דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אלופת אפגניסטן חתמה בקבוצת האופניים הישראלית: "זו גאווה ושליחות"

פריבה האשימי, שנמלטה מאימת הטליבאן, זכתה בתחרות שהתקיימה בשווייץ וקיבלה חוזה ב"ישראל פרמייר טק": "הדבר הכי גדול יהיה לייצג את כל נשות אפגניסטן" | בעלי הקבוצה סילבן אדמס, שסייע במבצע החילוץ: "זה חלק מהמחויבות והחזון שלנו"

פריבה האשימי (צילום: (נועה ארנון, באדיבות ישראל פרמייר טק)
פריבה האשימי (צילום: (נועה ארנון, באדיבות ישראל פרמייר טק)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אלופת אפגניסטן החדשה תתחרה במדי קבוצת הנשים הבכירה של ״ישראל פרמייר טק״. פריבה האשימי (19), שנמלטה מאימת הטליבאן ניצחה אמש (שני) באליפות המרגשת שהתקיימה בגלות.

האלופה החדשה שנמלטה מהטליבאן ימים לפני ההשתלטות על קאבול הודתה בדמעות: ״אייצג את כל האפגניות שחיות תחת דיכוי ואפלייה״. המשתתפות באליפות שנערכה לראשונה בשוויץ חולצו במבצע מיוחד בסיוע אדמס וארגון ישראייד הישראלי. שניות לאחר שחצתה את קו הסיום כשידיה מורמות אל על כאלופת אפגניסטן החדשה, פרצו הדמעות מעיניה של פריבה האשימי והיא נפלה לזרועותיה של אחותה הגדולה יולדוז שסיימה פחות משניה אחריה.

אחד מבעלי הקבוצה, סילבן אדמס, שהחליט להקים קבוצת נשים לצד קבוצת הגברים הפועלת בשנים האחרונות, גם היה האיש שעמד לצד מנכ"ל ארגון "ישראייד" יותם פוליצר במבצע לחילוץ מאות אפגנים ממדינתם ב-14 החודשים האחרונים. כאמור, בין המחולצים היו עשרות רוכבות אפגניות שלא היו יכולות להמשיך להתאמן, להתחרות או לחיות כנשים חופשיות באפגניסטן. ישראל פרמייר טק פעילה גם למען מטרות אחרות – היא מקימה מרכז אופניים ברואנדה וסייעה לרוכבות אוקראיניות שנמלטו מאימת המלחמה.

אדמס, שנכח באליפות המיוחדת שנערכה בחסות איגוד האופניים העולמי (שגם הוא היה שותף למבצע החילוץ הגדול), הסביר את ההחלטה: "מעבר לעובדה ששתיהן רוכבות צעירות ומוכשרות, הן בראש וראשונה נשים אמיצות מאוד שאין ראויות מהן לקבל הזדמנות להתפתח ולהתחרות ברמות הכי גבוהות. זה חלק מהמחויבות והחזון שלנו לצעירים ברחבי העולם".

הפילנתרופ ואיש העסקים הישראלי-קנדי, סילבן אדמס (צילום: פלאש90)
הפילנתרופ ואיש העסקים הישראלי-קנדי, סילבן אדמס (צילום: פלאש90)

פריבה אמרה לאחר החתימה על החוזה: "בכנות, לא העליתי בדעתי שאקבל הזדמנות כזו. זה קצת מלחיץ, אבל אני מאושרת להתמודד עם האתגר הזה. זו תהיה גאווה ושליחות להתחרות בקבוצה בכירה כזו ואולי גם להגיע לטור דה פראנס. מבחינתי הדבר הכי גדול יהיה לייצג את כל נשות אפגניסטן. רבות מהן חיות תחת דיכוי ואפליה, אבל אני מקווה שאוכל להעניק להן מעט תקווה, ולבטא את זכותנו לחיות כנשים חופשיות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!