דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליצור רמלה תפתח את הופעתה במוקדמות היורוליג: "באות להשיג את המטרה ולהעפיל"

אלופת המדינה לנשים בכדורסל תפתח הערב (ג') את הופעתה מול מישקולץ מהונגריה | עדן רוטברג, שחקנית רמלה וקפטנית נבחרת ישראל אומרת ל'דבר': "יורוליג זאת הרמה הכי גבוהה שיש, זה יכול להרים את כדורסל הנשים בישראל אם נהיה שם"

עדן רוטברג (משמאל) במדי אליצור נווה דוד רמלה (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
עדן רוטברג (משמאל) במדי אליצור נווה דוד רמלה (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליצור רמלה, אלופת המדינה לנשים בכדורסל תפתח הערב (שלישי, 19:30) את הופעתה במוקדמות היורוליג מול מישקולץ מהונגריה. רמלה תפגוש ביום חמישי את בוטאש הטורקית הקבוצה הנוספת בבית המשלוש בטורניר הנערך בהונגריה. הקבוצה שתסיים ראשונה בבית תעפיל לשלב הבתים של היורוליג, שתי הקבוצות הנוספות ינשרו לשלב הבתים של היורוקאפ.

"אני יכולה להגיד על עצמי שאני מאוד מתרגשת. זה היה החלום ילדות שלי לשחק ביורוליג, אז אני ממש מקווה שבאמת נצליח להשיג את המטרה ונעפיל לשם", אומרת ל'דבר' עדן רוטברג, שחקנית רמלה וקפטנית נבחרת ישראל.

אליצור רמלה אלופת המדינה לנשים בכדורסל לעונת 2021/22 (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
אליצור רמלה אלופת המדינה לנשים בכדורסל לעונת 2021/22 (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

מישקולץ סיימה בשנה שעברה במקום השלישי בליגה ההונגרית ואילו בוטאש סיימה במקום השישי בליגה הטורקית. שלושת הקבוצות מתחרות בשנים האחרונות באופן קבוע במסגרת היורוקאפ, הטורניר השני בחשיבותו באירופה.

רמלה ניצחה את הקבוצה ההונגרית בעונת 2020/21 והפסידה פעמיים לקבוצה הטורקית בעונת 2019/20. "הקבוצה הטורקית טובות מאוד, שיחקנו אז ברמלה מולן. הן שחקניות מצויינות, גם האמריקאיות, גם הבוסמניות כולן שחקניות ברמה גבוהה. גם הקבוצה ההונגרית מאוד חזקות".

מה ההכנות שעשיתן לקראת הטורניר?
"אנחנו מתאמנות המון. גם טקטית, גם רצות הרבה. עשינו הרבה משחקי אימון ואנחנו לומדות את הקבוצות שנשחק מולן". 

מה תעשה העפלה ליורוליג לחשיפה של הענף?
"זה יעשה רק טוב, אפילו יותר מטוב. יורוליג זאת הרמה הכי גבוהה שיש. זה כמו שמכבי ת"א גברים היא ביורוליג, זה יכול להרים את כדורסל הנשים ואני ממש מקווה שזה יקרה". 

"טעמתי טעימה ראשונה מאירופה והייתי רוצה לטעום עוד"

רוטברג חזרה השנה לליגה הישראלית לאחר עונת בכורה מוצלחת מאוד בחו"ל, בה שיחקה בליאז' מהליגה הבלגית החזקה והצטיינה במדיה עם ממוצעים של 12.5 נקודות, 3.3 ריבאונדים, 2.3 אסיסטים ו-1.6 חטיפות למשחק. 

"הייתה לי עונה מאוד מאתגרת, זאת היתה השנה הראשונה שלי מחוץ לישראל. זאת חוויה עם המון אתגרים שצריך להתמודד לבד. שפה זרה, תרבות אחרת", מספרת רוטברג. "הכדורסל שם מאוד שונה, האימונים שם שונים. היה לנו חיבור מדהים ולקחתי איתי כמה דברים. מקצועית היה לי מאמן שממש הערכתי אותו הוא עכשיו עוזר מאמן נבחרת בלגיה". 

עדן רוטברג (משמאל) במדי אליצור רמלה (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
עדן רוטברג (משמאל) במדי אליצור רמלה (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

מה לקחת משם להמשך הקריירה? 
"לקחתי המון מהשנה הזאת. קודם כל הכושר, כמות הריצות שם, בחיים שלי לא רצתי כך. בגלל שהייתי שם שחקנית מרכזית ושחקנית זרה, אז לקחתי יותר על עצמי. גם זה מאוד תרם לניסיון שלי וגם הלימוד שלי על עצמי". 

מה השוני בין הליגה הישראלית לליגה הבלגית?
"בארץ יש שלוש אמריקאיות בכל קבוצה והמשחק מאוד מרוכז. בבלגיה זה פחות כך, יש הרבה יותר שיתוף, המשחק הרבה יותר זורם, לא נתקע יותר מדי. בהתקפה אחת הכדור עובר בין כל השחקניות. בישראל הזרות מצוינות, אני מאוד אוהבת את זה. באימון אני שומרת עליהן וכך אני משתפרת. אז לכל דבר יש את היתרונות והחסרונות שלו". 

 

איך התחושות שלך לחזור לרמלה?
"האמת מאוד מרגש, לקח לי זמן לחתום ולהחליט שאני חוזרת לארץ, כי באמת מאוד רציתי להמשיך בחו"ל. אני מאוד שלמה עם החלטה, שיחקתי ברמלה לפני כמה שנים ומאוד אהבתי את המועדון. הם מאוד תומכים, יש בו משהו מיוחד וסופר מקצועי, שזה מספר אחד מבחינתי. אז זה מאוד כיף ומרגש". 

העונה נרשם שיא של ארבע קבוצות ישראליות במפעלים האירופאים. א.ס. רמת השרון ואליצור חולון החלו את דרכן במוקדמות היורוקאפ ובנות אשדוד כבר מחכה להן בשלב הבתים של היורוקאפ.

אליסה בארון מאליצור רמלה מול פץ' ההונגרית ביורוקאפ (צילום: פיב"א)
אליסה בארון מאליצור רמלה מול פץ' ההונגרית ביורוקאפ (צילום: פיב"א)

"באופן אישי ממש שמחתי לשמוע שעוד ועוד קבוצות מצטרפות למפעלים האירופאיים, כי אני חושבת שבסוף זה הרמה שאנחנו מכוונות אליה", אומרת רוטברג. "זה בסוף נראה לי המטרה של כל שחקנית שמשחקת פה בארץ. אני מאוד מקווה שלאט לאט יותר ויותר ישראליות ישתתפו".

בהמשך הקריירה תרצי לחזור לליגות האירופאיות?
"חד משמעית אני רוצה. בוא נעבור את השנה הזאת שתהיה שנה טובה וחזקה ושנה הבאה כבר נראה מה אעשה. אבל כן אין שאלה, טעמתי טעימה ראשונה והייתי רוצה לטעום עוד טעימה". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!