דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

3 פלסטינים נעצרו בחשד לניסיון הונאת ענק של הביטוח הלאומי

לפי החשד, זויפו אלפי אישורי עבודה מהמנהל האזרחי, ונעשה ניסיון לגבות מהביטוח הלאומי פיצויים בהיקף של 50 מיליון שקלים באמצעות פירוק חברות פיקטיביות

מעצר (shutterstock)
מעצר (shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שלושה חשודים נעצרו אתמול (שני) בחשד כי הפעילו מערך זיופים של מאות אישורי עבודה שכביכול ניתנו מהמנהל האזרחי למאות פלסטינים תושבי השטחים – ובמקביל פירקו באופן  פיקטיבי את החברות המנוהלות על ידם לצורך תשלומי גמלאות לעובדים שלהם על ידי הביטוח הלאומי והתחמקות מחובות לנושים אחרים.

המעצרים יצאו לפועל בעקבות חקירה סמויה של משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם חוקרי הביטוח הלאומי וחוקרי היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים. במהלך החקירה נאספו ראיות רבות שביססו את החשדות, ובמסגרת ה"פירוק" אותו ביקשו לבצע החשודים, הוגשו לביטוח הלאומי כ-1,200 בקשות עם מסמכים ואישורי עבודה מזויפים של המנהל האזרחי. עם התקדמות החקירה, זיהה הביטוח הלאומי עוד כ-700 בקשות חשודות נוספות. לאחר בדיקה התברר כי גם להם היו מסמכים מזייפים ושבפועל המנהל האזרחי לא הנפיק להם אישורים. הסכום הכולל אותו ביקשו החשודים לקבל כתביעה נאמד בכ-50 מיליון ש"ח, שכאמור לא שולמו לחשודים.

החקירה הפכה לגלויה ב-22 ביוני, אז כוחות משטרה יחד עם חוקרי הביטוח הלאומי ביצעו מעצרים וחיפושים שהתמקדו במפעלי החברה ובבתי החשודים בכפר הפלסטיני חראס שבשומרון. בעקבות החקירה והמעצרים שבוצעו התחזק החשד ונאספו ראיות ישירות המצביעות על מעורבותם של מספר עורכי הדין המייצגים בפרשה, וכן עלה חשד לניהול הליכי פשיטת רגל שלא בתום לב והונאת נושים על ידי הבעלים של אותה חברה הנמצאת בהליך פירוק כחלק מייצוגם של החשודים הראשונים מול הרשויות. אתמול נעצרו כאמור על ידי בלשי המשטרה 3 חשודים ובנוסף נתפסו על ידי השוטרים רכוש וכסף מזומן בסכומים של מיליוני שקלים לטובת הליך חילוט, בהליך בו החקירה עדיין נמשכת.

ההליך שבאמצעותו ניסו החשודים לרמות את הביטוח הלאומי, הוא של הגנה על עובדים שכירים שזכויותיהם נפגעו כתוצאה מקשיים כלכליים שאליהם נקלע מעסיקם. במסגרת זו, עובד שכיר שנגד מעסיקו ניתן צו פשיטת רגל, צו פירוק או צו לפתיחת הליכים, זכאי לגמלה הניתנת לפי פרק ח' לחוק הביטוח הלאומי.

מהביטוח הלאומי נמסר כי במקביל פועל אגף החקירות במוסד, העובד לילות כימים כדי למנוע מאנשים שמנסים לקחת כספי ציבור על חשבון אלו שזקוקים לכך. "רוב האזרחים הם ישרים ופונים אלינו בשעת צרה, ואלו שבוחרים לנהוג אחרת, אנו נישאר על המשמר, כפי שעשינו במקרה הזה ופעלנו מול משטרת ישראל לטובת מיצוי הדין עימם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!