דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10.05.24
36.4°תל אביב
  • 33.1°ירושלים
  • 36.4°תל אביב
  • 32.5°חיפה
  • 35.1°אשדוד
  • 38.6°באר שבע
  • 36.8°אילת
  • 40.8°טבריה
  • 31.2°צפת
  • 37.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

רוסיה: על תושבי מחוז חרסון להתפנות מיד מהאזור מחשש למתקפה צבאית

בהודעה שפורסמה בטלגרם קראו הרשויות לתושבי האזורים המסופחים לרוסיה, לעזוב את בתיהם לאזורים הנמצאים בשליטת הצבא הרוסי | במקביל, הוגברו התקיפות על תחנות כוח, מערכות אספקת מים ותשתיות מפתח ברחבי אוקראינה

תושבי חרסון מתפנים מהאזור שסופח לרוסיה, לאחר שקיבלו הוראה לעזוב מחשש לחייהם (צילום: AP Photo)
תושבי חרסון מתפנים מהאזור שסופח לרוסיה, לאחר שקיבלו הוראה לעזוב מחשש לחייהם (צילום: AP Photo)

הרשויות הרוסיות באוקראינה קראו לכל תושבי העיר חרסון לעזוב "מיידית" בשבת לקראת התקדמות צפויה של חיילים אוקראינים המנהלים מתקפת נגד כדי לכבוש מחדש את אחד האזורים העירוניים הראשונים שרוסיה כבשה לאחר הפלישה המדינה.

בפוסט בטלגרם, הודיע הממשל האזורי בגזרה לאזרחים להשתמש בסירות כדי לנוע עמוק יותר לשטח שבשליטת רוסיה, תוך ציון ״מצב מתוח בחזית״ והאיום בהפגזות.

במקומות אחרים במדינה, מאות אלפי אנשים במרכז ומערב אוקראינה התעוררו בשבת להפסקות חשמל תחת אש רוסית. בטקטיקת המלחמה האחרונה שלה, רוסיה הגבירה את התקיפות על תחנות כוח, מערכות אספקת מים ותשתיות מפתח אחרות ברחבי המדינה.

ביום שישי הפציצו כוחות אוקראינים עמדות רוסיות ברחבי המחוז, כיוונו לנתיבי האספקה ​​של כוחות פרו-קרמלין מעבר לנהר הדנייפר והתכוננו לדחיפה אחרונה להשבת העיר.

חרסון נמצא בידיים רוסיות מאז הימים הראשונים של המלחמה שנמשכה כמעט 8 חודשים באוקראינה. העיר היא בירתו של אזור בעל אותו שם, אחד מארבעה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין סיפח באופן לא חוקי בחודש שעבר והכניס חוק צבאי רוסי ביום חמישי.

פקידים רוסים ניסו נואשות להפוך את העיר חרסון, יעד מרכזי עבור שני הצדדים בשל התעשיות והנמלים שלה, למבצר, תוך ניסיון להעביר ממנה עשרות אלפי תושבים.

הקרמלין הזרים עד 2,000 פלוגות לאזור הסובב את העיר, בניסיון לחדש את התקיפות ולחזק את יחידות הקו הקדמי, כך לפי המטה הכללי של הצבא האוקראיני.

נהר הדנייפר הרחב מהווה גורם מרכזי בלחימה, מה שמקשה על רוסיה לחדש אספקה לחייליה המגינים על העיר חרסון והאזורים הסמוכים בגדה המערבית, לאחר שהתקפות אוקראיניות בלתי פוסקות הפכו את המעברים הראשיים לבלתי שמישים.

ההשתלטות על חרסון אפשרה לרוסיה לחדש את אספקת המים המתוקים מהדנייפר לקרים, שנחתכה על ידי אוקראינה לאחר סיפוח חצי האי הים השחור על ידי מוסקבה. תחנת כוח הידרואלקטרית גדולה במעלה הזרם מהעיר חרסון היא מקור אנרגיה מרכזי לאזור הדרום. אוקראינה ורוסיה האשימו זו את זו בניסיון לפוצץ אותה כדי להציף את האזור השטוח ברובו.

פקידים אוקראינים ומערביים הביעו דאגה לגבי העברות כפויות אפשריות של תושבים לרוסיה או לשטח הכיבוש הרוסי.

פקידים אוקראינים דחקו בתושבי חרסון להתנגד לניסיונות להעביר אותם, כאשר פקיד מקומי אחד טען שמוסקבה רוצה לקחת אזרחים כבני ערובה ולהשתמש בהם כמגנים אנושיים.

חיל האוויר של אוקראינה פרסם בהצהרה אתמול כי רוסיה פתחה ב"מתקפת טילים מאסיבית" שמטרתה לפגוע ב"תשתית קריטית", והוסיף כי הפילה 18 מתוך 33 טילי שיוט ששוגרו מהאוויר ומהים. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר מאוחר יותר כי רוסי שיגר 36 טילים, שרובם הופלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!