דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עם 4 נציגות באירופה: ליגת העל לנשים בכדורסל יוצאת לדרך

האלופה מרמלה תתארח אצל האלופה הקודמת מרמת גן | חולון עם ג'ני סימס, רמה"ש ואשדוד עם מאמנות חדשות על הקווים, רואות את עצמן כמועמדות לתואר

אליצור רמלה זוכה באליפות לעונת 21/22 (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
אליצור רמלה זוכה באליפות לעונת 21/22 (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל תצא הערב (חמישי) לדרך. האלופה מרמלה רוצה לשמור על התואר ועיבתה את הסגל בניסיון להעפיל ליורוליג, הפסד בודד מנע ממנה את הגישה למפעל האירופי הבכיר. אבל היא תשחק ביורוקאפ יחד עם רמת השרון, חולון ואשדוד.

סגנית האלופה, מכבי בנות אשדוד התרעננה על הקווים והביאה מאמנת חדשה – לקו ווילינגהאם, בת 41, שזכתה פעמיים באליפות ה-WNBA ובעבר גם באליפות כשחקנית במדי רמלה. היא שימשה עד לאחרונה כעוזרת מאמן בדאלאס ווינגס ותנסה לקחת את הקבוצה מעיר הנמל את הצעד הנוסף שחסר לה כדי לגעת בצלחת.

עדן רוטברג במדי אליצור רמלה ביורוליג (צילום: FIBA)
עדן רוטברג במדי אליצור רמלה ביורוליג (צילום: FIBA)

א.ס. רמת השרון, שתתמודד גם כן באירופה, מתחילה אף היא את העונה עם חידוש מרענן על הקווים: דניאלה ראובן, שבעונה שעברה אימנה את העולה החדשה אליצור ת"א וזכתה השנה באמון מצד אחד המועדונים החשובים והמעוטרים בישראל. צ'רלי קולייר תהיה הסנטרית הדומיננטית (1.96 מ') ומי שתזין אותה בכדורים מהקו האחורי תהיה אליסיה ג'נקינס, שהגיעה ממכבי טאץ' רמת גן.

הישראלית הרביעית שתשתתף ביורוקאפ היא אליצור חולון. מעבר לקמפיין האירופי שלה עושה רושם שהעונה הזו תהיה שונה לגמרי מהקודמת גם בזירה המקומית. אם את העונה שעברה סיימו הסגולות בפלייאוף התחתון, הרי שהעונה חולון מכוונת הכי גבוה שאפשר. עדן ענבר, שהגיע עד גמר הפלייאוף בעונה שעברה, בנה קבוצה כמעט חדשה ולצד הזרות קורטני הארט ואלכס הארדן שאמורות להוביל, תככב השחקנית המצטיינת אשתקד, ג'ני סימס.

סימס הובילה את ראשל"צ לצמרת הטבלה ולמרחק נגיעה מגמר הפלייאוף, אבל אחרי העזיבה שלה, של מאי רווח ושל שאר הזרות – המאמן זיו ארז התחיל לבנות את הקבוצה כמעט מההתחלה. הילה קארש ועדן ציפל צפויות להיות הישראליות הבולטות, והשאלה אם הזרות יהיו נהדרות כמו בעונה שעברה תהיה זו תכריע לאן מועדות פניה של הקבוצה מעיר היין.

ג'ני סימס במדי אליצור חולון (צילום באדיבות fiba)
ג'ני סימס במדי אליצור חולון (צילום באדיבות fiba)

מי שנאבקה בראשון לציון אשתקד היא מכבי חיפה, שאמנם איבדה את אופיר קסטן לרמה"ש, אבל שמרה על צ'לסי הופקינס כרכזת הראשית. אליה יצטרפו ישראליות בכירות שהגיעו מקבוצות אחרות – גילי אייזנר מרמלה, טל לב מרמת גן ומאי רווח מראשון לציון.

קבוצה אחרת שרואה עצמה חלק מהצמרת היא מכבי רמת גן. מתיחת הפנים שעברה הקיץ הייתה לא רק בגזרת הזרות. גם צליל וטורי, שהד עבוד ונופר שלום הוותיקה הצטרפו וינסו להחזיר את האלופה מלפני שתי עונות למאבק על התואר.

רועי לוין העמיד בעונה שעברה קבוצה עיקשת בפתח תקווה. כזו שאומנם לא איימה על התואר, אבל גם הייתה הכבשה השחורה של כל הגדולות. בזמנו, זו הייתה העת להתבסס בליגה, אבל העונה סביר להניח שבמלאבס ינסו לעשות צעד אחד קדימה, וההישארות של קאנישה בל הדומיננטית היא סימן לכך.

בנות הרצליה של המאמן שי זרצקי ינסו לאזור כוחות מהעונה שעברה, אז נאבקו בתחתית, אבל גם הבטיחו מוקדם יחסית את הישארותן בליגה ולתפוס מקום לכל הפחות במרכז הטבלה. מי שתיאבק בהן היא העולה החדשה אס"א ירושלים, שהגיעה לליגת העל מצוידת במאמן רמה"ש לשעבר, אוהד גל, ובצי של שחקניות צעירות, שינסו להוכיח את עצמן בליגת העל.

משחקי המחזור הראשון:
מכבי רמת גן – אליצור רמלה (18:00), שידור ישיר ב-5 PLUS.
יתר המשחקים (19:00): א.ס. רמה"ש – אס"א ירושלים, הפועל פ"ת – מכבי בנות אשדוד, בנות הרצליה – אליצור חולון, מכבי חיפה – הפועל ראשל"צ.

עוד לפני פתיחת המשחק הראשון מחר תוענק תעודת הוקרה לדוברת מנהלת הליגה לשעבר, ברוריה ביגמן, שסיימה בקיץ את תפקידה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!