דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

עיצומים של מורי התיכונים בדרישה למו"מ על הסכם שכר חדש

המורים יימנעו מליווי טיולים ופעילויות חוץ, והשתתפות בישיבות ובהשתלמויות מחוץ לשעות הלימודים | יו"ר הארגון, רן ארז: "פניותינו לא זכו למענה, עשרות אלפי מורי החינוך העל יסודי מועסקים ללא הסכם קיבוצי תקף"

יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ארגון המורים העל יסודיים הודיע היום (ראשון) על עיצומים בבתי הספר התיכוניים החל משלישי הקרוב, בדרישה לפתיחת משא ומתן על הסכם שכר חדש. הודעת הארגון פורסמה שלושה ימים לאחר חתימת הסכם השכר עם הסתדרות המורים, שמקיף את מורי היסודיים, חטיבות הביניים והגננות.

במסגרת העיצומים, שהוגדרו כ"אזהרה", מורי החינוך העל יסודי המלמדים מכיתה י' ועד לכיתה י"ב לא יבצעו כל פעילות או עבודה מתום יום הלימודים (תום השעה השמינית), ובכלל זה לא ישתתפו בכנסים, ישיבות, טיולים ופעילות בית ספרית או חוץ בית ספרית מחוץ ליום הלימודים הרגיל, בהשתלמויות עם מפמר"ים ועוד. הארגון הודיע שתוקם ועדת חריגים, "שתעסוק לגופו של עניין בכל פניה מכל בית ספר".

תוקף הסכם השכר של המורים העל יסודיים, 'עוז לתמורה', הסתיים בפברואר 2022. במכתב לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון כתב יו"ר ארגון המורים, רן ארז, שלמרות פניות חוזרות של הארגון למשרד החינוך לפתיחת משא ומתן על הסכם שכר חדש, "לא מתקיים כל מו"מ עם ארגון המורים בנוגע לדרישות השכר ועשרות אלפי מורי החינוך העל יסודי בישראל מועסקים ללא הסכם קיבוצי תקף המסדיר את שכרם".

במאי האחרון הכריז ארגון המורים סכסוך עבודה, שאחת מעילותיו היתה היעדר מו"מ על הסכם חדש. במקביל, הארגון נאבק במהלכים אחרים שהובילה שרת החינוך שאשא ביטון, במרכזם הרפורמה במקצועות החברה והרוח, שהמירה את בחינות הבגרות במקצועות ספרות, אזרחות, תנ"ך והיסטוריה בהגשת עבודה בין תחומית.

במהלך הקיץ ניהל ארגון המורים מו"מ עם משרד החינוך על סוגיות בהעסקת מורי התיכונים שאינן קשורות לשכר, והגיע להסכמות סביב הרפורמה במקצועות החברה והרוח, וכן בסוגיית מעבר בתי ספר לשבוע לימודים בן חמישה ימים. הארגון איים שלא לפתוח את שנת הלימודים עקב סירוב משרד האוצר לעגן את ההסכמות בהסכם חתום, אך בסופו של דבר סוכם ששנת הלימודים בתיכונים תיפתח.

אלא שלדברי יו"ר הארגון ארז, ההסכמות לא מומשו. "המפמ"רים פועלים בשטח בנוגע לרפורמה להתחדשות הלמידה כראות עיניהם, כאשר כל אחת ואחד פועל לפי שיקול דעתו ללא יד מכוונת. כל אחד  מפרש אחרת את הרפורמה, תוך זריית חוסר ודאות ואנדרלמוסיה בשטח, כאשר כבר בשלב זה ההסכם שבין ארגון המורים למשרד החינוך מיום 28.8.22 מופר ואינו מתבצע כלשונו".

במכתבו מדגיש ארז ש"אין בכוונת ארגון המורים להוסיף ולשבת מנגד עת משרד האוצר פועל כחף מכל חובה קיבוצית למורי החינוך העל יסודי, ואין בכוונתנו לנהוג כעני בפתח ולבקש פעם אחר פעם לנהל עמנו מו"מ ולשקוט, עת מורי ישראל מועסקים מזה 8 חודשים (!) ללא הסכם שכר ולא תחילתו של מו"מ באף לא אחת מדרישות ארגון המורים שהועברו אליכם לפני חודשים רבים".

הוא מוסיף ש"גם דרישות ארגון המורים שהועלו על הכתב מספר פעמים מתחילת השנה, אשר מילויין אינו כרוך בעלויות מכל סוג, זוכות להתעלמות רבתי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!