דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מבול של שערים בליגת האלופות: 7:2 לפריס סן-ז'רמן על מכבי חיפה

הירוקים נחלו תבוסה בפארק דה פראנס, במשחק בו אלופת צרפת הייתה הפייבוריטית הברורה | מסי ואמבפה כבשו צמדים, ניימאר, סולר וגולדברג (עצמי) הוסיפו לפריס. עבדולאי סק רק צימק עם צמד לחיפה

ליונל מסי חוגג לאחר שכבש את שערו השני במשחק מול מכבי חיפה בפארק דה פראנס (צילום: AP Photo/Christophe Ena)
ליונל מסי חוגג לאחר שכבש את שערו השני במשחק מול מכבי חיפה בפארק דה פראנס (צילום: AP Photo/Christophe Ena)
אור גואטה

מכבי חיפה פגשה הערב (שלישי) את פריס סן-ז'רמן במחזור החמישי של ליגת האלופות. פערי הרמות היו ידועים מראש, כשאחת הקבוצות העשירות בעולם אירחה את הירוקים מהכרמל, והביסה אותה בתוצאה 2:7. בסיום המחזור הנוכחי, יחסי הכוחות בבית נותרו כפי שהיו, כשפריס ראשונה, בנפיקה שנייה, יובנטוס שלישית וחיפה רביעית.

חיפה הגיעה למשחק מהמקום האחרון בבית, עם מספר נקודות זהה לזה של יובנטוס, הנמצאת במקום השלישי בשל הפרש שערים עדיף. פ.ס.ז' הגיעה למשחק כשהיא במקום הראשון עם אותו מספר נקודות כמו בנפיקה, שבמקום השני, כך שהייתה חייבת ניצחון בהפרש שערים גבוה כדי להגדיל את הפער מבנפיקה ולהבטיח את המקום הראשון.

במחזור הבא חיפה תארח את בנפיקה ויובנטוס תארח את פריס. חיפה תהיה חייבת להשיג נקודות בביתה כדי להשאיר לעצמה סיכוי לסיים במקום השלישי, ובעיקר להשיג יותר נקודות מיובנטוס,.

במפגש הקודם בין חיפה לפ.ס.ז', שנערך בחיפה, ניצחו הצרפתים 3:1, לאחר שצ'רון שרי הימם אותם עם 0:1 לחיפאים, אך במהפך מהיר האורחים סיימו עם ידם על העליונה משערים של מסי, ניימאר ואמבפה.

מהלך המשחק

המשחק נפתח במפגן זיקוקים ואבוקות של אוהדי מכבי חיפה, מה שאילץ את השופט להפסיק את המשחק לכשתי דקות. מכבי חיפה ניסתה ללחוץ בדקות הראשונות, אך לא הצליחה להגיע לשער של דונארומה.

בדקה ה-19 השער הפריזאי הצפוי הגיע, לאחר חילופי מסירות בין ליונל מסי לקיליאן אמבפה ברחבה של ג'וש כהן, שהסתיימו בבעיטה קלילה של מסי ברגל שמאל אל הפינה הרחוקה של כהן. 0:1 לפ.ס.ז'. בדקה ה-32 אמבפה כבש מנקודה דומה ממנה כבש מסי, שוב אל הפינה הרחוקה של כהן. שלוש דקות לאחר מכן, השלישי בהתקפה הפריזאית, ניימאר, כבש מבישול של מסי בקצה הרחבה. 0:3 לצרפתים.

בדקה ה-38 הגיע השער החיפאי, לאחר שעומר אצילי הרים כדור חופשי לרחבה מכ-35 מטרים, עבדולאי סק הקדים את כל הרחבה הצרפתית ונגח את הכדור פנימה. דקה לפני הירידה למחצית, חילופי מסירות קצרות בין מסי לאמבפה הסתיימו ברגליו של מסי, שהטעה את גולדברג ובעט כדור שטוח לפינה של כהן. 1:4 לפריז בירידה להפסקה.

המחצית השנייה נפתחה עם הפתעה חיפאית, כאשר חילופי נגיחות בין שחקני חיפה הגיעו לעבדולאי סק, שכבש שוב בנגיחה וצימק את התוצאה. 2:4.

בדקה ה-64 אשרף חכימי הכניס כדור מצויין לאמבפה, שמפינת הרחבה בעט לחיבורים של ג'וש כהן והגדיל את התוצאה ל-2:5. שלוש דקות לאחר מכן, התקפה צרפתית נוספת מצד שמאל הסתיימה בכדור רוחב שהגיע לרגלו של שון גולדברג, שלרוע מזלו ניתז ממנה אל הרשת, 2:6. לאחר לחץ צרפתי שנמשך דקות ארוכות, כדור קרן של הפריזאים הורחק לרגליו של קרלוס סולאר המחליף, שבעט כדור שטוח לרשת של כהן וקבע את תוצאת המשחק.

הרכב פריס סן-ז'רמן: דונארומה; חכימי, ראמוס, מרקיניוס, ברנאט; ויטינייה, רואיס, סאנצ'ס; ניימאר, מסי אמבפה.

הרכב מכבי חיפה: כהן; סק, בטובסינקיקה, גולדברג; מוחמד, לביא, שרי, אבו פאני, קורנו; אצילי, פיירו.

מתיחות בין מחנות האוהדים

אך בניגוד למשחקים הקודמים, המוקד הערב הוא במתיחות בין האוהדים הישראלים לבין פעילים פרו-פלסטינים צרפתים, שמאיימים על ביטחונם של אוהדי חיפה באירוע שהוגדר על ידי רשויות הביטחון הצרפתיות בדרגת סיכון 3 מתוך 5.

כ-4,000 אוהדים ירוקים ילוו את מכבי חיפה למשחק בפארק דה-פראנס, אך לאוהדי הקבוצה האורחת הוקצו רק 1,500 כרטיסים. לפחות 2,500 אוהדים ישראלים נוספים רכשו כרטיסים ליציעי הקבוצה המארחת על מנת לתמוך במכבי חיפה, בצעד שהוביל את גורמי הביטחון לנסות ולרכז את כלל האוהדים הירוקים ביציע אחד נוסף, כדי למנוע חיכוך עם הקהל המקומי.

אוהדי חיפה שהגיעו בימים האחרונים לעיר, ערכו חגיגות ושרו שירי אהדה לקבוצה, שלוו באביזרי עידוד וציוד פירוטכני כמו אבוקות וזיקוקים. מנגד, אוהדים פרו-פלסטינים של הקבוצה הפריזאית ערכו הפגנות אנטי-ישראליות, מה שכאמור העלה את רמת הכוננות בבירה הצרפתית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!