דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
23.8°תל אביב
  • 20.5°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 22.3°חיפה
  • 24.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 27.5°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליפות העולם במפרשיות 470 תיפתח בישראל, הצמד כהן וחומרי ינסו להגן על תוארם: "מאמינים אחד בשנייה"

צמד השייטים בדגם המעורב פתח היום (א') את התחרות היוקרתית שתיערך בשדות ים | בראיון ל'דבר' הם מדברים על הציפיות הגבוהות והחזרה מהיעדרות ארוכה, שרק חיזקה את הקשר ביניהם כצוות: "אנחנו עם הפנים לאולימפיאדת פריז"

גיל כהן ונועם חומרי באליפות אירופה בשייט 470. "המטרה היא לבוא ולעשות את הכי טוב שלנו ולהיכנס לשיוט המדליות" (צילום: Nikos Alevromyis)
גיל כהן ונועם חומרי באליפות אירופה בשייט 470. "המטרה היא לבוא ולעשות את הכי טוב שלנו ולהיכנס לשיוט המדליות" (צילום: Nikos Alevromyis)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאליפות העולם בשייט בדגם 470 מעורב שתיפתח היום (ראשון) בשדות ים, יגיעו גיל כהן ונועם חומרי כאלופי העולם המכהנים, לאחר שזכו בשנה שעברה במדליית הזהב. את ישראל ייצגו בתחרות תשעה צוותים מעורבים (אישרה וגבר), כאשר לצד כהן וחומרי יתחרו גם ניתאי חסון ונועה לסרי שסיימו במקום השישי באליפות אירופה ושישה צוותים נוספים בגילאי הנוער.

זאת תהיה התחרות השלישית בלבד לצמד, לאחר שכהן חזרה מפציעה ובעקבותיה לא שטו שמונה חודשים. בעקבות הפציעה, השותף שלה נועם חומרי היה יכול להתחיל לחפש לעצמו שייטת כדי להשיג את הקריטריון לאולימפיאדת פריז, אך השותפות והקשר המיוחד שנוצר בין השניים היה חזק מכל דבר אחר. "מה שמעניין אותנו בסוף זו נאמנות", אומר חומרי ל'דבר'. "גיל ואני מאמינים אחד בשנייה ובסוף יש לנו דרך ארוכה ביחד".

גיל כהן ונועם חומרי עם המאמן ערן סלע, לאחר הזכייה במדליית הזהב באליפות העולם במפרשיות דגם 470 מעורב (צילום: איגוד השייט בישראל)
גיל כהן ונועם חומרי עם המאמן ערן סלע, לאחר הזכייה במדליית הזהב באליפות העולם במפרשיות דגם 470 מעורב (צילום: איגוד השייט בישראל)

כהן עברה לפני שנה ניתוח בכתף, בה נפצעה שלוש פעמים תוך שנה וחצי. בעקבות הניתוח ותקופת החלמה הארוכה, השניים חזרו ללו"ז מלא רק לפני חודשיים. "קשה לחזור אבל לאט לאט. עדיין יש כאבים, הכתף לא מספיקה חזקה כמו שהייתה" מספרת כהן.

"זה כאילו לקחו לך חתיכה מהלב"

אתם מרגישים שיש לחץ וציפיות מכם כאלופי העולם המכהנים?
כהן: "לא, מבחינה הזאתי אין לחץ כזה. יש לחץ של תחרות רגילה, יש מטרה לבוא ולעשות את הכי טוב שלנו ולהיכנס לשיוט המדליות. נעשה את מה שצריך כדי לעשות את התוצאה הכי טובה שאפשר".
חומרי: "בהתחשב בפציעה ובכל היעדרות שלנו מהמים, זאת בהחלט ציפייה מכובדת ואנחנו נעשה הכל כדי להשיג אותה".

כהן בת ה-30 מחיפה, היא השייטת הוותיקה והמנוסה יותק בצמד. בעברה השתתפה בשתי אולימפיאדות – בלונדון 2012 עם ורד בוסקילה ובריו 2016 עם נינה אמיר. ב-2011 היא הגיעה למקום הרביעי באליפות העולם ביחד עם בוסקילה. 

