דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יפה בן דוד: "מדברים על דמוקרטיה ומשילות, אך מי שמושל הם אנשי האוצר"

את הדברים אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים בהתבטאות ראשונה מאז החתימה על הסכם השכר של המורים | במושב בנושא הכשרת מורים אמרה: "השכר הוא חלק ממעמד המורה, אך גם תנאי הקבלה משפיעים"

מושב הכשרת המורים בכנס שדרות לחינוך וחברה (קרדיט: כנס שדרות, מכללת קיי)
מושב הכשרת המורים בכנס שדרות לחינוך וחברה (קרדיט: כנס שדרות, מכללת קיי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מזכל"ית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, התייחסה להסכם השכר שנחתם בין הסתדרות המורים לאוצר ב"כנס שדרות ה-19 לחינוך וחברה" שהתקיים היום (שלישי) במכללת קיי בבאר שבע. "הסכם השכר מעלה את האטרקטיביות של מורה בישראל ולא רק בגלל ההעלאה בשכר", אמרה בן דוד. "את ההישג הזה ניתן לזקוף לזכות הסתדרות המורים".

בן דוד ביקרה תפקודם של פקידי האוצר במשא ומתן, ואמרה "לצערנו האוצר גרר רגליים בהרבה דברים שרצינו להעלות לגביהם את השכר. מדברים על מדינה דמוקרטית ומשילות, אבל בסוף מי שמושל וקובע זה אנשי האוצר. לא ייתכן שבמדינת ישראל יש שר נבחר והפקידים במקום לסייע לממש את המדיניות שלו תוקעים מקלות בגלגלים", אך יחד עם זאת, אמרה כי שר האוצר התעשת בסופו של דבר.

לשאלה אם הפציעה בידה היא כתוצאה ממכות במשא ומתן צחקה בן דוד ואמרה "אם הייתי הולכת איתם מכות הם היו במצב לא טוב, אני באה מתחום הכושר הקרבי".

הפאנל בו השתתפה בן דוד עסק בנושא הכשרת המורים, על כך אמרה בן דוד כי "זה לא רק מה אנחנו ומה המדינה, אלא גם לכם כמכללות יש חלק חשוב ומכריע בשילוב של מי שמסיים לימודי הוראה ונכנס לתוך המערכת".

בן דוד הצרה על אופן ההכשרה של המורים, והעידה על הקשר בין תנאי הסף לקבלה לבין השכר במקצוע. "היום לצערי המורים לא מקבלים את כל הכלים שהם זקוקים להם. אני חושבת שהרף לכניסה למכללות חייב לעלות. אני זוכרת כשנכנסתי למכללה עשו לי מבחני התאמה. נכון שהשכר הוא חלק מהמעמד אבל גם תנאי הקבלה משפיעים".

בן דוד דיברה גם על החינוך המיוחד: "עשרים ישיבות התקיימו בוועדות הכנסת על נושא החינוך המיוחד. אני אמרתי שזו תהיה בכיה לדורות, אי אפשר להכניס את הרפורמה הזו מבלי שהייתה הכשרה של המורים, ולכן היא נכשלה ופגעה קשות גם בילדים. אני שמחה שגם השרה וגם המנכ"לית אמרו שצריך לפתוח את כל הנושא הזה".

את הפגיעה ביצירת מעטפת לתלמידי החינוך המיוחד, בן דוד תלתה באוצר. "מי שהוביל את הרפורמה זה האוצר ומרגע שהוא זה שהוביל היה ברור לנו שהיא תכשל כי הוא תמיד מסתכל על הכל מהחור של הגרוש", אמרה בן דוד. "אמרנו שחייבת להיות הגבלה של תלמיד או שניים, ואת זה עשו בשנה אחר כך. כשההורים ראו שהילדים לא מקבלים את המעטפת שקיבלו במסגרות החינוך המיוחד – אמרו גם הם שעשו טעות. ולכן דווקא יש גדילה ועומס בתוך החינוך המיוחד כי יש חוסר באנשי המקצוע. למכללות בנושא הזה יש הרבה משקל. עם כל התוכניות – צריך להתחיל עם זה כבר השנה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!