דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

זלנסקי לאזרחי ישראל: "זה הזמן של המדינה שלכם לבחור צד"

נשיא אוקראינה פנה בהודעה מוקלטת לאזרחי ישראל כחלק מוועידה של עיתון הארץ, ואמר שהברית בין רוסיה לאיראן מסכנת את ישראל: "אם היינו מאבטחים אז את השמיים שלנו באופן מיידי, נוכח איומי טילים ומל"טים, לרוסיה לא הייתה אפילו מוטיבציה כעת ללכת לאיראן ולהציע לה משהו בתמורה לעזרתה בטרור"

וולודימיר זלנסקי (צילום: AP Photo)
וולודימיר זלנסקי. "ככל הנראה הכסף לא מעניין את איראן כלל, אלא העזרה הרוסית לתוכנית הגרעין שלה" (צילום: AP Photo)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פנה היום (שני) לאזרחי ישראל בהודעה מוקלטת בוועידת עיתון הארץ, וטען שהברית בין רוסיה לאיראן מסכנת את ישראל. לטענתו, ברית זו הייתה עשויה להימנע אילו ישראל סייעה לאוקראינה מבעוד מועד באספקת מערכות הגנה אוויריות."בשמונה חודשי לחימה השתמשה רוסיה בכמעט 4,500 טילים נגדנו, ומאגר הטילים שלהם מתרוקן. לכן הלכה רוסיה לחפש נשקים בני השגה במדינות אחרות כדי להמשיך את הטרור. היא מצאה אותם באיראן", אמר זלנסקי, והדגיש שבשבועות האחרונים נעשה שימוש נרחב במל"טים מתוצרת איראנית.

לדבריו, על פי המודיעין האוקראיני הזמינה רוסיה כ-2,000 מל"טים איראניים מדגם שאהד, וכן טילים ומל"טים מסוגים נוספים ומדריכים איראניים שהגיעו לרוסיה כדי ללמד כיצד להשתמש בהם. לטענתו, משתמשת רוסיה בטילים ובתקיפות אוויריות כדי לפצות על הפסידה הקרקעיים. "האם לדעתכם רוסיה משלמת לאיראן עבור כך? האם את איראן מעניין רק הכסף?" תהה זלנסקי. "ככל הנראה הכסף לא מעניין אותה כלל, אלא העזרה הרוסית לתוכנית הגרעין האיראנית. ייתכן שזה בדיוק המשמעות של הברית ביניהן".זלנסקי הוסיף שברית זו לא הייתה נרקמת אילו נעתרה ישראל לבקשותיה של אוקראינה לסייע במערכות מגן אוויריות שביקשה ממנה. "בכל פעם שצוות הפיקוד העליון באוקראינה מתכנס לדון בטרור הטילים והמל"טים הרוסי אנחנו מדברים על השותפים שלנו שעזרו ויכולים לעזור לנו להגן על השמיים שלנו. לצערי המילים 'ישראל' ו'ישראלים' לא נשמעות באותו רגע. ברור שזו ההחלטה של המדינה שלכם, של הממשלות שלכם. נראה שהתקבלה כבר לפני זמן רב, ב-2014, כשרוסיה החלה את התוקפנות שלה כלפי אוקראינה. הבחירה לא לעצבן את הקרמלין. לא לעזור לאוקראינה באמת".לטענתו, ביקשה אוקראינה עזרה מישראל בתחום ההגנה האווירית כבר מאז 2014. "אם היינו מאבטחים אז את השמיים שלנו באופן מיידי, נוכח איומי טילים ומל"טים, לרוסיה לא הייתה אפילו מוטיבציה כעת ללכת לאיראן ולהציע לה משהו בתמורה לעזרתה בטרור. אבל זה מה שקרה, ואני חושב שהברית הזו שלהן יכולה עדיין להפוך חסרת משמעות אם נפעל יחד אתכם כפי שפעלנו עם דמוקרטיות אחרות".זלנסקי הודה לציבור בישראל ולחברה הישראלית על התמיכה באוקראינה שבאה לידי ביטוי בסיוע רפואי והומניטרי, וכן בסיקור ובכיסוי התקשורתי שמפיץ "את האמת על המלחמה" ומגנה את הטרור הרוסי. "אני מודה מאוד על הכבוד שאתם נותנים למאבקנו, אבל זה הזמן שהמדינה שלכם תבחר עם מי אתם – עם העולם הדמוקרטי שנאבק נגד האיום על קיומו, או עם אלו שמסבים את עיניהם מהטרור הרוסי גם כשמחיר הימשכותו היא איום על ביטחון העולם. אני מודה לכל האנשים שיצאו לרחובות אחרי שהחלה המלחמה. אנחנו רואים שאנחנו מקבלים תמיכה בארץ המובטחת, ואני מאמין שנראה תמיכה גם בשמי ישראל".זלנסקי הדגיש שהמל"טים האיראניים משמשים לתקיפה נרחבת של מטרות אזרחיות, לרבות תחנות כוח, תשתיות תחבורה, מחסני מזון ומבני מגורים. "הגורמים הרשמיים ברוסיה והתועמלנים מדברים גלויות. הם שונאים את זה שאנחנו עדיין חופשיים ומגנים על תרבותנו. הם רוצים שנמות כולנו. לאחרונה אחד התועמלנים הרוסים המפורסמים קרא במפורש לשרוף ילדים אוקראינים בבתיהם ברגע שהם מזדהים כאוקראינים או להטביע אותם בנהר. מדינות דמוקרטיות רבות עזרו לנו, אבל אנחנו מבקשים גם את עזרתכם. ברור שלא נוותר על מאבקנו ויהי מה. אנחנו רוצים דברים פשוטים וברורים: לשחרר את ארצנו, להבטיח את ביטחון אנשינו ולהביא שלום לאוקראינה. נמשיך להיאבק ואני בטוח שנבטיח את חירותנו: את החירות המשותפת של כל המדינות הדמוקרטיות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!