דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוכות

שיא מטיילים בסוכות ובחול המועד: כ-1.5 מיליון ישראלים יצאו לטבע

קיסריה ועין גדי בראש טבלת האתרים הפופולריים | הנתונים משקפים גידול של 22% לעומת השנה שעברה | עלייה במספר המטיילים באתרי מורשת, בהם יחיעם, אפולוניה ומצדה

גן גורו (צילום: יעל אלנתן)
גן גורו. "עובדי הרשות ולמתנדבים הרבים שעבדו כל ימי החג כדי שהציבור יהנה" (צילום: יעל אלנתן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

כ-1.5 מיליון מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים במהלך ימי חג הסוכות, חול המועד וחג שמחת תורה, לפי נתונים שאספה רשות הטבע והגנים. מדובר בגידול של כ-22% השנה שעברה, ובשיא של כל הזמנים.

האתרים הפופולריים ביותר היו הגן הלאומי קיסריה (44 אלף מטיילים), שמורת הטבע עין גדי (35 אלף מטיילים), הגן הלאומי מצדה והגן הלאומי ירקון תל אפק (32 אלף מטיילים כ"א). אחריהם ברשימה ניצבת שמורת הטבע הבניאס (20 אלף מטיילים), הגן הלאומי בית גוברין (17 אלף מטיילים), הגן הלאומי מעיין חרוד וגן השלושה – הסחנה (16 אלף מטיילים כ"א), ושמורת הטבע תל דן (15 אלף מטיילים).

מטיילים בשמורת עין אפק (צילום: תמר עבדת, רשות הטבע והגנים)
מטיילים בשמורת עין אפק (צילום: תמר עבדת, רשות הטבע והגנים)

ברשות הטבע והגנים הודיעו שישראלים רבים בחרו השנה לבקר באתרי מורשת, עם גידול של עשרות אחוזים במגוון אתרים. בין הגנים הלאומיים שבלטו בכך: יחיעם, חמת טבריה, כוכב הירדן, בית אלפא, בית שערים, ציפורי, קיסריה, אפולוניה, בית גוברין,  מגדל צדק, השומרוני הטוב, מצדה, תל ערד, ממשית, עבדת ותל באר שבע.

הרשות פרסמה גם נתונים על היום (שני), שמחת תורה, שלפיהם כ-100 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. תנועה ערה במיוחד של מטיילים נרשמה היום בגנים הלאומיים: ירקון תל אפק, קיסריה, מצדה, אפולוניה, גן השלושה (הסחנה), תל אשקלון, בית גוברין ופלמחים בו התקיים האירוע המסורתי של תחרות הפיסול בחול. בין שמורות הטבע בלטו מבחינת מספר המטיילים השמורות עין גדי, הבניאס, עין אפק, תל דן, נחל מערות והאלמוגים.

מטיילים בעין ירקעם (צילום: רינת רוסו, רשות הטבע והגנים)
מטיילים בעין ירקעם (צילום: רינת רוסו, רשות הטבע והגנים)

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "האתגר שלנו לקראת החגים הוא לזהות את הלכי הרוח של הציבור, שמושפעים בעיקר מאירועים ביטחוניים, תחזיות מזג האוויר ופיזור ימי חול המועד ביחס לימי החג והשבת, ובהתאם לנהל ולהשפיע טרום החג ובימי החג עצמם על תנועת המטיילים והחוויה שלהם.

"זה מחייב תכנון, יצירתיות, חדשנות, לצד הפעלת שיקול דעת לביטחון המטיילים. טיול באתרי הטבע הוא חוויה חושית בפני עצמה, והציבור גם ככה מגיע ונהנה ממה שהטבע מציע.

"אתגר נוסף הוא בהבאת מבקרים לאתרי המורשת, 'להחיות' את הביקור בהם בתוכן, בפעילות ובהנגשה ברמה גבוהה של המתקנים והתשתיות. באתר מורשת, כשהקהל חווה תוכן איכותי, הוא מרגיש שקיבל תמורה משמעותית יותר לביקור.

"אני מודה מכל הלב לעובדי הרשות ולמתנדבים הרבים שעבדו כל ימי החג כדי שהציבור יהנה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!