בחודש ספטמבר נרשמו 277.7 אלף כניסות מבקרים לישראל, מתוכן 249.8 אלף כניסות תיירים, כך על פי נתונים שמפרסמת היום (חמישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר על 38% פחות מכמות הנכנסים לישראל בספטמבר 2019, טרום הקורונה, שהייתה שנת שיא בתיירות הנכנסת לישראל.
נתון זה משלים ירידה קשה של כ-50% בכמות התיירים שנכנסו לישראל בסך הכל בשנת 2022 לעומת 2019, כאשר בחודשים ינואר – ספטמבר 2022 נרשמו במצטבר 1.8 מיליון כניסות מבקרים לישראל, לעומת 3.5 מיליון בתקופה המקבילה ב- 2019.
מדובר בהתחלה של מגמת ירידה מדאיגה, לאחר שביולי ובאוגוסט האחרונים הצליח שיעור הירידה בכמות הכניסות לישראל להצטמצם לכ-23% בלבד לעומת התקופה המקבילה ב-2019. אך עם זאת, מניתוח המגמה עולה כי בשלושת החודשים האחרונים, יולי-ספטמבר 2022, נרשמה ירידה של 2.4% בממוצע מדי חודש בכמות הנכנסים לישראל, כאשר בשלושת החודשים שקדמו להם, אפריל-יוני 2022, נרשמה עליה של 1.9% בממוצע מדי חודש.
בדומה לשאר השנה, מספר כניסות התיירים הגבוה ביותר בחודש ספטמבר 2022 היה מארצות הברית, עם 67.6 אלף כניסות, והתיירים האמריקאים היוו 27.1% מכלל כניסות התיירים לישראל.
בענף המלונאות מסבירים כי הרבעון השלישי נהנה מגידול בכניסות תיירים עקב אירועי המכביה, אולם המגמה המסתמנת בספטמבר מדאיגה. "עד עתה המגמה של צמצום הפער בכניסות התיירים לעומת 2019 התקדמה בעיקר באופן אורגני ללא השקעה בשיווק לתיירות חו"ל", אמר אבי ניסנקורן, נשיא התאחדות המלונות, וקורא למשרד התיירות להשקיע בקמפיין שיווק אגרסיבי בחו"ל.
"כעת, לאור התפנית המדאיגה במגמה, יציאה לקמפיין שיווק בינלאומי היא מחויבת המציאות בעת הזו, שעה שמדינות העולם ובעיקר מדינות היחוס באגן הים התיכון משקיעות בשיווק ומחזרות אחר התיירים הזרים, מדינת ישראל נשארת מאחור״, הוסיף ניסנקורן. ״זה הזמן לצאת מיידית בקמפיין משמעותי שיציב את מדינת ישראל מחדש על מפת התיירות".