דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
19.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 20.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת הג'ודו תפתח את הופעתה באליפות העולם: "יש לנו הרבה ציפיות"

המשלחת הישראלית מגיעה לאליפות בטשקנט בהרכב מלא, הכולל 18 ספורטאים (9 בנשים ו-9 בגברים) | מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו: "ננסה לקחת את הפוטנציאל הזה ונמנף אותו להצלחה"

נבחרת ישראל בתחרות הקבוצתית בג'ודו, אולימפיאדת טוקיו (צילום: REUTERS/Annegret Hilse)
נבחרת ישראל בתחרות הקבוצתית בג'ודו, אולימפיאדת טוקיו (צילום: REUTERS/Annegret Hilse)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות העולם בג'ודו תצא לדרך מחר בבוקר (חמישי) בטשקנט בירת אוזבקיסטן ותסתיים ביום חמישי הבא. בתחרות העולמית ייקחו חלק ויתחרו 571 ספורטאים מ-5 יבשות שונות ברחבי העולם ומתוכם, 310 ספורטאים ו-261 ספורטאיות.

נבחרת ישראל עם ייצוג כמעט מלא בכלל המשקלים בתחרות היחידים (למעט משקל גברים אחד) הכולל 18 ספורטאים, 9 בנשים ו-9 בגברים. בכל יום תחרות יתחרו רק משקל בודד בגברים ומשקל בודד בנשים. ביום האחרון של האליפות תתקיים תחרות קבוצתית, בה זכתה ישראל במדליה אולימפית בטוקיו.

נבחרת ישראל בג'ודו זוכה במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו (צילום: REUTERS/Sergio Perez)
נבחרת ישראל בג'ודו זוכה במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו (צילום: REUTERS/Sergio Perez)

סגל נבחרת הנשים של המאמן הלאומי שני הרשקו וצוות המאמנים עידו בר וצ'ארלס צ'אבנה: במשקל עד 48 ק"ג יתחרו שירה ראשוני ותמר מלכה, גפן פרימו (עד 52 קג)
עד 57 ק"ג- תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג), גילי שריר, כרם פרימו (עד 63 ק"ג), מאיה גושן עד 70 ק"ג), ענבר לניר (עד 78 ק"ג) ורז הרשקו (מעל 78 ק"ג).

סגל נבחרת הגברים של המאמן הלאומי אורן סמדג'ה וגיא פוגל: מתן קוקלייב וים וולצ'ק הצעירים (עד 60 ק"ג), ברוך שמאילוב וטל פליקר (עד 66 ק"ג), טוהר בוטבול ועידו לוין (עד 73 ק"ג), אלוף העולם לשעבר שגיא מוקי (עד 81 ק"ג), פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) וסרפים קומפיניץ (מעל 100 ק"ג).

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, אמר לקראת התחרות: "אנחנו מגיעים עם נבחרת מיוחדת, יש לנו סגל מלא וכל מי שנמצא כאן נמצא בזכות. אנחנו כיוונו לכך שבחלק מהקטגוריות יהיה מאבק חיובי בין הספורטאיות. יש לנו את כל התמיכה של האיגוד, ויש לנו הרבה ציפיות".

תמנע נלסון לוי מנצחת בגמר גרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו)
תמנע נלסון לוי מנצחת בגמר גרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו)

"אנחנו לא רוצים להסתתר, יש לנו נבחרת חזקה וטובה, ואני חושב שהנבחרת נמצאת במקום שהיא אף פעם לא הייתה בו, וננסה לקחת את הפוטנציאל הזה ונמנף אותו להצלחה", הוסיף הרשקו. "בנינו פה מבנה של נבחרת שונה ממה שהיה בתקופה של ירדן ג'רבי, שסחבה על עצמה את כל הנבחרת. היום הלחץ הזה מתחלק, ככה שיש לנו הרבה ספורטאיות שביום נתון יכולות להצליח".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!