דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"הגרלה שוויונית": נבחרת ישראל עם שוויץ ורומניה במוקדמות יורו 2024

הנבחרת של אלון חזן הוגרלה לבית ט' בו תפגוש גם את קוסובו, בלארוס ואנדורה | כדי לעלות ליורו בגרמניה, ישראל תצטרך להשיג את אחד משני המקומות הראשונים וגם אם לא תעשה זאת, תקבל הזדמנות לתקן ולעלות דרך הפלייאוף

נבחרת ישראל מול אלבניה בליגת האומות (צילום: עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל)
נבחרת ישראל מול אלבניה בליגת האומות (צילום: עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורגל הוגרלה היום (ראשון) מוקדמות יורו 2024 שייערך בגרמניה. הנבחרת של אלון חזן תפגוש את: שוויץ, רומניה, קוסובו, בלארוס ואנדורה בבית ט'. ישראל תנסה להשיג את אחד משני המקומות הראשונים ולזכות בכרטיס ליורו. אם לא תעמוד במשימה, היא תקבל הזדמנות לתקן בפלייאוף ליגת האומות.

שווייץ שמגיעה מדרג 1 היא המשוכה הגבוהה ביותר, לאחר שהגיעה עד רבע גמר יורו 2020, כשבשמינית הגמר הדיחה את אלופת העולם צרפת בפנדלים, אחרי 3:3 מרתק בתום 120 דקות.

רומניה, שמדורגת במקום ה-53 בעולם בירידה ומסתמנת כיריבה נוחה יחסית מבין שאר האפשרויות בדרג השלישי, שכלל נבחרות עדיפות כמו יוון, טורקיה, נורבגיה ואוקראינה. המפגש עם קוסובו יהיה מפגש היסטורי עבור הנבחרת, שמעולם לא התמודדה מולה. גם את בלארוס מולה התקיימו בעבר רק משחקי ידידות, תפגוש ישראל לראשונה במשחקים רשמיים.

הנבחרת תפתח את הקמפיין עם משחק בית מול קוסובו ב-23 במרץ 2023 ותסיים אותו באנדורה ב-21 בנובמבר.

סולומון: "החלום של כולנו הוא לעלות ליורו, בטוחים שאנחנו יכולים לעשות את זה"

יוסי בניון, המנהל המקצועי של נבחרת ישראל: "עבדנו קשה כדי להגיע לדרג השני ולהבטיח לעצמנו הזדמנות אמיתית להעפיל ליורו 2024. זה אתגר גדול, אבל אני משוכנע כי עם תמיכת הקהל והתעלות של השחקנים והצוות, שכבר הוכיחו כי הכל אפשרי, נעשה הכל כדי להעפיל לטורניר הגמר. אני לעולם לא מתייחס להגרלה כקשה או נוחה, כי חובת ההוכחה מתחילה רק כאשר עולים לכר הדשא".

אלון חזן, מאמן הנבחרת: "הגרלה מאוד שוויונית. אני בטוח שכולם וימהרו לטעון כי נעלה בוודאות, אבל גם מבחינת הנבחרות האחרות זאת אפשרות טובה. כמו תמיד, נבוא לשחק כדורגל טוב במטרה לנצח בכל משחק".

אלון חזן, מאמן נבחרת ישראל בכדורגל (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
אלון חזן, מאמן נבחרת ישראל בכדורגל (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

ביברס נאתכו, קפטן הנבחרת: "בית מאוד מעניין, כאשר רוב הקבוצות שוות ברמתן. לשווייץ יש יתרון, אבל אני חושב שבאמת כולם יכולים להילחם על שני המקומות הראשונים. אנחנו צריכים לבוא עם אמונה ורצון שאפשר להעפיל ולהביא את היכולות שלנו לכר הדשא. מדינה שלמה מחכה לרגע בו נעמוד באתגר".

מנור סולומון: "כל הגרלה במוקדמות היורו היא לא פשוטה. אנחנו במומנטום חיובי ובגרף שיפור ונרצה להמשיך זאת עם יכולת טובה גם במוקדמות היורו. החלום של כולנו הוא לעלות ליורו ואנחנו בטוחים שאנחנו יכולים לעשות את זה".

מנור סולומון אחרי כיבוש השער במדי נבחרת ישראל מול סקוטלנד (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מנור סולומון אחרי כיבוש השער במדי נבחרת ישראל מול סקוטלנד (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

אורן חסון, יו״ר ההתאחדות לכדורגל: "הצבנו לעצמנו כמטרה העפלה ליורו 2024, מליגת האומות או מוקדמות היורו. הנבחרות שלנו נמצאות בהתקדמות גדולה ולמרות שמדובר בבית מאוד שוויוני אני בטוח שהצוות, השחקנים והאוהדים האדירים ידעו להתעלות ולסיים את הקמפיין במקום עליו אנחנו חולמים יותר מדי שנים. התקווה של כולנו היא לשמוע את ההמנון הלאומי בבמה הכי מכובדת ויוקרתית שיש – טורניר גמר יורו 2024. נעבוד יחד, נהיה יחד לאורך כל הדרך והלוואי שגם נחגוג יחד בסיום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!