דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ג'רמי האנט נכנס למשרד האוצר הבריטי: ״נעשו טעויות, על הציבור להתכונן להעלאת מיסים״

שר האוצר החדש שמינתה רה״מ ליז טראס אמר בראיון ל-BBC כי לא היה נכון להציג תכנית כלכלית ללא אחריות תקציבית, והוסיף: ״ההוצאה הציבורית לא תגדל כפי שאנשים היו רוצים״ | האנט יוכל להגיש את הערותיו לתקציב עד לסוף החודש

שר האוצר החדש של בריטניה, ג׳רמי האנט (צילום: AP Photo/Alberto Pezalli)
שר האוצר החדש של בריטניה, ג׳רמי האנט (צילום: AP Photo/Alberto Pezalli)

שר האוצר החדש של בריטניה, ג'רמי האנט, הודה היום (שבת) בטעויות שעשה קודמו בתפקיד, והצהיר שהוא עתיד לבטל חלק ניכר מתוכניות הפחתת המיסים של ראש הממשלה ליז טרוס, במטרה להביא יציבות למדינה לאחר שבועות של סערה כלכלית ופוליטית.

האנט, שנכנס בסוף השבוע למשרד כמחליפו של קוואסי קוארטנג, הזהיר מפני "החלטות קשות" שעתידות לבוא. לדבריו, המסים עלולים לעלות וסביר להניח שתקציבי ההוצאות הציבוריות יצטמצמו עוד יותר בחודשים הקרובים.

כזכור, טרוס פיטרה ביום שישי את קוורטנג ונטשה את התחייבותה לבטל את העלאה המתוכננת במס החברות כשביקשה להחזיק בעבודתה – לאחר פחות משישה שבועות בתפקיד.

טראס, שנחשבת כתומכת בשוק החופשי, התעקשה שתוכניות הפחתת המסים שלה הן מה שבריטניה צריכה כדי להגביר את הצמיחה הכלכלית. אלא שה"מיני תקציב" שהיא וקוורטנג חשפו לפני שלושה שבועות על סך 45 מיליארד פאונד (50 מיליארד דולר) בהפחתות מס, מבלי להסביר כיצד הממשלה תשלם עבורם, גרם לשווקים ולפאונד הבריטי לצנוח והיציבות הפוליטית בממלכה התערערה.

"היה שגוי להפחית את מיסים לבעלי ההכנסה הגבוהה ביותר בתקופה כזו בה כולם צריכים להירתם למצב״, אמר האנט ל-BBC בשבת. "לא היה נכון להכריז על התוכניות האלה מבלי להרגיע אנשים ולהסביר שאנחנו באמת יכולים להרשות לעצמנו לשלם עבורן. חייבים להראות לעולם שיש לנו תוכנית כלכלית רצינית".

האנט גם ציין שהמיסים עלולים לעלות והזהיר כי "זה הולך להיות קשה", אך סירב למסור פרטים על האופן שבו הוא מתכנן לאזן את הספרים לקראת הצהרה פיסקלית מלאה הצפויה ב-31 באוקטובר.

"ההוצאה לא תגדל כפי שאנשים היו רוצים, וכל משרדי הממשלה יצטרכו להתייעל מעבר למה שתכננו. מסים לא יקוצצו בעתיד הנראה לעין".

ראש הממשלה התמודדה עם לחץ כבד מכל הקשת הפוליטית, כולל דיווחים כי בכירי המפלגה השמרנית שלה זוממים לאלץ אותה מתפקידה. היא נמנעה מלענות לשאלה מדוע נשארה בתפקיד, למרות שהיא וקוורטנג היו אחראיים באותה מידה לתוכנית הכלכלית הכושלת של הממשלה ולסערה שבאה אחריה.

כשנשאל בשבת כמה זמן לדעתו תישאר טראס בתפקיד ראשת הממשלה, אמר האנט כי "מה שהמדינה צריכה עכשיו זה יציבות", והיא תישפט לפי מה שהיא תספק עד לבחירות הכלליות הבאות ב-2024. "היא ראש ממשלה פחות מחמישה שבועות, והציבור הוא זה שיוכל לשפוט אותה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!