דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

נועה לזר היא החיילת שנהרגה בפיגוע הירי במחסום שועפאט

לזר, בת 18 מבת חפר, לוחמת בגדוד המעברים "ארז", נפצעה באורח אנוש ומתה מפצעיה בבית החולים | מאבטח בן 30 שנפצע באורח קשה מירי בראשו, נותח ומצבו נותר קשה | שלושה חשודים נעצרו, מעבר שועפאט נסגר לתנועה

זירת הפיגוע, נועה לזר ז"ל (צילומים: פלאש90, דובר צה"ל)
זירת הפיגוע, נועה לזר ז"ל (צילומים: פלאש90, דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נועה לזר, לוחמת צה"ל בת 18, מתה מפצעיה לאחר שנפגעה באורח אנוש בפיגוע הירי שאירע אמש (שבת). לזר התגוררה במושב בת חפר ושירתה כלוחמת בגדוד המעברים "ארז" שפועל בצפון ירושלים. היא הועלתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותה. הלווייתה תתקיים מחר (שני) בשעה 23:00  בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר יונה.

עוד נפצעו בפיגוע הירי מאבטח בן 30, שנפצע באורח קשה לאחר שנפגע מירי בראשו, וצעירה נוספת נפגעה באורח קל מנתז וטופלה במקום. המאבטח שנפצע קשה פונה לבית החולים הדסה הר הצופים הסמוך, ובהמשך הועבר לבית החולים הדסה עין כרם, שם בוצע ניתוח בראשו. בסיום הניתוח דווח כי מצבו מוסיף להיות קשה והוא מורדם ומונשם.

לזר, שנפצעה באורח אנוש, הועברה לבית החולים הדסה הר הצופים הסמוך, לצורך טיפול ראשוני, וזמן קצר לאחר מכן הועברה להדסה הר הצופים. לאחר מאמצי טיפול והחייאה, היא נפטרה מפצעיה בבית החולים הדסה עין כרם. הודעה נמסרה למשפחתה.

שני אירועי ירי, מצוד אחר החשודים

הפיגוע אירע במחסום סמוך לשועפאט שבצפון ירושלים בשני אירועי ירי לעבר המחסום, כאשר בראשון מבין שני האירועים, מחבל הגיע סמוך למחסום, פתח בירי ונמלט, וזמן קצר לאחר מכן התבצע ירי מרכב חולף לעבר העמדות שליד המחסום.

שוטרים בסריקות בשועאפט לאחר הפיגוע במחסום הסמוך (צילום: משטרת ישראל)
שוטרים בסריקות בשועאפט לאחר הפיגוע במחסום הסמוך (צילום: משטרת ישראל)

דיווחים בכלי תקשורת ערביים מעידים כי צה"ל סגר הבוקר (ראשון) את מעבר שועפאט לתנועה בשני הכיוונים, וניהל חיפושים לאורך הלילה במחנה הפליטים.

כוחות משטרה ומשמר הגבול הוזעקו למקום והחלו בסריקות אחר החשודים במעשה שנמלט. זמן קצר לאחר מכן, משטרת ישראל הודיעה כי אחד המחבלים נתפס, ובמהלך הלילה הודיעה המשטרה כי שני חשודים נוספים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע. עד כה, נעצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע. המשטרה הוסיפה כי כוחות גדולים ממשיכים במצוד אחר המחבל.

עמדת הירי שלעברה בוצע הפיגוע במחסום הסמוך לשועאפט במזרח ירושלים (צילום: משטרת ישראל)
עמדת הירי שלעברה בוצע הפיגוע במחסום הסמוך לשועאפט במזרח ירושלים (צילום: משטרת ישראל)

כוחות גדולים של מחוז ירושלים ומג״ב, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת ומסוק המערך האווירי של משטרת ישראל,  פעלו לאורך הלילה באזור שועפאט במצוד אחר המחבל והמעורבים בפיגוע. הכוחות פעלו גם בתך שועאפט, לטיפול בהפרות סדר.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן, קיים במחסום הערכת מצב עם כלל מפקדי הכוחות והנחה על המשך הפעילות המבצעית, החקירתית והמודיעינית. לדברי תורג'מן, ״לא ננוח עד שנשים ידנו על כל המעורבים בפיגוע הקשה הזה״.

הנשיא הרצוג: שמחת החג הפכה לאבל נורא

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס למותה של לזר בפיגוע ואמר : "שולח תנחומים למשפחתה האבלה של לוחמת צה״ל, סמל נועה לזר ז״ל ששמחת החג הפכה עבורם לאבל נורא ומתפלל להחלמת הפצוע מפיגוע הירי בירושלים. אף מחבל נתעב לא ישבור את רוחנו. נילחם בטרור ונמשיך לבנות את חיינו ולשמור על שגרת החגים. סומכים על צה״ל ועל כוחות הבטחון".

ראש הממשלה יאיר לפיד  הביע גם הוא תנחומים למשפחתה של לזר: "בלב שבור קיבלתי את ההודעה על מותה של לוחמת צה"ל, סמל נועה לזר מגדוד ארז, שנרצחה בפיגוע ירי על ידי מחבל מתועב. בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים למשפחתה וחבריה, אין מילים שיכולות להקל על האובדן הגדול. לא נשקוט ולא ננוח עד שנמצה את הדין עם הרוצחים הנתעבים. יהי זכרה ברוך"

מוקדם יותר התייחס לפיד לפיגוע ואמר: "פיגוע חמור במעבר שועפט. כוחות הביטחון פועלים בשטח כדי לשים ידם על המחבל. ימי חג, כוחות רבים פרוסים בשטח ועושים ימים ולילות בהגנה על אזרחי ישראל. הלב הערב עם הנפגעים ובני משפחותיהם. הטרור לא ינצח אותנו, אנחנו חזקים גם בערב הקשה הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!