דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
27.4°תל אביב
  • 24.9°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 25.8°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 25.8°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

התיירות לא מתאוששת: מספר הנכנסים לישראל בספטמבר נמוך ב-38% לעומת 2019

נתון זה משלים ירידה קשה של כ-50% בכמות התיירים שנכנסו לישראל בסך הכל בשנת 2022 (1.8 מיליון כניסות) לעומת 2019 (3.6 מיליון) | יותר מרבע מהתיירים הגיעו מארה״ב | נשיא התאחדות המלונות: ״חייבים לצאת לקמפיין שיווק בינלאומי״

תיירים בירושלים (צילום ארכיון: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
תיירים בירושלים (צילום ארכיון: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
הדס יום טוב

בחודש ספטמבר נרשמו 277.7 אלף כניסות מבקרים לישראל, מתוכן 249.8 אלף כניסות תיירים, כך על פי נתונים שמפרסמת היום (חמישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר על 38% פחות מכמות הנכנסים לישראל בספטמבר 2019, טרום הקורונה, שהייתה שנת שיא בתיירות הנכנסת לישראל.

נתון זה משלים ירידה קשה של כ-50% בכמות התיירים שנכנסו לישראל בסך הכל בשנת 2022 לעומת 2019, כאשר בחודשים ינואר – ספטמבר 2022 נרשמו במצטבר 1.8 מיליון כניסות מבקרים לישראל, לעומת 3.5 מיליון בתקופה המקבילה ב- 2019.  

מדובר בהתחלה של מגמת ירידה מדאיגה, לאחר שביולי ובאוגוסט האחרונים הצליח שיעור הירידה בכמות הכניסות לישראל להצטמצם לכ-23% בלבד לעומת התקופה המקבילה ב-2019. אך עם זאת, מניתוח המגמה עולה כי בשלושת החודשים האחרונים, יולי-ספטמבר 2022, נרשמה ירידה של 2.4% בממוצע מדי חודש בכמות הנכנסים לישראל, כאשר בשלושת החודשים שקדמו להם, אפריל-יוני 2022, נרשמה עליה של 1.9% בממוצע מדי חודש.  

בדומה לשאר השנה, מספר כניסות התיירים הגבוה ביותר בחודש ספטמבר 2022 היה מארצות הברית, עם 67.6 אלף כניסות, והתיירים האמריקאים היוו 27.1% מכלל כניסות התיירים לישראל. 

בענף המלונאות מסבירים כי הרבעון השלישי נהנה מגידול בכניסות תיירים עקב אירועי המכביה, אולם המגמה המסתמנת בספטמבר מדאיגה. "עד עתה המגמה של צמצום הפער בכניסות התיירים לעומת 2019 התקדמה בעיקר באופן אורגני ללא השקעה בשיווק לתיירות חו"ל", אמר אבי ניסנקורן, נשיא התאחדות המלונות, וקורא למשרד התיירות להשקיע בקמפיין שיווק אגרסיבי בחו"ל. 

"כעת, לאור התפנית המדאיגה במגמה, יציאה לקמפיין שיווק בינלאומי היא מחויבת המציאות בעת הזו, שעה שמדינות העולם ובעיקר מדינות היחוס באגן הים התיכון משקיעות בשיווק ומחזרות אחר התיירים הזרים, מדינת ישראל נשארת מאחור״, הוסיף ניסנקורן. ״זה הזמן לצאת מיידית בקמפיין משמעותי שיציב את מדינת ישראל מחדש על מפת התיירות". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!