דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות לכנסת ה-25

בית המשפט העליון: סילמן, שיקלי ובל"ד יוכלו להתמודד בבחירות הקרובות

ההחלטות התקבלו ברוב מוחלט וביטלו את החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית | בית המשפט גם הורה לנתניהו להחזיר את 300 אלף הדולרים שקיבל מבן דודו לצורך מימון משפטו

למעלה: עמיחי שיקלי, בנימין נתניהו; למטה: סמי אבו שחאדה, עידית סילמן (צילומים: פלאש90)
למעלה: עמיחי שיקלי, בנימין נתניהו; למטה: סמי אבו שחאדה, עידית סילמן (צילומים: פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט העליון פסק היום (ראשון) כי עידית סילמן ועמיחי שיקלי יוכלו להתמודד ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-25, וכן כי מפלגת בל"ד תוכל להתמודד בבחירות, ובכך ביטל את החלטותיו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית. בית המשפט אף קבע כי על ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, להשיב את 300 אלף הדולרים שקיבל מבן דודו המנוח, נתן מיליקובסקי, למימון הוצאות משפטו.

ההחלטה בעניין שיקלי התקבלה ברוב של 8 מול 1, ובכך ביטלה את העתירה של מרצ ושל התנועה לאיכות השלטון, אותה קיבל השופט עמית. ההחלטות בעניין עידית סילמן ובעניין בל"ד התקבלו פה אחד.

בית המשפט אף הורה לחבר הכנסת בנימין נתניהו להשיב את הכספים, בסך 300 אלף דולר, שניתנו לו ולרעייתו על ידי בן דודו, נתן מיליקובסקי ז"ל, לצורך מימון הוצאותיהם המשפטיות בתקופת כהונתו כראש הממשלה, משום שכספים אלה ניתנו בניגוד להוראת חוק שירות הציבור ("חוק המתנות").

שיקלי התייחס להאשמות שהטיח בשופט עמית ובהן כינה אותו "פוליטיקאי בגלימה" וכן לטענות הבסיסיות שעלו נגדו בדרישה לפסול אותו, כי למעשה פעל בשירות הליכוד. הוא ביקש לדבר מול השופטים בנימה מפויסת יותר ואמר "אני עומד מאחורי הדברים שנאמרו בפתח הדיון. אני מצר על הדברים שנאמרו לגופו של אדם. אני כופר מכל וכל. דבקתי בעמדת הסיעה, הייתי נאמן לבוחר".

נימוקי ההחלטה בנושא אישור ההתמודדות של בל"ד יפורסמו רק לאחר החג, אך נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, התייחסה בהחלטתה לאמירות של יו"ר בל"ד סאמי אבו שחאדה, ובהן לקביעה שלפיה "המדינה היהודית היא הבעיה ולא הפתרון". היא כינתה את התבטאויותיו "בעייתיות ומקוממות", אך הדגישה כי "אין בהן כדי לגבש את ה'מסה הקריטית' הראייתית הנדרשת כדי לפסול את המפלגה".

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר בהתייחסות להחלטה, כי "הדיון בבית המשפט העליון בעניינו של שיקלי, היה סבוך והשאלות המשפטיות שנדונו בו, אך המחישו עד כמה החלטתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הייתה משפטית, ויש להצר על המתקפה האישית עליו. העליון קיבל את עמדת יו"ר,הועדה בנושא ח"כ לשעבר עידית סילמן.
החלטת בית המשפט העליון היא המכרעת. המדובר בנושא תקדימי וראשוני ונמתין לנימוקי ההחלטה. ועדת הבחירות המרכזית פועלת על פי אמות המידה המקצועיות והמשפטיות הגבוהות ביותר וכך תמשיך לפעול".

עמיחי שיקלי בירך על ההחלטה וכתב בטוויטר: "מברך על החלטת השופטים, הצדק נעשה. עכשיו עם הפנים קדימה לניצחון הליכוד והמחנה הלאומי!".

יו"ר בל"ד, סמי אבו שחאדה, אמר בתגובה להחלטה: "לאורך שנים הרדיפה הפוליטית נגדנו מתקיימת, במדינה שבה הפרוגרמה הפוליטית של מדינת כל אזרחיה מהווה איום כל כך משמעותי, מדובר בתמונת מראה לאופי הגזעני שבו המקום מתנהל. אנחנו ממשיכים לרוץ עם תמיכה מהציבור שלנו ובידיעה שאת הרעיון הפוליטי החשוב של בל"ד שום גזען או גנרל יכולים להשתיק."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!