האיגוד המקצועי של אמני הקולנוע, הטלוויזיה והרדיו בקנדה (ACTRA) משבית את עבודתם של 28 אלף חבריו, בהם שחקנים ועובדים אחרים בתחום המדיה המוקלטת דוברת האנגלית – מקליטים, קומיקאים, קריינים, פעלולנים, מתאמים, מופיעים, רקדנים, מדובבים, מארחים, כוריאוגרפים, דוגמנים, זמרים, ניצבים ועוד.
האיגוד עובד כבר 60 שנה עם מעסיק אחד, ארגון הגג של סוכנויות הפרסום הקנדיות (ICA). עם לקוחות הסוכנויות נמנות ממשלת קנדה ותאגידים כמו וולמרט, גוגל ומקדונלדס. הסכמים קיבוציים בין האיגוד המקצועי לארגון הגג מסדירים את תנאי העבודה בפרסומות רדיו וטלוויזיה בקנדה.
הארגון שינה את גישתו באביב, שבר את האיגוד והגיע לשולחן המשא ומתן עם הצעה לקיצוץ של 60% בשכר, הרעת תנאים וביטול תוכניות הפרישה. עלות השכר של השחקנים היא בממוצע 2% מעלות הפקת פרסומות.
חלק מהשחקניות והשחקנים המאוגדים מוכרים בעולם, אבל רובם שחקנים שעיקר הכנסתם מגיעה מפרסומות. מדובר בעובדים פגיעים, שמועסקים לפי פרסומת ובלי קביעות.
המשא ומתן התקוע גורם ל-28 אלף עובדים להיות מושבתים בעל כורחם, ולשנות את מבנה שוק העבודה בתחום בקנדה משוק מאורגן בהסכמים קיבוציים לשוק עם שער נמוך ובלי תנאי עבודה נאותים.
האיגוד פתח בקמפיין בפלטפורמת העבודה העולמית לייבור סטארט כדי להפעיל לחץ עולמי לפתרון הסכסוך. ניתן לשלוח לארגון הגג הודעה שתומכת באיגוד המקצועי ומבקשת לסיים את הסכסוך במהרה באמצעות משא ומתן קיבוצי.