דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״לאיראן יש תכניות גדולות בתחום החקלאות הימית, מטרתם לייצר 100 מיליון טון בשנה״

את הדברים אמרה ד״ר אלכסנדרה טוריאנו גרו, יועצת אזורית בתחום החקלאות למזרח התיכון, בכנס הבינלאומי לטכנולוגיות מהים והמדבר | שר החקלאות עודד פורר: "ישראל מושיטה את ידה לכל שיתוף פעולה בתחום ביטחון המזון"

הכנס הבינלאומי לטכנולוגיות מהים והמדבר
(צילום: תום להב)
הכנס הבינלאומי לטכנולוגיות מהים והמדבר (צילום: תום להב)
מאיה רונן

במסגרת הכנס הבינלאומי לטכנולוגיות מהים והמדבר (Sea the Future) שמתקיים באילת, נערך אתמול (שלישי) פאנל שרים ובכירים בהשתתפות שר החקלאות ופיתוח הכפר והשר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, עודד פורר, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג׳ ושרים ובכירים ממולדובה, רומניה, אזרבייג׳ן, אקוודור, טוגו, מלטה ומדינות נוספות.

שר החקלאות ופיתוח הכפר והשר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, עודד פורר: ״כשאנו מסתכלים על האתגרים בעשור הבא אנו נוגעים כעת באחת הנקודות החשובות ביותר עבור האנושות. ביטחון המזון הוא האתגר המרכזי שלנו ומדינות העולם אינן יכולות לגדל מזון כפי שנהגו בעבר, בהתאם לאקלים המשתנה ולאור ההתחממות הגלובלית. כדי לעשות כן, אנו זקוקים לשיטות גידול ולטכנולוגיות חדשות״.

השר הדגיש את הקשר בין יציבות האזור לביטחון המזון וכן הוסיף כי, ״ישראל מושיטה את ידה לכל שיתוף פעולה כדי למצוא פתרונות ברי קיימא לביטחון המזון ברמה הבינלאומית".

ד״ר אלכסנדרה טרויאנו גרו, יועצת אזורית בתחום החקלאות לאיראן, עיראק ולבנון מטעם צרפת: ״לאיראן יש תוכניות גדולות עבור תחום החקלאות הימית במדינה. מטרתם היא להגדיל את ענף הדייג לכדי ייצור של 100 מיליון טון בשנה עד 2023 בעזרת גידול בכלובים לאורך קו החוף. בלבנון התחיל תחום החקלאות הימית בשנת 1932, הממשלה הלבנונית עובדת עם ארגון המזון העולמי והמטרה העקרית היא להבטיח תנאים סניטרים, חשמל עקבי וטיפול במי השופכין במדינה. אנחנו עובדים בשיתוף עם הלבנונים כדי להבטיח את התנאים הבסיסיים לכך בכדי שהמצב במדינה לא יחמיר וישפיע על הביטחון האזורי״.

ד״ר אלכסנדרה טוריאנו גרו, יועצת אזורית בתחום החקלאות למזרח התיכון מטעם ממשלת צרפת (צילום: תום להב)
ד״ר אלכסנדרה טוריאנו גרו, יועצת אזורית בתחום החקלאות למזרח התיכון מטעם ממשלת צרפת (צילום: תום להב)

השר לשיתוף פעולה איזורי, עיסוואי פריג׳: ״מי היה מאמין שנשב כאן בישראל עם שותפים מבחריין, איחוד האמירויות ומרוקו. עבורי זה חלום שמתגשם. זהו המפתח לביטחון ויציבות באזורנו. הצעד הבא הוא לראות את כל המדינות מסביב – ירדן, סעודיה, מצרים והפלסטינים שהייתי רוצה לראות אותם כאן איתנו גם. בלי הצד הפלסטיני, אנחנו לא יכולים לזוז לשום מקום. אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה ביחד״.

ולדימיר בולה, שר החקלאות ותעשיית המזון במולדובה: ״אפשר ללמוד מניסיונה של ישראל על ניצול המים בחקלאות וכל המדינות צריכות להצטרף כדי להילחם ברעב ובמחסור המזון. במולדובה שני נהרות גדולים שהולכים ומתייבשים ועליהם מסתמכים בחקלאות. משבר האקלים מחייב אותנו לניצול יעיל של המים״.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!