דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטחוני

פיגוע דקירה בירושלים: אדם אחד נפצע קשה, המחבל נתפס ונוטרל

צעיר חרדי כבן 20 אותר עם פצע דקירה ברחוב ששת הימים בעיר, צוות מד"א טיפל בו ופינה אותו לבית החולים שערי צדק | בתום מרדף משטרתי, המחבל אותר באזור שייח' ג'ראח ונוטרל בירי

כוחות ביטחון והצלה בזירה בה נתפס המחבל האחראי לפיגוע הדקירה בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
כוחות ביטחון והצלה בזירה בה נתפס המחבל האחראי לפיגוע הדקירה בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

צעיר חרדי כבן 20 נפצע באורח קשה מדקירה בצהריים (שבת) ברחוב ששת הימים בירושלים, דרומית לשועפט. בתום מרדף משטרתי, המחבל אותר באזור שייח' ג'ראח ונוטרל בירי.

חובשים ופרמדיקים שטיפלו בפצוע ופינו אותו לבית החולים שערי צדק. החובש יונתן שור סיפר כי "הפצוע שכב על שביל כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת ומדממת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: תיועד מבצעי מד"א)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: תיועד מבצעי מד"א)

בית החולים שערי צדק עדכן על מצבו של הפצוע: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיע פצוע הפיגוע בגבעה הצרפתית. הפצוע במצב קשה אך יציב. לאחר טיפול ראשוני ובדיקות הדמיה הועבר לחדר ניתוח".

כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו למקום בתוך זמן קצר, סגרו את זירת האירוע והחלו סריקות אחר חשוד במעשה. שוטר מתחנת שלם של מחוז ירושלים זיהה את המחבל החשוד בדקירה עם חפץ בידו באזור שייח' ג’ראח. השוטר ביצע אחריו מרדף שבמהלכו החשוד הסתובב לכיוונו עם חפץ בידו. השוטר שחש סכנת חיים ביצע ירי וניטרל אותו.

סכין בזירת הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות משטרת ישראל)
סכין בזירת הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות משטרת ישראל)

בערב נכנסו כוחות משטרה ומג״ב לביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בענאתא החדשה, המשטרה עיכבה לחקירה בבית המחבל שניים מבני משפחתו. במהלך כניסת ויציאת הכוחות דרך מ.פ שועפאט, התמודדו כוחות המשטרה ומג״ב עם הפרות סדר אלימות וניסיונות לפגוע בהם באמצעות חפצים שונים שהושלכו לעברם, בהם אבנים, ברזלים וירי זיקוקין.

כוחות המשטרה השתמשו באמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת המתפרעים. שלושה לוחמי מג״ב נפגעו באורח קל ונזקקו לקבלת טיפול רפואי ונגרם לנזק למספר רכבי משטרה.

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, שיבח הערב את כוח המשטרה ממחוז ירושלים שהביא תוך זמן קצר לניטרול המחבל: ״מרגע הדיווח על הפיגוע בירושלים פעלו שוטרי מחוז ירושלים במטרה להביא למעצר מהיר של המחבל בכדי למנוע ממנו להמשיך לדקור יהודים ברחבי העיר ולהביא למעצרו. אני רוצה לשאת תפילה להחלמת הפצוע מהפיגוע, מי ייתן ויתגבר על הפציעות במהרה".

כוחות משטרה וכוחות הצלה מפנים את המחבל שנוטרל לאחר שביצע פיגוע דקירה בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
כוחות משטרה וכוחות הצלה מפנים את המחבל שנוטרל לאחר שביצע פיגוע דקירה בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

"אני רוצה להודות למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן שמפקד על הכוחות בשטח מידי יום בתקופה של רגישות ביטחונית גבוהה ופעם אחר פעם מוביל את המחוז לסיכול פיגועי טרור ולכידת מחבלים", הוסיף המפכ"ל. "שיידע כל מחבל כי דמו בראשו וכי ידה הארוכה של משטרת ישראל תגיע אליו. אני מבקש שוב לחזק את ידי מפקד המחוז, שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב הנמצאים כבר שבועות ארוכים בכוננות גבוהה ושומרים על ביטחון הציבור בעיר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!