דולב חזיזה ועומר אצילי במקום פייר קורנו ומאוויס צ'יבוטה.

אצילי נכנס מהר למשחק ואיים פעמיים על השער בתוך שתי דקות, כאשר בדקה ה-62 כדור שבעט מחוץ לרחבה פגש את הקורה. שתי דקות לאחר מכן, ולאחוביץ' כמעט כבש את השני שלו כשכדור שהכניס לרשת נקבע כנבדל של כמה סנטימטרים.

בדקה ה-75 דין דוד הבקיע בפעם השלישית בתוך 4 ימים, רק 3 דקות אחרי שנכנס למשחק. דוד קיבל כדור עומק ששרי שלח לו ממרחק של 40 מטרים מהשער החיפאי, השתלט על הכדור והקדים שני שחקני הגנה איטלקים, עבר את השוער שיצא למרחק של 35 מטרים מהשער, ודייק בקור רוח. 1:2.

הלחץ החיפאי נמשך כאשר בדקהה-77 חזיזה בעט ממרחק סנטימטרים ספורים מעל החיבור של שצ'סני. 4 דקות לאחר מכן אצילי בעט שוב מחוץ לרחבה, ושוב הכדור פגע בקורה.

בדקה ה-83 אנחל די מריה רשם את בישולו השלישי במשחק כשהרים כדור קרן שפגש את הראש של ראביו ואת הרשת. 1:3 ליובנטוס.

מכבי חיפה הצליחה לאיים מספר פעמים נוספות על השער האיטלקי, עם קורה נוספת של אצילי ומספר בעיטות לא מוצלחות של חזיזה ושרי. הופעה מכובדת של הירוקים, שלא הספיקה לנקודות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!