חומרי בן ה-20, משדות ים הצליח כבר בגיל כל כך צעיר להגיע להישג המרשים הזה. חומרי התחרה בדגם מפרשיות 420 בגילאי הנוער וזכה ב-2019 ביחד עם טל שדה במדליית הארד באליפות העולם לנוער ב-420. בשנה שעברה השניים חברו יחדיו וכבר בתחרות השנייה שלהם בלבד, זכה הצמד באליפות העולם הראשונה אי פעם ב-470 מעורב שנערכה בפורטוגל. 

איך הרגשתם להיות כל כך הרבה זמן מחוץ למים והשייט התחרותי?
חומרי: "זה כאילו לקחו לך חתיכה מהלב, כי בסוף בים זה מה שאנחנו הכי אוהבים לעשות. פתאום שלוקחים לך את זה אז זה מכניס אותך לתחושה של מי אני, מה אני, מה אני עושה? זה מה שאני יודע ואוהב לעשות".

גיל כהן ונועם חומרי באליפות אירופה בשייט 470. "מה שמעניין אותנו בסוף זו נאמנות" (צילום: Nikos Alevromyis)
גיל כהן ונועם חומרי באליפות אירופה בשייט 470. "מה שמעניין אותנו בסוף זו נאמנות" (צילום: Nikos Alevromyis)

אחרי זמן ממושך שלא עבדתם ביחד, יש דברים שצריך לעבוד ולחדש אותם בדינמיקה?
חומרי: "ברור, זה כמו שאנשים שעובדים בחדר כושר אומרים דבר נורא פשוט. אתה יוצא מהחדר כושר ליום אחד, החדר כושר יוצא ממך ליומיים. קשה בעצם לחזור ולשפר את כל הדינמיקה בינינו. זה משהו שאנחנו עובדים עליו ביום יום. למשל עכשיו שחזרנו מאליפות אירופה, הדבר שעשינו זה היה לצאת לים לבד. בעצם לעבוד שוב על הדינמיקה בינינו. כדי לעבוד יותר טוב".

הצמד יצא לתחרות הראשונה הגדולה שלהם חודש בלבד לאחר שחזרו לאימונים מלאים, אליפות אירופה שנערכה בחודש שעבר בטורקיה. הם סיימו במקום ה-19 הכללי, אך לא יצאו מאוכזבים.

"זאת התחרות הראשונה שעשינו מאז שחזרתי. היו תנאים מאוד קשים פיזית. הכי קשים שיכולנו לבקש מבחינת הכתף", אומרת כהן. "אז נכון שבתוצאות לא הלך מדהים, אבל מבחינת שייט ואיפה אנחנו נמצאים, אנחנו מה שנקרא לא שכחנו לשוט. לא יצאתי מאוכזבת מהתחרות, כי צריך לקחת את הדברים בפרופורציות ובכל זאת לא הפלגנו שמונה חודשים".

"להתחרות בישראל זה חלום שמתגשם"

כהן מסתכלת באופטימיות לקראת אליפות העולם, כעוד שלב בחזרה המשותפת לטופ העולמי "אנחנו יודעים על מה הפסדנו. לדעת את הבעיה זה חצי הדרך לפתרון ויש את הפן הפיזי שאני יודעת שמשבוע לשבוע הוא רק משתפר, אז בגדול אנחנו עם הפנים קדימה לאליפות העולם לבוא ולשפר את המיקום".

גיל כהן ונועם חומרי (צילום: João Costa Ferreira , באדיבות איגוד השייט)
גיל כהן ונועם חומרי (צילום: João Costa Ferreira , באדיבות איגוד השייט)

איך נראו ההכנות לאליפות העולם?
כהן: "היום בדיוק חזר לארץ המאמן שלנו, התחרינו באליפות ישראל הפתוחה, שהרבה מהשייטים הזרים באו להתחרות בה. זאת הכנה טובה לאליפות".

מה ההרגשה שהאליפות מתקיימת בישראל?
חומרי: "קודם כל זה חלום שמתגשם. הרבה זמן חיכינו לתחרות שהיא בעצם בבית שלי. ברור שזאת התרגשות גדולה וגם זה יכול לעורר חשיפה לענף השייט האולימפי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!