דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מעונות היום המפוקחים עתרו לבג"ץ בדרישה ליישום המלצות ועדת המחירים: "עיוורון מוחלט לקריסת הענף"

בארגונים דורשים משר האוצר ליברמן ושרת החינוך שאשא ביטון להעלות את המחיר המרבי להשתתפות במעון ב-185 עד 565 ש"ח בחודש, בהתאם להמלצות הוועדה שפורסמו בסוף אוגוסט | "כל יום שעובר הוא פגיעה בלתי נסבלת במפעילי המעונות, בעובדות, בהורים ובילדים"

מטפלות הגיל הרך מפגינות בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
מטפלות הגיל הרך מפגינות בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

פורום מעונות היום המפוקחים עתר היום (חמישי) לבג"צ כנגד שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בדרישה להוציא צו על תנאי שיחייב אותם לקבל החלטה בנושא מסקנות ועדת סל המחירים אותו משלמים ההורים למעונות.

בעתירה שהוגשה ע״י עורכי הדין מאיר אברהם ויגל דוד, ממשרד ד"ר י. וינרוט, צויין כי: "חרף החלטתה המקצועית של ועדת סל המחירים להעלות את התעריפים, נותרה ההחלטה אות מתה כבר למעלה מחודש ימים, תוך עיוורון מוחלט לקריסת הענף. כל יום שחולף מבלי שמילאו שרי האוצר והחינוך את חובתם ליישום מסקנות הוועדה, הוא עוד יום של פגיעה בלתי נסבלת במפעילי המעונות, בעובדות, בהורים ובילדים."

עוד מציינים בפורום מעונות היום המפוקחים כי: "אם לממשלת ישראל יש את הסמכות לחתום הסכם במיליארדי שקלים עם ממשלת לבנון, יש לה את מלוא הסמכות לחתום על הסכם במיליוני שקלים עם מעונות היום, בטרם נקרוס סופית ונסגור את שערינו".

המלצות ועדת המחירים הסופיות פורסמו בסוף אוגוסט, לאחר העברת טיוטה לארגונים המפעילים את מעונות היום ועריכת שימוע בו הן הציגו את טענותיהם, לפיהן המחיר שהוצע נמוך מדי. ההמלצות הסופיות כללו העלאת התעריף המרבי ב-185 עד 565 שקלים בחודש לילד (בהתאם לגיל הילד ולסוג התאגיד של המעון), כאשר העלויות הגבוהות ביותר הן בגין לידה עד שנה. תעריפים אלו מתייחסים לתקינה הנוכחית במעונות, והם יעמידו את תשלום ההורים החודשי על 2,151-3,847 שקלים בחודש.

עוד המליצה הוועדה שאם תיושם החלטת הממשלה שיזמה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון להגדיל את התקינה ולהוסיף מטפלות לכל מעון, המחירים יעלו ב-390 עד 1,014 שקלים בחודש לילד ביחס למחירים הנוכחיים, כלומר, התייקרות גבוהה פי 2. במקרה זו המחיר המרבי להורים יעמוד על בין 2,357-3,896 שקלים בחודש. החלטה זו, שהתקבלה כחלק ממעבר המעונות לגיל הרך במשרד החינוך ושאשא ביטון אמרה שתפעל למימושה כבר בשנת הלימודים הנוכחית, לא מומשה, והמעונות מתקשים לגייס גם את כוח האדם הנדרש לפי התקינה הקיימת כיום.

בהמלצות הסופיות הוצע לקבוע את שכר הסייעות בגני ילדים ברשויות המקומיות כנקודת השוואה לתשלום שכר המטפלות. החלטה זו תאפשר העלאה בשכר המטפלות, עליה נאבקו הארגונים.

מאז פרסום ההמלצות חלף כחודש וחצי שבו נמנעו שרת החינוך ושר האוצר לאשר את ההמלצות. המשמעות היא שהארגונים המפעילים את המעונות נאלצים להתנהל לפי התעריף הנוכחי, למרות עלייה במחירי התשומות ומצוקת כוח אדם שנגרמת מהשכר הנמוך. ככל הנראה, בממשלה לא רצו לאשר העלאת מחיר נוספת על רקע עליית המחירים הכללית במשק.

מנגד, הממשלה מקצה מיליארדי שקלים בשנה לסבסוד עלויות ההשתתפות במעון להורים הזכאים לכך על פי קריטריונים. הממשלה יכלה להכניס יד לכיס כדי לספוג את ההתייקרות בעצמה במקום ההורים, במצב שבו קופת המדינה נמצאת בעודף תקציבי, אך השרים בחרו שלא לעשות זאת עד כה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!